/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Del et film klip over flere cd
Fra : niels86
Vist : 558 gange
40 point
Dato : 31-03-02 10:50

Jeg har et problem, jeg har en avi klip på cs. 750 mb. og vil gerne have den over på vcd så jeg kan afspille filmen på mit fjernsyn. Jeg har læst at programmet VirtualDub skal kunne dele filmen om i flere dele. Jeg har downloadet programmet, men kan ikke finde ud af det, er der nogen som kan give mig en forklaring om hvordan man gør det nemt.
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-03-02 09:44

er der nogen som kan give mig en forklaring om hvordan man gør det nemt.
> Hilsen Niels

www.vcdhelp.com er det eneste du har brug for.

Per

Kommentar
Fra : cb

Dato : 31-03-02 11:26

hej niels

på nedenstående side er der under artikler, mest læste, en brugsvejledning til at dele en avi med virtualdup
www.divxit.dk
Mvh CB

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 40 point
Dato : 31-03-02 14:43

For det første er det svar I giver manden komplet forkert.
AVI-klip (divx) kan ikke overføres til VCD.
Man kan kun afspille, MPEG, MPEG2 og MP3 (og MP3 kun på nogle DVD-afspillere) på DVD-afspillere.
Det kræver enten en konvertering til MPG (VCD) eller MPG2(SVCD) format.
Derefter kan du godt bruge virtualdub til at dele filmen med.
Afhængig af dit grafikkort kan du finde guides, som rigtigt nævnt tidligere, på www.vcdhelp.com.