/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Internet explorer kunne ikke åbne søgesi~
Fra : hansiversen
Vist : 2197 gange
50 point
Dato : 23-01-04 19:46

Hvorfor får jeg denne meddelelse ?
Jeg har netop installeret bredbåndsforbindelse via TDC Webspeed og en Topcom router (trådløs) og det virker. Jeg kan pinge hvemsomhelst, men min internet explorer giver fejl. Enten vil den ikke vise siden "Siden kan ikke vises", eller også får jeg det lille fejlvindue med "Internet explorer kunne ikke åbne søgesiden". Jeg har resat alle browserindstillinger til standard. Hjælp...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-04 19:54

Hvordan kan du vide at dit grej virker, når du tilsyneladende ikke kan komme på nettet via explorer?

Explorer's menulinie : Funktioner->Internetindstillinger.. fanen: Forbindelse [LAN indstillinger] Flueben ved : Automatisk Registrering af indstillinger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-01-04 19:57

såvidt jeg husker, skal man ind omkring siden
www.oncable.dk

men hvad du så skal, kan jeg ikke rigtig huske..

mvh
Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 20:21

...og hvis ovenstående ikke hjælper dig kan du prøve, at fjerne din netkort driver (Kontrolpanel, System, Hardware, Enhedshåndtering, Netkort, Fjern.) Derefter genstarter du og lader systemet genindlæse din driver så skulle der være rent bord og der skal væselvfølgelig være afkrydset ved Ring aldrig til en forbindelse, i Funktioner, Internetindstillinger, Forbindelse.

Kommentar
Fra : hansiversen

Dato : 23-01-04 21:01

Tak for svarene. Men jeg mener det må være Internet Explorer, der er problemet. Jeg kan som nævnt pinge, så forbindelsen via netkort og router er iorden. Men hvordan får man opdateret sin browser, når man ikke kan bruge den til at kontakte Windows update ? Er der noget FTP eller Telnet, man kan bruge ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 21:13

Du kan sagtens have forbindelse uden, at Internet Explorer kan åbne Internettet, hvilket jo til dels bekræftes af at du kan pinge.
Jeg er lige nødt til at spørge har du forsøgt dig med rådene eller har du afvist dem fordi du mener det er noget andet?
Den der med registrering online lyder ikke usandsynlig.

Kommentar
Fra : hansiversen

Dato : 23-01-04 21:15

Ok, jeg har ikke prøvet den med driveren, men det prøver jeg nu...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 21:18

Jeg kan se at registreringen forudsætter at du kan få browseren i gang:
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=40
Har du opsat dit netkort til at fungere med de dynamiske IP adresser, som følger med som standard, det vil sige at der i egenskaber for TCP/IP skal være valgt DHCP.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 21:27

Når du har geninstalleret dit netkort kan du prøve dette:
Start - Kør - Skriv Cmd - tryk enter.
Sort kommandopromt kommer frem.
Skriv ipconfig/all - tryk Enter
Du skulle så kunne se IP adresser mm.
Nedstående vil være udfyldt og de to ja'er skal være der og i de øvrige vil der være diverse adresse numre.
Fysisk adresse . . . . . . . . . :
DHCP slået til . . . . . . . . . :Ja
Autokonfiguration aktiveret . . . :Ja
IP-adresse. . . . . . . . . . . . :
Undernetmaske . . . . . . . . . . :
Standardgateway . . . . . . . . . :
DHCP-server . . . . . . . . . . . :
DNS-servere . . . . . . . . . . . :
Meld tilbage hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : hansiversen

Dato : 23-01-04 22:08

Nej, det virker stadig ikke, BjarneD. Jeg har to computere med XP som jeg arbejder med, og den ene er på nettet (det er den jeg kommunikerer med her). Og der er lidt forskel på hvad ipconfig viser. Under Windows IP-konfiguration viser den der virker Nodetype Ukendt: og IP-routing: Ja, mens den på den anden siger Nodetype: Hybrid og IP-routing: Nej.
Går jeg ind i kontrolpanel Netværksforbindelser, viser den der virker en internet-gateway, det gør den anden ikke...
Siger det dig noget ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 22:17

Det er det nederste afsnit i ipconfig'en jeg er mest interesseret i.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 22:23

Det er dissse ting der interesserer:
Fysisk adresse . . . . . . . . .
DHCP slået til . . . . . . . . .
Autokonfiguration aktiveret . . .
IP-adresse. . . . . . . . . . . .
Undernetmaske . . . . . . . . . .
Standardgateway . . . . . . . . .
DHCP-server . . . . . . . . . . .
DNS-servere . . . . . . . . . . .

