/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
kompileres?
Fra : Hended
Vist : 1019 gange
200 point
Dato : 22-01-04 20:38

Jeg har lige læst i "alt om data", hvor jeg fandt noget der hed XMLTV,
det er et program der "grabber" info fra fx. tv2 så man derefter kan læse hvad der kommer i tv'et....
Der er et link der føre til http://www.kodekassen.dk/xmltv.aspx

Der inde står der noget om at man skal kompilere..

altså jeg forstår ikke det her:

Filen kan gemmes i findkanaler.vb og kompileres som følger:

vbc findkanaler.vb /r:system.dll,system.xml.dll

Hvad betyder det? Og hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-01-04 21:42

Hejsa.. har du kigget på denne side http://www.kodekassen.dk/tvguide.aspx

Her er koden kompilet...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-01-04 22:27

Nu har jeg siddet og kigget på det som du gerne vil have til at virke.. og nu er jeg nået frem til at jeg opgiver.. da jeg ikke har så meget kenskab tl vb... men du kan købe en guide her http://www.itsvar.dk/articles/article.aspx?id=4174
men jeg ved ikke om det virker

held og lykke til

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-04 02:17

Hvis du vil gå frem efter opskriften skal du installere .net sdk
http://www.cronberg.dk/artikel_dotnetinstallation.aspx
(jeg formoder at du har fundet ud XMLTV og har fået dannet en xml-fil)

At compile/kompilere betyder at lave et program (binær/.exe.com/...) som din computer kan forstå ud fra et program som du selv kan forstå eller evt kan kopiere som tekst...

For at kompilere eksemplet skal du starte et kommandovindue og skifte til den mappe hvor din findkanaler.vb fil ligger.
Derefter skriver du kommandoen
vbc findkanaler.vb /r:system.dll,system.xml.dll

Det betyder at du kalder vb (visual basic compileren som er en del af .net sdk) og fortæller den at du gerne vil láve et proram ud af tekstfilen "findkanaler.vb" og at programmet skal bruge noget fra kode fra system.dll og system.xml.dll

Ud af dette skulle der gerne komme en fil der hedder findkanaler.exe som er et program du (næsten selv) har lavet, og som du kan bruge på den måde der er beskrevet i artiklen:
"findkanaler guide.xml" giver (hvis dit program og guide.xml ligger i den aktuelle mappe) det ønskede resultat.

Det er fuldstændig samme fremgangsmåde med tvguide.vb, bortset fra at du kun skal installere .net en gang - husk at følge vejledningen i http://www.cronberg.dk/artikel_dotnetinstallation.aspx

God fornøjelse - det kan være at du bliver bidt af programmering...
/M

Godkendelse af svar
Fra : Hended

Dato : 23-01-04 13:46

Tak for svaret MouseKeeperX. Det gav mig en meget tydelig fremgangsmåde for hvordan jeg kan gøre det. Mange tak

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 23-01-04 23:34

Skulle du have problemer så skriv igen...
/MouseKeeperX