/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
servitutter og tinglysning
Fra : Avant85
Vist : 1205 gange
150 point
Dato : 23-01-04 12:15

Kan man søge på det lokale tinglysningskontor, for at se servitutter, fredning og andre tinglysninger, som findes på en interessant ejendom/grund. Jeg mener, som er til salg og ligger for mig et interessant sted
hilsen Avant85

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 23-01-04 12:23

Ja, de fleste steder kan du søge via computere, men alle steder kan du kigge i tingbøgerne. Hvilken retskreds er du interesseret i?

Mvh Jensen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-04 13:48

Du skal møde personligt på det pågældende tinglysningskontor. Her kan du så selv søge efter de oplysninger, som du har brug for.
I tinglysningsbøgerne står alt om servitutter, fredning, ejerforhold, evt. gæld i ejendommen.
På tinglysningskontoret er det gratis at søge. Hvis du skal have kopier af enkelte sider skal du betale.

mvh ans

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 23-01-04 13:59

Supplerende kan det oplyses, at det koster 175 kr. pr. akt du ønsker kopieret.

Ønsker du enkelte oplysninger (f.eks. om der er byrder på ejendommen), kan disse også fås telefonisk.

Mvh
RyeJensen

Kommentar
Fra : amandapige

Dato : 06-03-04 23:35

kan det være rigtigt, at naboen kan komme med et stykke papir hvorpå der står nogle deklarationer, som ifølge ham skulle være tinglyst over vores og hans ejendom, når der på vores tinglysningsblad ikke står noget om det. Det skal bemærkes at vi har købt ejendommen i 1994 og han et par år senere. Pågældende stykke papir er ikke underskrevet og stammer fra 1951, og drejer sig omvejret og vedligeholdelse af samme vej som er en fælles privatvej

Kommentar
Fra : Telethomse

Dato : 21-05-04 14:16

Næh står der ikke noget om det på jeres ejendoms blad i tingbogen under byrder og servitutter, så er der ikke lyst noget om det. Det kan selvfølgelig være rigtigt nok at en tidligere ejer har lavet denne aftale med naboejendommen, men da den er utinglyst og I ikke har kendt til den ved køb af Jeres ejendom kan den ikke gøres gældende overfor Jer.

Vedligeholdelse af fælles privatveje reguleres i øvrigt af privatvejsloven, som jo vil være gældende her, ikke at det har noget at gøre med den påståede tinglysning, men blot til orientering.

MVH

Thomas

Annuller spørgsmålet
Fra : Avant85

Dato : 25-02-06 11:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Undskyld jeg havde helt glemt, at jeg havde dette til stå U-lukket
Jeg kan ikke på nuværende uddybe spørgsmålet og heller ikke bruge nogen af svarene

Venlig hilsen Avant85