/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
limning af forrude i Open kadett E
Fra : openphone_unlock
Vist : 1260 gange
30 point
Dato : 22-01-04 19:28

Hej alle
jeg skal have ny forrude i min kadett E
men er nu kommet i tvivl om listen skal monters sammen med ruden
eller den først skal monteres når ruden er limet på plads
(jeg vil umidelbart mene den skal monteres sammen med ruden for at opnå korekt montering)
jeg der frem til at høre fra jer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-04 19:47

Jeg mener også at den skal sættes på sammen med ruden og så lægger man en snor rundt i gummikanten som man trækker i så kantlisten bliver krænget ud over kanten af hullet

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 22-01-04 19:52

det er på biler hvor ruden ikke er LIMET i man træker dem i med en snor / ledning
på denne model skal den limes i
altså ikke en tætnings liste

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-04 21:19

Nå ok ja så ved jeg sku ikke nok til at udtale mig *ss* Sune

Accepteret svar
Fra : killme

Modtaget 30 point
Dato : 23-01-04 17:04

Normalt når man limer en rude i en bil, så sker det med eventuelle pyntelister monteret. Det er som regel ikke til at eftermontere det helt vilde, når først ruden er lagt ned i rammen( i hvert fald ikke uden at svine en del med PUR limen, hvilket man nok skal undgå, da det ikke er til at få af igen.)

Kommentar
Fra : peter52

Dato : 06-03-04 19:10

Jeg har lige skiftet ruden i min Opel Corsa, jeg startede med at montere listen på ruden. (Det havde været smart at lime listen fast til ruden) dernæst lagde jeg limen (efter priming og rensning) på ruden langs listen. Her havde det været smart at lægge den i karroseriet, da jeg ikke havde et par sugekoppe-håndtag.
Den blev ikke helt god, måtte eftertætnes.
NÆSTE GANG BLIVER DET GODT!!!!
Peter

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 07-03-04 17:26

hov jeg havde glæmt dette spørgsmål ståd åben

men point går til killme

Godkendelse af svar
Fra : openphone_unlock

Dato : 07-03-04 17:26

Tak for svaret killme.