/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Adgangsstyring via MAC på D-Link AP900+
Fra : aagesen
Vist : 368 gange
200 point
Dato : 23-01-04 14:09

Hej

Jeg har læst og læst og er stadig rimelig forvirret mht adgangstyring til Accespoint og kryptering ??!
Jeg har en bærbar med WinXP PRO og et D-Link AP900+.
Spm. 1) Jeg har (vist nok) opsat noget 128Bit kryptering - der så vidt jeg kan forstå betyder at data mellem PC og accesponit ikke umiddelbart kan "afkodes" - er det korrekt ?? ( hvordan gør "hackere" egentlig det ?? )
Spm. 2) Kan jeg bruge det der Wi-Fi til at styre adgangen til mit accespoint eller skal jeg gøre det via MAC-adressen?
Spm. 3) Er der forskel på at blokere adgangen til accespointet og til PC´en. Hvis JA - hvordan sørger jeg så for at begge blokeringer er aktiveret ?
Spm. 4) Findes der nogle vejledninger omkring alt det her et eller andet sted på nettet - der er til at forstå for almindelige mennesker ?

Glæder mig til at blive klogere ...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-01-04 14:11

Jeg havde en masse problemer med D-link, men kan varmt anbefale deres support afdeling, de er dygtige og hurtige ti lat komme med svar (også på dansk)

http://support.dlink.de/solution/PreLogin.asp?langsettings=1001

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 05-02-04 00:55

Til spørgsmål 1.
Selvom du bruger næsten alle de muligheder du har - fjerne dit SSID, bruger MAC –filter og WEP kryptering, så kan du godt blive hacket. Om end chancen er ikke så stor.
En måde at ”hacke” en der f.eks. har et MAC-filter er at være i nærheden med sit trådløse netkort, og så starter en sniffer, for at se hvem der er i nærheden. Og laver en scan på MAC adresser. Finder din MAC adresse, og bruger så et program til at spoofe sin IP og MAC. Det vil sige at hackeren giver sit netkort samme IP og MAC som dit.
Der efter kan hackeren lave den teknik som heder ARP – Arp Poison Routing. Det vil sige at hackeren leder alt trafikken fra din router til din computer igennem hans, og filtrerer alle password og dets lige fra.
Hvad angår WEP kryptering er der forskellige måder at angribe sådan et. Men ofte er krypteringen ikke særlig god, og let at knække.

For at modvirke sådan noget, er det vigtig at man har log filer på hvad en server, f.eks. laver. Og hvad din router laver. ”Skal lige siges, at det er de færreste der kan Hacke et trådløst net uden SSID, med MAC-filer og 128 bit WEP kryptering”

Spørgsmål 2 og 3. Uddyb dem lidt mere. Hvad mener du helt præcis med adgangen til dit AP. Mener du administration adgang eller hvad?

Spørgsmål 4, se Better Performance’s svar.