/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan man bruger tørrede roser kreativ~
Fra : maria22
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 22-01-04 13:03

Jeg ahr en hel del tørrede roser, som jeg meget gerne vil bruge krativt i mit hjem. Er der nogle der har nogle forslag??

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 22-01-04 13:05

tage et bundt og hænge dem ned fra loftet? eller sætte dem i en flaske ligesom en vase.....? eller hænge dem på væggen med nogle små nåle....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-04 13:11

Du kan lave dekorationer http://www.hojleddet.dk/dekorationer/torrede.html

mvh ans

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-04 18:17

Jeg plejer at bruge dem i en svulstig adventskrans, men der er selvfølgelig lidt længe til jul.
Smag og behag er jo forskelligt, men personligt ved jeg ikke noget grimmere end en dusk ukorrekt tørrede blomster, der hænger ned fra loftet! Roser skal tørres mens de stadig er smukke, ikke når de hænger og er klappet sammen!!!

Du kan evt. binde en smuk krans til din dør - man behøver jo ikke nøjes med at pynte sit hjem til højtiderne.

Bind kransen af avispapir og ståltråd - eller køb en af halm. Evt et <TYKT stykke ståltråd formet i den facon, du ønsker (hjerteform fx!) Beklæd med mos eller buksbom og sæt så mange blomstrerhoveder på som du orker. Sødt og en forsmag på sommeren.

Eller lav søde servietringe, med et blomsterhovede på hver. Limpistoler er guds gave til de kreative!

Du kan også bare lægge rosenhovederne i en smuk skål, stænke med lidt rosenolie og sætte dem til pynt på badeværelset.

Eller lav søde kort, hvor du limer blade eæller helel blomsterhovedet på. Smukke til værtindegaven, bryllupsgaven, konfirmationsgaven osv osv.

Klip et hjerte i kraftigt karton, det må gerne være lidt skævt og længere end det er bredt. Klip "midterdelen" ud, så du har kanten tilbage (en slags ramme!). Lim blomster på, hæng op. Lim evt på begge sider, så kan det hænge frit. Eller brug det som ramme.

hmmm.. måske sku jeg bare skrive en bog!!

mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : maria22

Dato : 22-01-04 18:29

Tak for svaret skingur. Det var nogle vildt gode ideer:) Tusind tak