/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sommerfuglebusk
Fra : kva
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 31-03-02 20:12

Kan jeg godt skære en sommerfuglebusk ned til 20 cm højde nu (31. marts), eller er det for tidligt? Den er lidt for høj (2,5 m.) og tynd.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 31-03-02 20:24

Hejsa

Jeg ville nok vente til efteråret eller også nøjes med en smule mindre. Det andet
som du selv foreslår ender det bare med at den dør.

Vi har selv en og den er ikke så høj, så vi har kun beskåret den en smule. Og jeg
ville aldrig forsøge det som du der foreslår (20 cm).

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 31-03-02 21:20

Jeg har også en sommerfuglebusk som er enorm - den bliver skåret ned i den kommende weekend. Det samme gjorde jeg for 2 år siden og den skød fint i vejret og fik masser af blomster. Men 20 cm lyder nu af et voldsomt indgreb. Jeg plejer at køre med 3 højder, så de laveste er ca. 35 cm og varierer jeg demmed ca. 10-15 cm deropad. Så synes jeg busken bliver mest harmonisk.

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : henole

Dato : 07-07-02 23:08

hej
jeg har lige læst i søndags bt,ugebladet,i deres grønne sider står der at den med fordel kan skæres ned til ca 50cm. det gjorde jeg her i foråret, og den er næsten mandshøj,og er på vej med blomster

mvh
henning olesen