/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
favicon i tips og tricks
Fra : hagbart1
Vist : 361 gange
50 point
Dato : 24-01-04 09:00

jeg har set at MOLOKYLE,skriver i tips og tricks vedrørende favicon,jeg har nu prøvet hans anvisninger flere gange
men kan ikke få det til at virke,men det forekommer mig at jeg har set et sted at det kun virker til og med
internet explorer 5,og at det ikke skulle fungere i 6.0,er der nogen der ved det,eller har en fidus til at få det til at virke
i 6.0,så vil jeg gerne have anvisningen.Mvh.+god weekend.hagbart1.

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-04 09:09
Kommentar
Fra : sion

Dato : 24-01-04 13:08

Du kan også finde favicon'et ved at skrive således i browseren (og det gælder vist alle browsere): http://www.domæne.dk/favicon.ico. Dér ligger ikon-filen nemlig altid, hvis der altså er en på det pågældende domæne. Så kan du bare højreklikke på billedet og gemme det på din pc. Husk at det skal gemmes som .ico.

Eksempel: http://www.kandu.dk/favicon.ico

Det ligner ikke et brugbart ikon, men prøv at gemme det - OG HUSK AT TILFØJE .ICO TIL FILNAVNET (som du i øvrigt selv bestemmer).

Simon

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 13:56

Jeg bruger selv IE6 Sp1 og du er den første jeg har hørt om, der ikke har kunne få mine anvisninger til at virke. Mon ikke du går ind på sider med et favicon, du allerede har sendt til de evige 'broken link' marker, ved at slette cookies, midlertidige filer osv... ?

Min metode virker som sagt kun første gang du finder en side med favicon.
Skal du hente en favicon til en side hvor den allerede er forsvundet, er det ofte muligt ved at kigge i sidens kode, at hente den igen ved at taste den omtalte sides's faicon.ico URL direkte in i din browsers adresselinie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 13:57

Eksempelvis : http://home20.inet.tele.dk/friheden/favicon.ico fra min egen hjemmeside.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hagbart1

Dato : 25-01-04 17:59

Tak for svaret lengberg.
Det ser ud til at dit svar virker,jeg mener at jeg har prøvet at downloade det program fra en anden side,
men der ville det ikke virke,men der har måske manglet en fil eller sådan noget,men tak for det.
Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 25-01-04 19:37

Selv tak