/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3510i & 64kb SIM kort ?
Fra : CLAN
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 21-01-04 22:00

Hejsa derude
Kan man bruge de nye 64kb SIM kort i en Nokia 3510i således at der kan gemmes flere SMS'er på telefonen?
Hvis... hvordan konfigureres telefonen til det??
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : gooby

Dato : 21-01-04 22:02

Du skal bare bede telefonen gemme smserne på simkortet!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 22:05

Hej gooby
Nu er det lillemors telefon, har selv en 8310.
Hvis du har en 3510i selv (eller ved menu vejen), ku' du så lige skrive den her? Hun påstår det ikke virker - er på kursus til 22:00 så jeg har ikke telefonen foran mig.
Søren

Kommentar
Fra : gooby

Dato : 21-01-04 22:15

Hej Søren

Nu når jeg får tænkt mig om kommer jeg i tanke om at den skulle gemme dem automatisk på kortet.
Det er telefonbogen hvor der skal vælges hukommelse.

Med Venlig Hilsen

Nicolaj

Accepteret svar
Fra : FuTTe_Mp3

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-04 08:42

jeg har oz en 3510i har selv haft det samme problem. men du skal ringe ind til det selskab du har købt kortet i ! så siger du at du gerne vil have alle smserne over på det nye kort så ordner de det ....

MVH FuTTe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 11:42

Hej Futte
Det må hun så lige prøve, for den gør det pokker ta' mig ikke af sig selv + jeg kan ikke finde nogen menu hvor jeg selv kan bestemme (som på min 8310).
Det slår mig lige... gu' ved om man bare skal oprette en ny mappe, og man så den vej igennem kan komme til at bestemme, hvor SMS'ene gemmes - det må testes af, når hun får fri fra arb. Den gør det i hvert tilfælde ikke af sig selv.
Udbyderen er i øvrigt Telmore.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 15:29

Hej Futte og gooby
Tak for jeres svar til mig, jeg har lige modtaget følgende svar fra Nokia

Citat
Tak for din interesse i Club Nokia Careline.

Vi har desværre ingen oplysninger om, hvorvidt din 3510i kan anvende den
ekstra hukommelse på et 64kb-simkort. Det er udelukkende din operatør som
står for udviklingen af simkort, det er derfor op til dem at sikre at det
virker som det skal. Vi har ikke mulighed for at afprøve alle telefoner med
tredjepartsprodukter, for at teste om de virker. Det må være op til
producenten at garantere, om deres produkt virker. Jeg vil derfor bede dig
om at kontakte Telmore igen for at få flere oplysninger.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.
xxxx

Altså... så blev det Futte som kom med det rigtige svar, det er udbyderen som skal rage kastanierne ud af ilden, i dette tilfælde Telmore.

Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 15:29

Tak for svaret FuTTe_Mp3.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 15:58

NB: Futte... hvilken udbyder har du + fik du det til at virke??

Kommentar
Fra : FuTTe_Mp3

Dato : 26-01-04 09:30

Det var sku så lidt ! altså jeg har købt ny mobil.! men jeg mener det var CBB... ikke sikker

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-01-04 08:29

Nå så spilles der ping-pong! Her er så svaret fra Telmore + at kortet bliver leveret tilbage. Dutter ikke på en 3510i (skulle du/I ha' oplevet at det virker, så skriv lige hvordan -- inden kortet returneres).

Citat
Nu har jeg undersøgt det, og har selv kontaktet Nokia.
Jeg skal beklage meget at du har fået den besked fra dem, da det er dem,
og ingen andre der ved hvad deres produkter understøtter. At simkort
skulle være 3.partsprodukt, det er absolut også en mistolkning, for
deres telefoner ville jo ikke været noget værd uden et simkort, ergo har
de fejet din sag af bordet.

Men for at vende tilbage til dit spørgsmål, så har Nokia 3510i ikke
mulighed for at udnytte den extra plads simkortet har til sms i indbakken.
Den kan kun udnytte den extra plads i selve telefonbogen.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne

mail - uden at rette i subject.

Med venlig hilsen

TELMORE Support