/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
UDP broadcast via VPN
Fra : snowman71
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 21-01-04 11:29

Såvidt jeg kan forstå bliver broadcast beskeder (UDP) ikke sendt gennem en vpn tunnel, kan man gøre noget for at det sker (helst ikke en linux løsning)? Jeg skal bruge løsningen til at spille lan games via vpn.

Kommentar
Fra : Bobleflaad

Dato : 05-02-04 14:30

Det du eftersøger er en eller anden funktion til at omdanne dine Broadcasts, hvis din router er en større Cisco model findes der en IP helper protokol. Jeg går dog ikke ud fra at dette er tilfældet. Jeg mener dog at det er muligt i de fleste LAN games at sætte netværks interfacet op til at bruge TCP/IP istedet for UDP. Hvis du kan komme nærmere ind på hvilken VPN løsning du har bliver det nemmere at komme ind på et mere konkret svar.

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 05-02-04 16:13

Jeg har forsøgt med en vpn forbindelse via "accepter indgående forbindelser" i Win 2000. Jeg har også forsøgt med en Windows 2000 server med wins kørende og vpn klienten hægtet op på, men såvidt jeg husker havde han ikke indsat mine lan adresser i hans firewall, så derfor tæller den test nok ikke!?

Kommentar
Fra : Bobleflaad

Dato : 05-02-04 16:17

Hvis det er en Windows VPN løsning du vil sætte og så skal du på den ene side have en server med "Routing and Remote Access" enabled, udover det skal du åbne i din firewall (hvis du har en sådan) for TCP Port 1723 og for GRE Protokollen til den IP addresse som din Windows Server har. Der efter skal dem der skal koble op imod dit VPN netværk konfigurere en klient igennem Windows "Netværksforbindelser" og her vælge opret ny forbindelse. Jeg er ikke sikker på hvad det er du skal bruge denne her løsning til. Er det et bestemt spil eller er det generelt fordi du gerne vil have en VPN forbindelse til nogen ?

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 05-02-04 19:57

Det er til at kunne spille "lan games" via vpn. Der har problemet altid været at man ikke har kunnet se, at der er en pc der hoster et spil pga udp/broadcast.

Jeg bliver nødt til at spørge.... hvad er GRE protokollen?

Kommentar
Fra : Bobleflaad

Dato : 06-02-04 01:46

GRE er nemmest forklaret en netværks protokol ligså TCP men den understøtter så også bare krypteret trafik.

Nå men tilbage til dit problem, på dette link kan du læse hvad "Windows 2000 Routing And Remote Access" kan. http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/en-us/default.asp?url=/windows2000/techinfo/reskit/en-us/intwork/inad_ntr_JFQH.asp
Det som du specielt leder efter er TCP MultiCast, det er den teknologi der kan videresende dit UDP broadcast. Men jeg fornemmer at du ikke har helt styr på hvad der skal til for at sætte en VPN forbindelse op. Hvis du læser på dette link og så ellers søger på MS Support vil du finde artikler om hvordan du sætter din Windows 2000 server op til at modtage VPN forbindelser.

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/en-us/default.asp?url=/windows2000/techinfo/reskit/en-us/intwork/inbe_vpn_IBXI.asp

Hvis du efter at have gjort dette stadig er usikker på hvad det er du skal, så er mit bedste forslag at du finder en som ved hvordan man sætter VPN forbindelser op og får dem termineret efterfølgende og får hende / ham til at hjælpe dig "onsite".

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 06-02-04 06:39

Hej bobleflaad

Jeg har ikke haft probs med at sætte vpn op på win 2000 serveren, det kørte fint med dhcp, wins og dns.

Men ellers mange tak for din tid.