/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kopier CD til Mp3
Fra : molokyle
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 22-01-04 14:43

Nej, jeg spørger ikke om hvordan man converterer/indspiller en alm. CD's numre i MP3 !!!

Jeg har netop købt : Kylie Minogue's "Slow" og på denne CD ligger en mediaplayer, lidt *.dll'er og andet. Prøver man en gængs indspilning i et converteringsprogram; skriver programmet DATA CD. Der er altså ingen *.CD fil.

Lydfilen er åbenbart embedded i *.exe og *.dll filerne. Hvordan hulen får man den så gemt i playlisten i sin fortrukne MP3 afspiller?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-01-04 14:53

Hvis jeg forsår det rigtigt, skal du bare "rippe" cd'en... Altså sådan så du kan se alle musik-filerne, som man normalt kan...

www.download.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 14:58

Ok. prøver lige dette : http://download.com.com/3000-2140-10215333.html?tag=lst-0-17

..og vender tilbage med resultatet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-01-04 15:00

Godt..

Dü skal i hvert fald bruge en ripper...

-og nogen af de nye cd'er, "snyder" ripperne så det ikke kan lade sig gøre, så de nyeste er selvfølgelig bedst..

:-9

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 15:08

Dette program var så fuld af Spyware, at min comp. nægtede at køre programmet

Alle mine andre ripper's CD Extractor osv... vil altså ikke have noget med denne CD at gøre. Kan du anbefale/finde et der kan?

Jeg har hørt at problemet er det samme med den nye Tim Christensen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-01-04 15:12

Måske Advanced cd ripper pro....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 15:16

Her kommer en liste over filerne på Kylie's :

autorun.inf
MacPlayer.app
player.exe
UninstallPlayer.exe
UninstallPlayer.txt

Kataloget : player
Der indeholder :
_master.bin
audio.dll
audio.exe
CDSplayer.app
info.ini
Lang.dll
macaudio.dll
skin.exe
version.txt
wmmp.exe
yucca.cds
..samt biliotekerne :

interface.nib
..med :
classas.nib
info.nib
objects.nib

..og skin
..med:
about.skn
info.skn
main.skn
playlist.skn

Ja, det var det ????

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 15:17

Prøv denne her Molo
http://www.exactaudiocopy.de/

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-01-04 15:18

Ved det... Det er det der nye de er kommet med plade-selskaberne, men helt nyt er det jo heller ikke... Hent de nyeste versioner af advanced cd-ripper pro... Prøv

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-01-04 15:40

ved om det virker, men er vel værd at forsøge.
Her er et råd, som man ikke må følge :D
Tag en pc med windows installed, hold shift nede inden du sætter cd'en med Kylie's i, og hold shift nede indtil cd'en er indlæst færdig. Så er den uden kopi beskyttelse, og kan frit bruges, og det skulle nu også muligt at lave en kopi via brænder. Virker i hvert fald med Græmsespektrum's cd. Og denne info har jeg fra nettet af, og det er ikke mig som har fundet på det. :D Det er der en anden som har, og bliver sagsøgt for at fortælle det, ja platte pladeselskaber findes der nok af.

http://www.latext.com/pm/comments/P590_0_1_0/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 15:42

Ked af at måtte sige det :

advanced cd-ripper pro fandt NADA !!!

tedd's program fandt, som mine andre ripper's tre *exe filer den absolut intet ville ha' med at gøre

Som sagt: De 'flinke' udviklere har åbenbart fundet en skide 'smart' måde at integrere musikken i den medfølgende player.

SHIT...! Så meget for lovligheden af kopiering af indkøbte CD'ere

Hører gerne flere forslag...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 15:50

catbody -> Jeg har ingen brænder og problemet er heller ikke at lave en kopi af CD'en. Det er en single med 2 numre. Jeg vil bare gerne have kopieret det ene nummer: 'Slow' til min fuldt lovlige MP3 samling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-01-04 15:54

Når først den er lagt ind på harddisken, er den uden kopisikring og så må det da være muligt at rippe den derfra.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 16:21

Hvad med at afspille den via analog afspilning på dit cd rom og så optage den med en wave recorder!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 16:51

catbody -> Rippe ja... men hva' vil du rippe for hulen da. Se fil-listen jeg så møjsommeligt har skrevet ind i hånden.

