/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
hvordan laver jeg ny ip adr
Fra : asbjoren
Vist : 935 gange
50 point
Dato : 23-01-04 19:44

jeg har internet via arrownet, nogen er skyld i at deres ip bliver bannet, jeg har hørt de bruge sammen ip til deres kunder, har man mulighed for at lave sin egen ip adr og hvordan går man det billigst, kan man gører det med en router (jensen web) har en liggende tak for jeres altid gode svar og hjælpe

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 23-01-04 19:49

ip er noget du for tildelt af din udbyder så nej du kan ikke lave din egen
mvh granslam

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-04 19:59

Alle som har adgang til internettet via LAN benytter samme IP (evt. flere IP)

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-01-04 20:03

kontakt udbyder

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 23-01-04 20:17

sikke gode råd, hvad hvis jeg har en router kan man så ikke

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 23-01-04 20:18

jo og den bliver tildelt

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-01-04 20:45

Asbjoren, hvorfor skriver du ikke til jubii, som jeg forslog ?
http://www.kandu.dk/dk/spg/30991

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-04 20:59

På indgangen fra internettet til en ruter er der den IP adresse du får af din udbyder.
Den kan enten være fast (statisk) eller tilfældig (dynamisk)
fra din ruter mod comp er det en lokal(e) adresse eks. til flere comp
Er du en del af et netværk så har du ingen indflydelse på IP adresse.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-04 02:49

1. jo du kan godt få en ny IP adresse, som der oxo er flere svar på, det eneste der kræves er som der oxo er svaret på - at du kontakter din udbyder, og beder om en ny IP.

2. Afhængig af hvilken router du får (eller køber), kan du selv i routeren oprette / tildele IP adresser til dit eget netværk hvis det du ønsker, det kræver så bare at du opsætter IP og DNS og Gateway adresserne på de computere der er hjemme hos dig selv. Dette er dog ikke nødvendigt, da routeren default tildeler IP adresser til de maskiner der er logget på.

3. Routeren virker i princippet på den måde at internettet (tror) at routeren er din computer, det der så sker (forenklet naturligvis), er at routeren modtager data fra internettet - og "router" = vidresender disse data til din computer.

Yoogi

Godkendelse af svar
Fra : asbjoren

Dato : 24-01-04 09:05

Tak for svaret yoogi.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 24-01-04 13:35

Selv tak