Rettigheden opnået . . . . . . .
Rettigheden udløber . . . . . . .
Kan du evt kopiere og udfylde de felter hvor der er net maske tal med OK resten med hvad der står

Kommentar
Fra : hansiversen

Dato : 23-01-04 22:25

DNS-suffix: Pedersen
Beskrivelse: Skyr@cer PC Card 3044
Fysisk adresse: 00-03-2f-16-c7-21
Dhcp aktiveret: Ja
Automatisk conf. aktiveret: Ja
IP-adresse: 192.168.1.102
Undernetmaske: 255.255.255.0
Std. gateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
DNS-servere: 192.168.1.1
Rettigheder opnået: 24. januar 2004 21:49:21
Rettigheder udløber: 31. januar 2004 21:49:21

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 22:30

Du har to maskiner. Hvordan bliver de tilsluttet?
TDC Oncable skriver:
IP-adresser
Du får én offentlig dynamisk IP-adresse –
D.v.s., at der kun kan kobles en pc på ad gangen med mindre der anvendes flerports router

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 22:32

Det ipconfig fortæller at der er forbindelse. Jeg kan ikke lige gennemskue DNS og gateway da jeg ikke kender det de bruger på oncable

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 22:39
Kommentar
Fra : hansiversen

Dato : 23-01-04 22:40

Der ER forbindelse, jeg kan pinge. Jeg har en topcom trådløs router, og den virker tilsyneladende.
Men jeg kan fra den "gode" computer både køre internet, og se den anden computer i netværket. Men den "dårlige" computer kan hverken køre internet eller se den anden i den fælles arbejdsgruppe.
Jeg er ikke så stiv i XP, så jeg er lidt usikker på, hvad jeg kan skrue på.
Men tak for hjælpen BjarneD - hvos jeg finder ud af noget, får du besked...

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-04 22:53

Den dårlige pc skal konfigureres på samme måde som den gode.
Hvis du finder egenskaber for Netværk og opkaldsforbindelser, Egenskaber for LAN forbindelse, Egenskaber for TCP/IP så kan du begynde at sammenligne og så er du hjulpet godt på vej.
Din IPconfig viser, at der er etableret DHCP på den du viste og det duer ikke hvis den anden er sat op med faste.
Konklusionen må nok stadig være at det er ikke i din browser problemet ligger, men i konfiguration af netværk/router.
Et godt råd er at man skal sætte så mange oplysninger på som mulæigt så er det nemmere at svare og du ville sandsynligvis ikke have fået nogen af de svar du fik.
Da du genetablerede din netkorts driver vil netkortet have sat standard instillinger på og det hjælper ikke hvis makkeren er sat op på en helt anden måde. Du får lige et par link om netværk.
http://www.s-p.dk/Netvaeksopsaetning/netvaerksopsaetning.htm
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/masker.htm
Held og lykke
Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : hansiversen

Dato : 27-01-04 16:29

Tak for svaret BjarneD.
Ved du hvad problemet var ?
En udløbet version af Norton AntiVirus blokerede for at browseren gik på internet ! Da den blev deaktiveret, kørte det bare. Tak for din indsats !
mvh. Hans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-04 16:48

hansiversen -> Det er bare SUPER, du beskrev løsningen, da du lukkede dette spørgsmål

..et eksempel til efterfølgelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 16:57

Glæder mig, at jeg i det mindste har inspireret dig til at få løst problemet.

Stor hilsen
Bjarne