/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Udfordring til Google specialister!
Fra : penelope
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 24-01-04 07:53

HI out there!
Kan nogen fortælle mig hvordan Google fungerer eller henvise til en beskrivelse?
Min opfattelse er, at Google søger på alle Hjemmesider men kan begrænses efter sprog eller land. Men hvordan foregår det? Søges der i alle tekstdokumenter eller kan man også søge i andre datasamlinger - konkret drejer det sig om søgning i slægtsforskningdata f.eks. i en samling Family Tree. Og hvor "dybt" sker søgningen? Hvis man f.eks. vil søge på et begreb, navn eller nummer, som står på sidste side i et dokument, vil det så komme frem eller søges der kun i overskrifter og den første del af dokumentet?
Endelig: Jeg er fortrolig med søgning "inden for resultater" altså at man kan foretage en første søgning og dernæst indsnævre materialet ved at søge på mere detaillerede spørgsmål inden for det først fundne. Men kan man så indsnævre yderligere i det nye resultat og er der en grænse for hvor mange gange man kan indsnævre?
Fra dem som er med endnu: Jeg håber på et svar eller en reference til en beskrivelse. Jeg tror der er mange som bruger Google lidt tilfældigt, altså søger og får en masse svar men ikke er sikre på at man systematisk får alle relevante svar

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-04 09:00

Hvis du går ind på google, klikker på - alt om google -
så finder du svar på dine spørgsmål.
Giv dig tid at læse det hele.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 10:50

Prøv at skrive f.eks "10 inch to cm" uden gåseøjne...
du kan også finde oplysninger om forskellige ting og sager.. prøv f.eks "(radius of earth)^3*pi*(4/3)" så har vi pludselig jodens volumen... :)

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 11:02

der skulle stå jordens volumen, og ikke jodens..

Du kan prøve dig frem med at finde andreoplysinger.. Google kan også virke som almindelig lommeregner.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 24-01-04 11:47

Til Teil: Tak for svaret. Men jeg blev nu ikke så meget klogere på de konkrete spørgsmål, selv om jeg nu har læst det hele. Hvis du eller en anden kan svare direkte på de enkelte spørgsmål vil jeg blive glad.
Til ting27: Tak for eksemplerne. De har nu ikke noget at gøre med spørgsmålene og jeg kan ikke bruge dem til noget. Men måske kan andre og det er jo udmærket som baggrundsviden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 13:04

Ingen søgemaskiner finder de samme ting.
Hvis du laver en søgning på een bestemt i forskellige søgemaskiner vil du opdage at resultaterne er forskellige, i særdeleshed når vi går i småtingsafdelingen.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-01-04 13:11

prøv med www.alltheweb.com .Det er googles største konkurrent.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 13:41

Du finder det du søger her : http://www.bitconomy.dk/magasin.asp?article=3030&showmenu=3

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:33

Her finder du måske også forklaringen på hvorfor det er så svært at finde informationer om Google's teknologi :

Citat
I 2001 stoppede Google Inc. med at informere om hardware, infrastruktur m.v.....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:34

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>