/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Redhat 9.0 krav?
Fra : southpole.dk
Vist : 793 gange
50 point
Dato : 23-01-04 08:53

Okay, jeg er lidt af en nybegynder med Linux.
Jeg har anskaffet mig en computer P2, med 500mhz, 128mb ram (SD100) - Og med et onboad grafik kort.
Jeg sætter selv 128 mb ekstra ram, plus jeg smider et grafik kort 16mb på (Ca, jeg er ikke sikker nemlig)

Kan det komme til at trække en Red Hat 9.0 workstation nogenlunde flydende? Eller skal jeg invistere i flere ram.

-// http://southpole.dk

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 23-01-04 08:56

Sagtens.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 23-01-04 09:01

Glemte at sige, at jeg vil installlere gnome.

Sagtens, som i "Det kan lade sig gøre, men hakker en smule" eller sagtens som i "Det kører gnidningsfrit når jeg trækker et vindue hen over skærmen"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-04 10:04

Sæt lige en HD på min 3GB i, men helst 8GB.
Linux kører fint på den hastighed, men fylder lidt.
Emesen.

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 23-01-04 16:14

Der er en 13 gb HD i.

Men det har jo intet med hastigheden at gøre?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-04 16:17

Du omtaler en processor hastighed og det er den hastighed den kører fint på.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : ZeroX

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-04 16:34

Jeg vil anbefale at du måske undersøger muligheden for at bruge en lettere windowmanager f.eks. Fluxbox som kun kræver en brøkdel systemresurser sammenlignet med Gnome eller KDE.
Men ellers burde det køre "flydende".

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 24-01-04 16:12

Prøv dog at installere og se om det ikke kører fin. Det ser ud til at du ikke vil få problemer.

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 25-01-04 10:26

Tak for svaret ZeroX.