/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Køleskabet er for koldt
Fra : wiking
Vist : 644 gange
222 point
Dato : 24-01-04 13:07

Som inkarneret ølentusiast har jeg problemer med at mit ølkøleskab er for koldt. Det er et gammelt køleskab med frostbox for oven. Selv om det stilles på laveste trin (højeste temparatur) så holder det 3-4 grader, altså 5-6 grader lavere end jeg kunne tænke mig. Er der nogen der har nogle gode idéer ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-04 13:11

Er frostboksen lukket helt.
En utæthed vil jo "lække" kulde ned i køleskabet.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 24-01-04 13:17

Hej Wiking !

Teil tager et godt udgangspunkt i at spørge om frostboxen er utæt - hvis dette ej er tilfældet, er der stor sansynlighed
for, at det er termostaten der er defekt - det er jo den der skal sørge for at øllene ikke bliver for kolde !

Oplys navn/type nr. på dit skab - så kan jeg evt. hjælpe dig med, hvilken termostat du skal bruge !

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 24-01-04 13:22

Hej Ole - du lyder professionel, er der nogen mulighed for at frostboxen kan fjernes fra mit køleskab og resten så kan køre videre ? Venlig hilsen Kent - du får også lige en link: www.vendiale.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 13:30

Det er nok et af den type hvor køl og frys kører på samme kompressor og så er der også kun en thermostat.
Har du noget i fryseren, hvis ikke kan det være problemet.
Det er da altid rart at have et par bøffer på frys.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 24-01-04 13:39

Hej Kent !

Jeg går ud fra, at dit køleskab er med "indbygget" frostbox - altså at den lille frostbox sidder inde i køleskabet ?
Hvis dette er tilfældet er det hele en stor enhed, og kan ikke separeres ! - og som BjarneD anfører, kan det jo også
være meget rart at have lidt ekstra fryseplads !

Derfor:
Oplys navn/type nr. på dit skab - så kan jeg evt. hjælpe dig med, hvilken termostat du skal bruge !

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 24-01-04 13:52

Ja, det er med indbygget frostbox (der bare optager plads) Køleskabet bruges kun til øl og jeg vil gerne have det til at være 9-10 grader - som Ole skriver kan problemet formentlig løses ved at sætte en ny termostat i - men hvis der er andre der har erfaring med eller idéer til alternative løsninger - så hører jeg gerne fra jer - det plejer jo ikke at skorte på kreativiteten her på Kandu

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 232 point
Dato : 24-01-04 14:05

køb et brugt svaleskab

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-04 15:08

Du kan da pakke boxen ind i flamingoplader det sku nok hjælpe Mvh Sune

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 24-01-04 15:14

Att: Sune !

Udemærket tænkt Sune - og kreativt ! men...

Det er svøbet omkring fryseboksen der leverer kulden til køleskabet - så det kan nok være at Wiking bliver
lidt utilpas med temperaturen på sine øl, hvis vi isolerer dette !

Derfor: Wiking ! - Ny termostat - eller et andet skab !

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 15:15

Sæt tænd sluk ur på og lad det køre i intervaller (undskyld fagfolk det her er de umulige problemers mulige løsning)
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-04 15:17

Så isoler det halvt så kommer der vel kun halvt så meget***SS*** Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-04 15:20

Ole hva koster så lie sådan en sjover ???? Mvh Sune

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 24-01-04 15:26

Hej Wiking / Sune !

Pris på termostat: mellem 80,- og 150,-

Jeg henviser til tidligere indlæg:

"Oplys navn/type nr. på dit skab - så kan jeg evt. hjælpe dig med, hvilken termostat du skal bruge !"

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 15:29

Det må en veltempereret øl da være værd

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 24-01-04 16:22

Sikke en masse bøvl over et par øller. Øl skal drikkes tempereret - ikke iskolde.
Tag dem ud af skabet før de skal drikkes - og vent så pænt indtil temperaturen passer dig.
Skål!

Godkendelse af svar
Fra : wiking

Dato : 29-09-04 12:58

Tak for svaret BjarneD.