/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2000 problem igen ???
Fra : Surf
Vist : 355 gange
45 point
Dato : 24-01-04 12:31

jeg ved ikke om det er et problem. men når jeg installeret word 2000
fuld og ikke standart og når jeg så vil ånent et dokoment op taget det lidt mere tid før dokoment åbener op. det er det der er problemet

men hvis jeg nu installeret det som satndart som åbent det hurtiger op end hvis jeg installer alt fra word 2000 af. men det er ikke det der er problemet

nogen der ved hvorfor den gør sådan når man installeret alt fra word 2000 af

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 24-01-04 12:41

Programmet kræver meget RAM, så det er ikke unormalt

Det gør det ihvert ved min

/Balli23

Kommentar
Fra : moest

Dato : 24-01-04 12:59

Hvor stor er den maskine du har installeret det på?

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 24-01-04 13:16

Hvis det er mig du spørger Moest, så er det en P4 1500 Mhz 896 MB RAM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-01-04 13:44

Nu skriver du: "end hvis jeg installer alt fra word 2000 af", du mener vel: end hvis jeg installer alt fra office 2000.
Ja det er fordi at alt, er: excel, acces, Powerpoint, frontpage.
Alle disse programmer er intigrerede med hinanden, og skal kontrollere hinanden, for at se om der er anvisninger og forbindelser mellem dem. Det er en størrer videnskab, men de deler også en masse systemfiler, mm med hinanden.
Altså det er helt normalt at "åbningen" tager længere tid. Du kan selvfølgelig reducere tiden lidt, ved at have mange ram, lukke andre programmer, og have Microsoft Office i din "startmappe" (Start/alle programmer/start), men det sidste har du jo nok.
Husk også at defragmentere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 24-01-04 14:25

pallebhansen

nej jeg har kun word 2000 og jeg mener selvfølglig fuld installsion

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 14:26

Jeg har fuld office 2000 (4 CD) men den blev først lidt langsom efter installering af et virusprogram.
450 mhz 512 mb ram
I word har jeg dog valgt lidt fra som jeg ikke skal bruge.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-01-04 14:55

En Standard installation af Word2000 installerer kun de ting som de fleste har brug for.
Fuld installation af Word2000 installerer nogle tillægs-features som f.eks. Equation og flere andre ting.
Men det burde ikke sløve maskinen ned.
Er du sikker på at det ikke er din AV-program der er "skurken".
Bl.a. Norton AV fik problemet i forbindelse med en opdatering for ca. 3 uger siden. Det var så ikke Symantec's/Norton's ansvar, men serverproblemer hos VeriSign, da uhyggelig mange brugere ikke havde fået fornyet deres certifikat som udløb den 31. dec. 2003 på en mængde "gamle" pc'er (bl.a. undertegnede - min er kun 1½ år gammel).
Hvis du kører med NAV kan du afhjælpe problemet ved at gå ind og konfigurere NAV og slette fluebenet ved "Office plug-in"

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 24-01-04 18:29

nej det skerte langtid før det der

Kommentar
Fra : moest

Dato : 27-01-04 08:54

Din maskine er rigeligt proportioneret til at køre Word.
Jeg er også rimeligt overbevist om at det er fast kørende programmer som f.eks antivirus eller firewall.
Det kan selvfølgelig oså være adware eller spyware der sløver.

Hvilket operativsystem kører du med?
Hvilke programmer har du kørende konstant?
Har du noget liggende som "tæller minutter hele tiden" f.eks. pauseskærm, antivirus eller diskvedligeholdelse?
Har du scannet din maskine for spyware?
Mvh
Moest

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-04 07:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:42

Jeg står af her.
VH Palle Hansen

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 12-11-06 09:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål