/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
AVANTBROWSER
Fra : refi
Vist : 320 gange
200 point
Dato : 21-01-04 12:18

Nu kunne det da være på plads at "snakke"lidt om avantbrowseren som åbenbart er blevet utrolig populær.
Først vil jeg lige sige at jeg har nøjagtig samme problem som BjarneD - browsweren åbner IKKE fra link i min mail.
Den minder utroligt om en forfinet udgave af IE.
Men så skal også siges at den egentlig fungerer udmærket - er hurtig og har mange faciliteter.
Jeg har personligt gjort det at jeg ikke har sat den op som standardbrowser. Derved undgår jeg mailproblemet.
Og da den alligevel lægger sig som et icon i proceslinien er den altid ved hånden.
Lad høre jeres mening med denne ellers udmærkede browser.
Til Sunowich - hvad har du gjort for at løse problemet med mail-link

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 12:56

Ja nu må jeg vel hellere være med når jeg har tilladt mig at kritisere.
Mit første indtryk af browseren var utroligt godt, men når browseren er årsag til at et program man ikke kan undvære ikke kan køre ja så må den ud.
Jeg var ellers helt vild med den popup stopper det er smart, men jeg tror ikke på at den er brugbar når der er normale funktioner der forsvinder som f.eks. e-mail linket der ikke virker.
Hvis man sammenligner installations størrelsen med Mozilla så er den under en tredjedel, lidt mystisk, og den der robo logo logo eller hvad den hedder der følger med den stoler jeg ikke på og slet ikke når den vil gemme mit bank pw som ellers ikke kan gemmes, og er den fri for spyware?
Jeg er ellers ikke bange for alternativemuligheder for jeg kører ikke med MS Office, ,men med OpenOfice, som for øvrigt er ved at blive rigtigt god.
Sune det er jo ikke en kritik af dig selv om jeg så dit harmfulde tip, men den duede altså ike til mig.
mvh Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-04 13:04

Hej BjarneD.
RoboForm er jeg nu egentlig godt tilfreds med.
Programmet kan installeres seperat og har ikke noget med avant at gøre - det virker også i alle andre programmer.
Det er et passwordkeeper program og "skulle" være ok. Men mit banknummer ville jeg nu også gemme et andet sted.
Forøvrigt kan du kun gemme 30 password ellers skal man købe det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 13:45

Du har nok ret Refi, men man kan godt blive lidt paranoid med alt det skrammel man kan få fat i på nettet og derfor er det jo alletiders når nogen kan anbefale et program, men er der problemer skal det da også frem.
Der var nu noget mere mystisk med den Avant, nogle gange når man trykkede på et link der var sat til at kome op som ny side så kunne det ind imellem komme i IE i stedet for Avant om det så skyldes at Avant ikke var sat til standardbrowser kanjeg ikke lige se.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-04 16:02

Jeg har ikke gjort andet end at vælge avant som hovedbrowser så funker det hele af sig selv Hvis man har problemer med den tror jeg i har noget der konfligter på puteren *s * Og harm er jeg nu ikke bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 16:14

Du behøver heller ikke at være harm for det var bestemt ingen kritik af dit velmente råd, og det kan da også være at problemerne skyldes at vi ikke har valgt Avant til standard browser, men da broserinstallationen giver mulighed for at fravælge den som standard burde det også virke endda.
Mit problem med FrontPage skyldes måske at den arbejder meget sammen med IE, hvem ved!
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-04 16:16

Prøv det du kan jo bare smide den ud igen hvis ik det du *SS*Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 16:27

Det må blive en anden gang for jeg er ved at lave en opgave med FrontPage.
Nu får vi se.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-04 16:46

Hej Sune
Har du en god ide til problemet med maillink
Har prøvet at have avant som både standard og uden men i ingen af tilfældene reagerer linkene.
Kun hvis jeg afinstallerer avant eller har den åben eller en anden browser åben virker det.
Hvis avant er afinstalleret er der ingen problemer.
Jeg skal lige tilføje at jeg kører med 5 forskellige mailprogrammer (uden problemer) men med incredimail som standard (fantastisk program i øvrigt)
Gode forslag modtages da jeg faktist syntes godt om avant men ikke bryder mig om fejlene.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-01-04 19:40

Bare lige for at slå det fast..
så ligger Avant Browser sig oven på Internet Explore. (Derfor fylder den så lidt)
og hvis man ikke kan få en Front page eller sin mail programmer til at virke har dette en anden årsag..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-04 19:46

buch78
Har du så også en løsning vedr. maillink (se kommentarerne)

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-01-04 19:49

jeg vil lige prøve at installere programmet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-04 19:51

Vi venter med spænding...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 19:52

Pudsigt at problemet løses alene ved at fjerne Avant eller hvad?

Men det der med at den lægger sig ovenpå bekræfter min mistanke, men den gør da mere end det når man kan opleve at et klik på et (ny side) link får IE til at starte selv om man kører med Avant.
Det er da før set at "forbedringer" til eksisterende programmer kan vise sig at være noget rigtigt skidt, man kan jo se at det sker en gang imellem med MS opdateringer.
Lad os nu endelig følge Refis ønske med tråden lad os høre hvilke erfaringer der er gjort.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-04 19:59

Den har lige fået 100 point mere fordi det er et knaldgodt (overlapnings)program.
Blot irriterende med disse småfejl.
Så lad os bare få alle forslag med.
Der må være flere med disse problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-04 20:05

Sad lige og spekulerede på at grunden til at Sune ingen problemer havde med maillink kunne være at han (mere eller mindre) altid har avant åben i proceslinien.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-04 08:49

Nej jeg har ikke avant åben altid og den virker somsagt upåklageligt og det er kun den der kommer frem når jeg feks har den slukket og trykker på et link i outlook eller andre steder hvor der henvises til links der er en ny opdatering til avant her til morgen Mvh Sune

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-01-04 14:16

Så er jeg tilbage..

Hvis du har avant som default.. burde det virke ved dig.. hvis det ikke gør så må jeg melde pas over for dit problem.. desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-04 14:23

Som tidligere sagt er alle kombinations muigheder prøvet, men da der er en ny opdatering vil jeg da lige prøve dem alle een gang til.
Besked følger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-04 22:49

Beklager - en opdatering løste ikke problemet.
Det hele ligner mer og mer en smagssag.
Foreløbig tak til alle der har deltaget - Jeg lader det lige stå lidt endnu for at se om der kommer andre kommentarer..

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 12:43

Tak for svaret Sunowich.
Vi kommer nok ikke svaret nærmere.
Du vandt min interne lodtrækning.