Det er ikke ikke for denne CD indeholder en speciel smart kopibeskyttelse (..som jeg ser det ), men at musikken er kædet uløseligt sammen med playeren.

tedd -> Du er sgu inde på noget af det rigtige, men du må altså lige hjælpe mig med hvordan? Hvilken fil vil du ha' jeg skal afspille? Det eneste der vil spille på den cd er player.exe . Den spiller lystigt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 16:59

Hehe Kommer der ingen slow nummer ud når du afspiller analogt eller hva?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 17:09

Ok. jeg må have det i pap. Jeg har ingen cd-afspiller, hverken bærbar eller til stereo-anlæg. Jeg kan afspille CD'en med Kylie i CD-ROM drevet på compen ved at putte den i drevet eller ved at gå i stifinder og køre player.exe fra CD'en.

Analolgt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 17:14

Under indstillinger på dit cd rom drev kan du vælge med et flueben om du vil have digital afspilning på drevet. Det fjerner du hvis det er der? Det kræver dog at der er et lyd kabel fra cd rom drevet til dit lydkort! Så starter du en wave recorder og der kan du så optage den lyd der kommer fra Kylies skønne krop Ihvertilfald i teorien. Du kan så konvertere wave filen til mp3 bagefter! Verstehen Sie?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-01-04 17:43

nero nero

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 17:53

tedd -> Mit Op.Sys. er Win98 SE. Hverken i System eller i stifinder er der noget der hedder analog/digital afspilning uder indstillinger for CD drev

Heller ikke i BIOS.

..og ja, der en ledning fra CD-ROM'en til lydkortet, der er integreret i bundkortet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 18:06

Du sgu vanskelig! *L* Har du prøvet at optage sangen med waverecorder?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 18:25

Waverecorder ? What the F... er det? Optage? Hvorfra ? Højttaleren ? Line-Out ?

Mht. lyd er jeg altså lidt af en analphabet !!!

Hvorfor er det ikke bare en helt alm. B+ tree algoritme ( http://www.cs.msstate.edu/~hwang/project/algorithm.html ), der skal findes en optimal record størrelse i Byte's på ???

Så havde det været til at fatte

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 18:27

der burde være en wave recorder med lydkortet eller under windows. Kig under tilbehør

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 19:00

[hør] Lydkort ??? Lydchip mener du ; sidder på bundkort (..af frygt for at gentage mig selv ! ) Fejler intet

C:\WINDOWS\CDPLAYER.EXE = 'Ingen data eller disk er indlæst' <F>'

Hurra....... ingenting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 19:03

ja det er lydkortet ehh chippen! Fik du nogle programmer med til den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 19:05

Stakkels Kylie når hun så gerne vil ligge på din harddisk!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-04 19:44

Ha... Programmer? Producenten af grafikchippen : ATI Rage II + PCI [ati m_64]

Ja, jeg syn's også det er synd og skam

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 22:53

Prøv at gå ind under start > programmer > tilbehør og se om der ikke ligger en wave recorder! Ellers prøv at søg på google, der er sikkert en freeware et eller andet sted!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-04 10:42

Hmm.... Jeg opgiver

Tror jeg venter til jeg får en ekstra computer. Så smider jeg sgu line-out fra den med Kylie's skønsang over i den andens line-in. Så må den for pokker kunne 'suges'.

Lader lige spørgmålet stå åbent et stykke tid. Det kunne jo være der kom en forbi med en let fattelig 'kogebog'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 03-02-04 02:06

Jeg ved der findes en slags streamripper! Den "optager" det der bliver afspillet lige som en båndoptager gør!
Måske er det værd at forsøge at finde sådan en! (Sorry jeg ikke kan huske hvor du hiver den fra!)

/ Shifu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 10:33

Shifu -> Lyder som en go' ide. En sådan steam-recorder har jeg også ledt efter, men dem jeg har fundet kan kun steame fra line-in og jeg ved ikke rigtigt om jeg 'tør' lave en sløjfe. Altså sætte line-out i line-in. Jeg er bange for at brænde skidtet af og da det ikke er et externt lydkort er jeg bange for at bundkortet ryger med i svinget, hvis noget går galt.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Shifu

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-04 15:18

Er der en ikke en udgang på fronten af din CD. I så fald kan du tilslutte line-ind den vej! Ulempen er at du skal bruge en ledning med mini-jack i begge ender. Men de er til at få!
Hvis ikke stiller jeg gerne mit eget til afprøvning med en sløjfe! For jeg tror ærligtalt godt den kan klare det!

Hygge Shifu!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 16:01

Om ikke andet, så er det en enkel løsning Shifu. Jeg arbejder selv videre herfra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 03-02-04 16:28

Bare det løser dit problem. Kender selv det, at hænge i et problem som for andre "bare" er lige til!
Held og lykke Molokyle! Vil meget gerne høre om du fik mp3 ud af det!! §

Hygge Shifu