/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
2 i et
Fra : snookie007
Vist : 410 gange
120 point
Dato : 31-03-02 11:28

hej...

jeg skal lige høre...

når man nu har en formular som en bruger skal udfylde..

hvordan laver jeg sådan når bruger opretter sin profil, at den så skriver datoen i et felt i databasen hvornår bruger er oprettede.. altså selve koden til den skriver datoen ....?

så skal jeg oxo høre, hvordan jeg laver når så en bruger logger sig ind på siden at den så skriver til et felt i data basen hvornår bruger er logger på..

det er kun det med datoen jeg mangler resten af formen har jeg, men kan ikke få den til at skrive auto matisk den dato som er den dag bruger logger ind eller opretter sig som bruger....

de felter jeg har for dato sek...
opretdato = DEN dato som bruger opretter sig
logindato = den dato som bruger logger ind på ( er den dato man skal se når man ser hvornår bruger sidst var på )

den skal så når man går ind på en bruger så vise hvornår bruger blev oprettede og hvornår bruger sidst var på...
nogen der kan hjælpe..??

Kommentar
Fra : snookie007

Dato : 31-03-02 11:50

hej Tmpj..

det jeg søger er selve koden til den laver datoen...
altså.. ligesom du laver et input felt...

kan du følge mig i det jeg skriver...?...

der er koden til den henter dato på...
..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-03-02 21:57

Hej
kan du ikke bruge date funktionen???

"snookie007" <snookie007.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4uAp8.3803$567.214692@news000.worldonline.dk...
> hej...
>
> jeg skal lige høre...
>
> når man nu har en formular som en bruger skal udfylde..
>
> hvordan laver jeg sådan når bruger opretter sin profil, at den så
> skriver datoen i et felt i databasen hvornår bruger er oprettede.. altså
> selve koden til den skriver datoen ....?
>
> så skal jeg oxo høre, hvordan jeg laver når så en bruger logger sig ind
> på siden at den så skriver til et felt i data basen hvornår bruger er
> logger på..
>
> det er kun det med datoen jeg mangler resten af formen har jeg, men kan
> ikke få den til at skrive auto matisk den dato som er den dag bruger
> logger ind eller opretter sig som bruger....
>
> de felter jeg har for dato sek...
> opretdato = DEN dato som bruger opretter sig
> logindato = den dato som bruger logger ind på ( er den dato man skal se
> når man ser hvornår bruger sidst var på )
>
> den skal så når man går ind på en bruger så vise hvornår bruger blev
> oprettede og hvornår bruger sidst var på...
> nogen der kan hjælpe..??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : snookie007

Dato : 01-04-02 20:56

nas..

jeg er ikke lige med hvad du mener...?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 08-04-02 14:25

Hejsa

Hvis du nu vil have et tekstfelt hvor datoen stå i kan du vel skrive:

Response.Write "<input type=text name='dato' value='" & Now & "'>

Så skulle den meget gerne oprette et teskstfelt med datoen i

Hilsen Casper
http://awp.dyndns.org/clan/

Kommentar
Fra : HyBreeD

Dato : 04-05-02 22:26

Her er dato funktionerne i ASP :

Time() : Giver dig tidspunktet.. Altså tiden... F.eks : 12:05:56
Date() : Den aktuelle dato...
Now() : Date() og Time() slået sammen.. I nævnte rækkefølge...

Skal du have dem skrevet i et tekstfelt kan du gøre som crha viser eller bruge en kortere version :
<input type="text" name="dato" value="<%=Now()%>">

Med Venlig Hilsen
Brian Hjøllund
http://www.hybreed.dk