/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Acces Linket tabel
Fra : S_Larsen
Vist : 366 gange
120 point
Dato : 23-01-04 19:44

Kan følgende lade sig gøre og hvis ja, hvordan ?.

En tabel med 3 kolonner, bare for eksemplets skyld.

Id navn og navn1

Nu vil jeg gerne have at jeg i kolonnen navn1 kan indsætte/linke til en post i kolonnen navn, således at jeg f.eks ved klik på navn1 kommer til posten hvori navnet figurere i kolonen navn.

kan man det ?

S. larsen

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 24-01-04 13:21

Hej S. Larsen.

Kan du først og fremmest ikke prøve at forklare det helt konkrete, du gerne vil lave? Til eksempel er ikke muligt, men hvis du vil dét, jeg tror, så skal vi se på en helt anden løsning. Jeg kan kort skitsere den:
Du har en tabel på formularform... D.v.s. at du har lavet en fortløbende formular på baggrund af en tabel, som rummer de ønskede poster. Hver post skal have et unikt ID-nummer.
Formularen indsætter du som underformular til en ny formular. Den nye formular skal have et felt, hvori du kan indtaste det ønskede søgekriterium. Du opretter en knap, som ved klik åbner en formular, som denne gang indeholder en forespørgsel til tabellen, og forespørgslens kriterium er indholdet af feltet omtalt ovenfor.
Du får så et søgeresultat frem. Idet vi arbejder med formularer, kan du så indsætte en knap ud for søgeresultatets poster, som ved klik fører dig tilbage til den oprindelige formular ud for lige præcis den ønskede post....
Forvirret? Det ER for de mere barske Access-brugere... Så du skal være til VBA og absolut videregående Access-design.
Men m.h.t. til dit eksempel, så mener jeg ikke, at det er muligt. Du skal følge princippet ovenfor.

M.v.h.

Ulle

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 16-09-04 13:08

Hej S. Larsen

Har du fået løst ovennævnte problem - det er jo ved at være lidt bedaget?

Jeg er næsten sikker på en løsning ved at skrive lidt VBA-kodning i formularen.

Interesseret - så giv venligst signal.

MVH