/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Overspilning af bånd til cd
Fra : js2706
Vist : 1510 gange
50 point
Dato : 21-01-04 23:40

Jeg har en del båndoptagelser (gamle radioudsendelser) som jeg vil overspille til cd'er via computeren. Hvem har erfaringer med den slags. Der skal vist nok installeres et program i computeren, men hvilket kan du anbefale????

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 23:50

hej.

Sjovt nok du spørger, for det er lige noget jeg interesserer mig meget for. Jeg har overspillet kasettebånd, gamle lakplader, EP-ere og LP-ere.

Hvilken version har du af windows??

Dette er lidt afgørende, da det program jeg vil anbefale ikke kan fungere under xp og win2000, men alle versioner under disse 2.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 22-01-04 00:01

For at få bånd over på computeren så de kan brændes
brugte jeg et jack til mini-jack fra hovedtelefon udgangen på anlæget til line-in på computeren ... og optog det med total recorder (men det er blevet en lam demoudgave nu, kun 40 sec)

så jeg har fundet dette program istedet
http://www.newfreeware.com/audio/1634/
som jeg ikke har haft nogle problemer med ..

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-01-04 01:39
Kommentar
Fra : 2243

Dato : 22-01-04 05:56

> lad høre ellebye

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-01-04 06:10

Jeg vil (igen) anbefale Magix music cleaning lab, kig på www.magix.com
Det er et program der koster penge (jeg gav 189,00 for det), men pengene er givet godt ud, hvis det er noget du vil til at "lege" med. Det er meget nemt at bruge, og kan samtidigt fjerne båndsus, nålestøj, ridser osv. Der er også indbygget brænderprogram.
Jeg overspiller mine gamle LP'er og singler med programmet, og resultat er virkeligt godt.

MVH

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-04 12:13

Prøv at kigge på mit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/5226
Søren

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 23-01-04 14:30

Tak for svaret CLAN. Nu prøver jeg med ADOBE, som jeg lige nu har installeret. Man må jo starte et sted. Men jeg har printet det hele ud, så at jeg kan tage sagen op igen, hvis det første skulle kikse. Og tak til alle jer andre, som kom med her. Dejligt, at så mange synes - som jeg - at man skal bevare de gamle bånd og plader, inden de går helt til.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 23-01-04 15:37

Undskyld, jeg glemte Ellebye! Jeg har XP, hvilket program er det, du har gode erfaringer med?

Kommentar
Fra : magerbaek

Dato : 14-01-05 09:58

- Der er et godt tilbud på www.infoko.dk under "produkter" og derefter "Overspilning af bånd......"