/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tillid/Sikkerhed rep. Beskyttelse af.
Fra : webgun
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 23-01-04 17:22

Hvem har den største beskyttelsesgrad. sikkerhedsrep. eller tillidsmand. eller feks. hvem har den længste opsigelse??.
med ovennævnte menes selv. med hensyn til ledelsen.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-04 19:12

Normalt siger man, at der er sikkehedsrepræsentanten der drejer nølgen om som den sidste person.

(Har været daglig leder af sikkerhedsarbejdet indtil jeg gik på førtidspension).

Hvis der er to lige kvalificerede medarbejder og den ene skal adskediges, må det ikke være sikkerhedsreprænsentanten.

Opsigelsesmæssig har de begge lige lang opsigelsesfrist. Men igen står sikr. stærkere end tillidsrepræsentanten. Dvs. der skal meget stærke årsager til at man afskediger sikr.

Håber et eventuelt væddemål herved er afklaret.

Mvh
Ellebye

(Har også været tillidsrepræsentant).

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 25-01-04 23:56

det koster virkelig klatten at komme af med en sikk.rep i utide, hvis der bliver kørt sag på det

sikk.rep. er sikret 1 år efter, han er gået af som sikk.rep.

mvh. wipo

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 31-03-04 20:29

Tak for svaret ellebye.
      point til dig........øl til mig!!!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 20:48

Jamen så skål og

Men husk aldrig at lade nølgen til penolen til en drejebænk sidde i og gå fra den, der kan sidde virkeligt mange øl på sådan en nøgle, faktisk har jeg set en hel kasse.

ellebye