/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Paperjam HP laserjet 4
Fra : ramolus
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 22-01-04 21:18

Hej

Jeg har en gammel HP laserjet 4 som jeg for et par år siden købte brugt. Den har derfor efterhånden kørt en hel de sider papir igennem systemet, hvilket har bevirkert at en af rullerne er blevet lidt blankslidt, hvilket igen resulterer i paperjam lige før papiret kommer ud af printeren. Jeg mødte tilfældigt en reparatør, som kunne fortælle at man kan afhjælpe problemet ved at 'slive' rullen - enten med fint sandpapir eller en grydesvamp.

Er der nogen der kender til detaljerne i dette råd - dvs. hvilken rulle er der tale om. hvor sidder en og hvordan får man rullen ud?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-04 21:40

Du kan også rense rullerne med sprit da gammel røg papirstøv og snavs sikkert har sat sig på rullerne som man kan se hvis man åbner klappen der hvor farvepatronerne sidder Jeg ville hverken bruge sandpapir eller grydesvamp da det jo ikke går ud på at rive overfladen på rullerne op men at de ikke klistrer papiret fast så det kører med rundt sammen med rullerne Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-04 21:44

Det er næsten umuligt at vejlede, med adskillelsen, men du må arbejde dig ind til de ædelere dele.
Du siger selv at en af rullerne er blankslit, så må du jo kunne se den.
Rullerne er somregel ca 2cm brede, og 1cm i diameter. De skal kun kradses op på tværs, så de igen bliver ru og fetfri.
Hvis du har den skilt ad, så blæs/rengør den for smuller der ligger indeni.
Prøv også om det er fordi den ikke klemmer hårdt nok ned mod papiret, de fleste maskiner kan stilles udvendig til forskellige papirtykkelser, ja endda til pap. Måske er det her problemet ligger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-04 23:33

Hvis jeg husker rigtigt så er også 4'eren med klap bagved, luk den op og lad den køre lige i gennem. Måske husker jeg forkert.
Emesen.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 23-01-04 07:42
Kommentar
Fra : ramolus

Dato : 26-01-04 20:48

Efter rensning af gummiruller samt let slibning af en valse kører min printer nu igen. Der er en klap bagpå , men den kan ikke åbnes udenat printeren melder '13 Papierstop'. Tak for hjælpen - hvis i smider et svar vil jeg uddele point.
/T

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-04 21:19

Klappen er nok beregnet til at føde med enkeltark, men hvorfor også åbne den?
Du kan muligvis hente en vejledning i Pdf format, prøv at bruge google og skriv: HP laserjet 4 manual
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-04 21:36

Jeg tog fejl det er hp III som har klap bagpå til udføring af print.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : ramolus