/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
cybercity standard router fortsat
Fra : tedd
Vist : 496 gange
300 point
Dato : 22-01-04 22:10

Nu har jeg så fået Cybercity adsl. Jeg har et Zyxel 650 router uden switch og har derfor købt en Infosmart 5 ports switch, så jeg kan koble flere computere til! Problemet er så bare switchen. Jeg kan godt få kontakt til routeren gennem switchen, men kan ikke komme videre ud på nettet! Bruger lige kabler og automatisk finde en ip adresse! Hvis jeg kun bruger routeren og et krydset kabel til pc, og automatisk finde en ip adresse, er der ingen problemer!
Hvad gør jeg galt, når jeg bruger switchen? Jeg skal jo gerne have koblet 3 PC'ere til internettet (både win98 og XP)

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 22-01-04 22:15

Har du tjekket om der i NETVÆRKSSTEDER er opsat en broforbindelse? Hvis det er tilfældet skal den deaktiveres (slettes).
Jeg har fire computere tilsluttet på samme måde som dig, uden problemer.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-01-04 22:16

Hej tedd

Hvis du skal benytte en switch, så kan du ikke benytte et krydset kabel. Du er da nød til at benytte et "stright kabel" altså et kabel hvor lederne går lige igennem.
Citat
Tilslut det røde crossover netværkskabel fra LAN 10/100M -stikket i routeren til netværkskortet i klientmaskinen. Hvis routeren skal tilsluttes en HUB eller switch skal det hvide straight netværkskabel benyttes i stedet for.

Tilslut strømforsyningen til POWER bag på routeren.

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/fysisk_tilslutning/

mvh srhansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 22:57

ingen bridge og jeg bruger lige eller straight kabler, når jeg bruger switchen. Hmm? Kan det være fordi jeg kun har tested switchen med kun een puter sat til? Nej vel?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 310 point
Dato : 22-01-04 23:16

Nu har du vel ikke brugt en uplink port? Typisk port1 som kan bruges til at "afkrydse".

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-01-04 23:16

Nej antallet af pc'ere er ligegyldigt.

Kan det tænkes du har fået flere routerprofiler til routeren og at du så har valgt den forkerte ?

Hvad står der unde fanebladet DHCP i routeren ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 23:20

Øh forklar lige Bjarne! Har nu prøvet flere porte i switchen mener jeg.
Routerprofil? Har bare gjort hvad cybercity sagde jeg skulle. Profil 2 tror jeg det hedder

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-04 23:25

Ville bare minde om en lille driller som har spillet mange gode folk et puds. OK.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-01-04 23:31

Hvad mon der står der under maintenance -> DHCP, kan din router se switchen ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 23:37

I routeren srhansen? Min PC kan se routeren gennem switchen!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-01-04 23:42

Nårh, så har jeg ikke udtrykt mig godt nok
Prøv at logge ind på routeren med det password du fik med. Herinde kan du under maintenance se hvad routeren kan se, altså om den kigger tilbage på switchen.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-01-04 00:03

Det slår mig lige ! DHCP er sikkert aktiv, så dine computere får tildelt IP-adresser af switchen. Dine computere skal sættes op til automatisk tildelt IP.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-01-04 00:27

prøv iøvrigt at skrive : ipconfig /release

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-04 00:31

Ok har fundet ud af det nu Bjarne havde ret! Havde selvfølig ikke tænkt på at bruge det krydsede kabel til switchen, når nu cybercity siger man skal bruge straight!! Switchens manual var heller ikke meget hjælp. Så fandt jeg ude på nettet at min switch havde auto uplink porte, satte det krydsede kabel imellem router og switch. så et straight mellem switch og PC og Voila!! Virker sgu Fandens til elendige manualer man får, men mange tak Bjarne og jer andre!! Jeg vender sikkert frygtelig tilbage når jeg skal koble flere computere på!!

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 23-01-04 00:32

Tak for svaret BjarneD. Nu kan jeg komme videre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-04 00:48

Det var da herligt, at min lille "dumme" bemærkning kunne bruges. Honorer nu den største slider en anden gang tedd, men tak skal du have det var så lidt.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-04 00:58

Jeg ville gerne have belønnet alle Bjarne, men det har jeg desværre ikke points nok til, nu var det jo dig der satte mig mest på sporet, så jeg synes det var rimeligt det blev dig, når man nu skulle vælge