/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hollywood størst??
Fra : Flemming
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 31-03-02 13:46

Er Hollywood det sted der bliver produceret flest film i verden? Hvis ikke hvem så? Det ville være fint med nogle tal omkring det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-03-02 12:38

"Flemming" <Flemming.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dvCp8.3833$567.220094@news000.worldonline.dk...
> Er Hollywood det sted der bliver produceret flest film i verden? Hvis
> ikke hvem så? Det ville være fint med nogle tal omkring det.

Jeg har ingen tal på det, men Hollywood overgås i kvantitet langt af
"Bollywood", altså film fra Indien (Bombay?)

> sin profil, at den så
> skriver datoen i et felt i databasen hvornår bruger er oprettede.. altså

øhh, hvad ?

Joakim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-03-02 12:59

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
news:a86se1$pnf2b$1@ID-81106.news.dfncis.de...

> Jeg har ingen tal på det, men Hollywood overgås i kvantitet langt af
> "Bollywood", altså film fra Indien (Bombay?)

Yeps, dog hedder byen nu Mumbai, der bliver vist produceret 800-900 film
om året!

Mvh.

Ole

Accepteret svar
Fra : mickey303

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-02 11:31

Indien er det land der laver flest spillefilm i 1990 lå produktionen på 948 spillefilm i 1994.. hvilket er det seneste år for en sådan optælling blev der produceret 754 film på i alt 16 forskellige sprog i de 3 produktionscentre - Mumbai (bombay), Calcutta og Chennai (Madras) hvor det derimod stadigvæk er Kina der har rekorden for flest biografgængere - som går helt tilbage til 1988 - hvor der blev solgt 21,8 milliarder billetter i biografer i kina !

håber du kan bruge informationen til noget ??

mvh. Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 23:42

Joakim Lauridsen wrote in dk.kultur.film

> Jeg har ingen tal p† det, men Hollywood overg†s i kvantitet langt af
> "Bollywood", alts† film fra Indien (Bombay?)

Er der så nogensinde nogen der har set en da fantastisk mange film de
laver og kan sige om de har nogle kvaliteter?

Godkendelse af svar
Fra : Flemming

Dato : 01-04-02 23:10

Tak for svaret mickey303.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 12:23

> > Jeg har ingen tal p? det, men Hollywood overg?s i kvantitet langt af
> > "Bollywood", alts? film fra Indien (Bombay?)
>
> Er der så nogensinde nogen der har set en da fantastisk mange film de
> laver og kan sige om de har nogle kvaliteter?

Ja, inderne. De er helt syge med dem

Med venlig hilsen

Mark

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-02 17:32

Der er en 2 siders artikel om "Bollywood" i Berlingske
lørdagsudgaven(6/4/02)

Mvh Michael

Mark Thomas Gazel <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8eolj$fmj$1@sunsite.dk...
> > > Jeg har ingen tal p? det, men Hollywood overg?s i kvantitet langt af
> > > "Bollywood", alts? film fra Indien (Bombay?)
> >
> > Er der så nogensinde nogen der har set en da fantastisk mange film de
> > laver og kan sige om de har nogle kvaliteter?
>
> Ja, inderne. De er helt syge med dem
>
> Med venlig hilsen
>
> Mark
>