/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billigste bilforsikring?
Fra : Patriar
Vist : 371 gange
40 point
Dato : 21-01-04 19:36

Jeg overvejer at købe min vens bil, der er en gammel Honda (ca. 11 år gammel). Den kører perfekt og er et godt tilbud osv.

Men jeg har aldrig haft bil før, og ved ikke hvor meget en forsikring koster. hvor finder jeg f.eks den billigste forsikring?

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-04 19:53

prøv gf forsikring de plejer ikke og være helt vanvittige med en bilforsikring til en nybegynder

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 19:56

Så vidt jeg husker er GF meget tilbageholdende med at forsikre nye bilejere, men billige er de.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 21-01-04 20:01

Her kan du ind og samligne priser http://www.forsikringsluppen.dk/

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 21-01-04 22:19

Kan da lige skrive, hvad jeg selv giver for min Nissan Micra 1.0 LX fra '93: (Det er hos GF)

Fra i sommers til 31.12.03 gav jeg, hvad der svarede til 7700 kr. pr år.
Fra 1.1.04 til 1.1.05 har jeg givet 6888 kr.
Det er helårlige præmier - dvs. hvis det er pr kvartal eller halvårligt koster det 3-5% ekstra.
Og det er min første bil - Er 22 år, og har haft kørekort siden jeg var 18.
Det skal siges at bilens størrelse (desværre) ikke har nogen indflydelse på ansvarsforsikringen. De forsikrer dog ikke såkaldte "muskelbiler som GTI-modeller og store dyre biler.
Sammen med forsikringen tilbyder de et Dansk Autohjælp abonnement til 240 kr. hvilket jeg synes er billigt. (Især, hvis man har en lidt ældre bil.)
Jeg ringede rundt for at få det billigste tilbud, og det var helt klart GF-Forsikring.

Mvh. Andreas Kaup.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 22:27

Hvis du vælger GF (som jeg har brugt siden 1983) skal du måske se om der er en brancheklub, der passer dig. Det er ikke helt liggyldigt da man får tilbagebetalt et beløb hvis der har været få skader i klubben. Læs merepå:
http://www.gf-forsikring.dk/

Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 22-01-04 01:10

Tak for svaret allesammen. GF it is