/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Køb af nyt Grafikkort
Fra : Agent2002
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 22-01-04 19:52

Hejsa

Hvilket Grafikkort vil du købe hvis du har omkringen 1500.kr i hånden
Det skal kunne afvikle de nyest Spil (3D), Kunne redigere sine film/video, Tv-in (out) m.m.
Hvad er et godt køb og hvad for man mest for pengene, så det svare til ydelsen af grafikkortet i forhold til prisen...?

Hvad jeg har fået fortalt er de mest hotte Grafikkort "GeForce eller Radeon" ...Men hvad skal man vælge og hvorfor?

Nogen som har et bud? ..
Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 22-01-04 20:13

Hej Agent

Dette er et RIGTIG godt bud til pengene: GeForce Color Pro GF FX5600 256 MB m/tv-out

Du kan købe det her: http://www.bjtrading.dk/menu.asp

For 999 kr + forsendelse

Mvh Chamira c",)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-04 20:17

Club-3D GeForce FX 5900XT
http://www.discountpc.dk/shop/ har den til 1549kr
Se den på: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43184&type=hardware
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : janh

Dato : 22-01-04 22:47

prøv at kigge på www. compumail.dk de har nok at vælge imellem og deres priser er meget rimelige har selv købt et club fx 5200 med 128 ram dvi og tv out.
janh

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-01-04 22:55

hej nvidia-freaks..

Jeg vil anbefale ATI Radeon 9600 Pro (set til under 1100 kr.), eller Radeon 9600XT (set til under 1500 kr.)
Alle priser har jeg set hos www.shg.dk som i øvrigt kun kan anbefales.

Hvis du skal vælge GeForce bør du kun vælge et kort fra 5900-serien.
5800-, 5600-, og 5200-serierne har nogen meget kedelige bugs. Desuden skal du ved valg af nVidia-kort tænke meget på hvilken producent der har levet kortet. Nvidia er nemlig ligeglade med, om det er billige discountmærker der producerer deres kort, hvor ATI går meget op i, at det kun er producenter der benytter dyre ramkredse, ram-dac, print osv.
Desuden har Nvidia problemer med fremtidens spil som Half-Life2, og Doom3. I fremtiden vil andre spil benytte Half-Life2-engine, og Doom3-engine, og derfor kan jeg ikke anbefale at købe Nvidia før de kommer ud med nyere producter som kan hamle op med nye spil.
ATI derimod er utroligt stærke til fremtidens spil pga. de mange instruktioner det har indbygget. ATI er altid foran med pixel- og vertex-shaders, og næsten alle andre instruktioner som 'nudagens spil' ikke har.
Nvidia er dog stærkere end ATI til UT2-engine som benyttes i rigtigt mange af nudagens spil.

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 25-01-04 12:24

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-01-04 14:25

Det er altid godt at se på www.edbpriser.dk hvilket grafikkort der er populær, og faldet i pris. Derinde kan man også se test af de forskellige. Det er altid dyrt at ville have det sidste nye, og de falder hurtigt i pris.
Men det hjælper heller ikke at have det bedste hvis din comp. er langsom.
VH Palle Hansen