/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp service pack 1
Fra : grovfugl
Vist : 361 gange
20 point
Dato : 21-01-04 14:34

Hejsa. For tiden har jeg vældig morskab med hackerangreb, angiveligt fordi jeg mangler at patche windows med nogle sikkerhedsopdateringer. Dem forsøger jeg så at få ved Microsoft Update, men den insisterer på at jeg - inden noget andet - skal installere XP service pack 1. OK så, den installerer findt indstil få sekunder før den er færdig med at boote op efter kopieringen af filer osv., så går den ned med blå skærm, vistnok en af den slags, der bliver kaldt for stopskærm eller "blue screen of death". Nu tænker i sikkert Hardware fejl, men jeg tror det ikke. Drivere til lyd- og grafikkort er friske Jeg har prøvet med nye ram, nyt skærmkort, forskellige harddiske osv., men lige meget hjælper det. Det kan selvfølgelig være bundkortet´, som er et Soltek k75-x - det håber jeg dog ikke.

Er der nogle blandt jer, der har en idé til noget jeg kan prøve før jeg griber til udskifteri af bundkortet, så vil jeg sætte pris på det. Kan det f.eks. være at driveren til chipsettet skal opgraderes (jeg bruger den, der følger med XP)

Nogen forslag?

På forhånd tak, grovfugl

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-01-04 14:37

Download filen så den ligger på din hdd. Derefter genstarter du uden dit netkabel, så installere du filen uden det i.. det virkede for min ven

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 15:50

Du kunne også prøve at nedskrive koden fra stopfejlen og skrive den her når du kører igen så skulle det kunne lade sig gøre at indkredse fejlen
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 16:11

Du skriver, at driverne er friske, men derfor kan problemet godt ligge der. Visse drivere må ikke installere sammen med styresystemet da der kan opstå konflikter. Spring hardwareinstallationerne over indtil Windows er ordentligt installeret og sæt derefter driverne på plads.
Det er ikke sikkert at der vil blive problemer, men ved at bruge den fremgangsmåde sparer man meget tid der ellers ville gå med at fikse stopfejl mm.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 16:14

Hejsa.....
Nu er Windows XP ikke en kopi du har fået af en af vennerne?
Microsoft tjekker om din reg. kode passe til dit produkt.. Hvis de finder en fejl der, bliver service pack 1. afbrut, og ikke installeret. Derved opstår der fejl og du bliver nødsaget til at formater/installere Windows XP igen ...uden at opdater SP1...........Har du registreret Windows XP?
Måske ligger problemet der????

Agent2002

Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 21-01-04 17:37

hvis det er en fake aktivering som go gamle fckgw-rhqq2 etc. vil den kun afbryde opdateringen

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 18:27

Min fejl.....undskylder

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-01-04 21:29

Hejsa
i blue screen of death, kommer der en stop kode
hvilken kode er det ??
denne her ??
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329293

>>agent2002
hvis det er en "låne" nøgle der er brugt får man ikke lov til at installere sp1
du skriver "du bliver nødsaget til at formater/installere Windows XP igen" << dette er ikke korrekt.......