/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Papkasser???
Fra : ting27
Vist : 3761 gange
100 point
Dato : 21-01-04 11:12

Hej.. Jeg står lige og skal bruge ca. 50-100 papkasser til forsendelser.. Store som små. Nogen der ved hvor jeg kan købe så store antal?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-01-04 11:14

På Posthuset

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-01-04 11:15

Hej ting27

Det kan du hos Jem og fix og hos Harrald Nyborg, samt i mange byggemarkeder.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 11:15

Prøv supermarkedet eller købmanden. De smider alligevel deres papkasser ud. Der får du dem i alle størrelser.
Torben

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 11:20

Og som tillæg til >bauchmann skal forretningerne betale for bortskaffe deres affald, så det er gode chancer for at få dem gratis.

ellebye

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 11:31

ok... Jeg vil prøve at finde nogen supermarkeder.
Ved i hvad de ca. koster i byggemarkederne?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 11:38

Spørg de små købmand, lokale håndværkere mv. Her hvor jeg er ansat får vi kolossalt meget emballage. De betaler vi faktisk for at komme af med. Der er en der henter vores papkasser i ny og næ, som bruger dem til forsendelser ligesom du vil gøre!

Ergo næsen i jorden. Du kan få det gratis, du skal bare finde ud af hvor.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 11:45

Ny embalage er dyrt. En alm flyttekasse koster 30,00 kr. Selvfølgelig er mindre billigere, men da der er meget du skal bruge, bliver det en dyr fornøjelse. Tænk også på miljøet så genbrug er sagen.
Torben

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 11:49

ok.. Ja. Det var dyrt.. Ved i om det er billigst hos byggemarkedet eller posthuset?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 11:53

Byggemarkedet
Torben

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 12:02

Hvorfor vil du absolut af med penge Ting27? Du kan gøre firmaerne/købmanden/brugsen en tjeneste ved at fjerne han emballage. Mange forretninger har ungarbejdere til at stå og brokle kasser i en papkomprimator - det koster penge.

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 21-01-04 12:08

Har lige set papkasser/flyttekasser i størrelse 60x37,2x34,4 cm til 14,95 pr.stk. i Byggekram. Men jeg vil nu også anbefale at gå efter de gratis papkasser hos supermarkedet/købmanden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 12:11

Du må skal gerne hente en hel varebilfuld her hvor jeg arbejder (midt på den jyske østkyst).

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 12:17

3773> Jeg er på cykel. Papkasserne fylder meget når de er foldet ud...
Jeg ved heller ikke hvilke butikker jeg skal henvende mig til.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 12:24

Papkasser er så snedigt indrettet, at de kan slås sammen, så de ikke fylder meget. Endnu engang, købmand eller supermarked.
Torben

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 12:51

hmm.. må kunne gøres billigere og lettere. Jeg tror lige jeg går på jagt på google.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 13:01

Jeg tror ikke det kan gøres billigere end at få dem gratis.
Torben

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:04

Ting27!

Din købmand/brugsforening........gratis

Hvad vil du mere, have penge for at hente dem?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 13:12

lol.. nej. Jeg er bare ikke meget for at spørge nogen købmand.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:14

Jamen ok så. Så må du jo være uvenner med din pung.

I min brugs behøver man ikke spørge. Der kan man bare tage dem.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 13:15

Tror du de bider. De vil tage venligt mod dig, og være glade for, at du sparer ham for penge.
Torben

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 13:16

jeg kan godt se det smarte i det, men er som sagt i meget for at spørge, og jeg tror bogstaveligt talt ikke at de bider.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:17

...og køb lidt godt til konen/kæresten når du nu alligevel er hos købmand og sparer en skrækkelig masse penge du vil have ødet væk på papkasser. Så vil du se at købmanden er særdeles venlig og hjælpsom.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:20

100 kasser af ca 15 kroner = 1500 bananer lige ud af vinduet. Mon ikke der både var til blomst og chokolade? Du kunne jo også give købmanden en eller anden ting, hvis du absolut vil af med penge!

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 21-01-04 13:25

Du kan jo kigge i Den Blå Avis, der er masser
af flyttekasser.
http://www.dba.dk

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 13:27

3773> Direkte talt, så tør jeg ikke tage kontakt til nogen... det er vel en god nok grund?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 13:28

og tak Mone. Jeg prøver om jeg kan finde noget lokalt..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:36

Ting, hvis du nøjes med nogle stykker af gangen, kan man frit tage dem i næsten alle dagligvareforretninger når man køber ind, UDEN AT SPØRGE.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 13:45

hmm.. ok. Så er det om jeg kan få mig selv til det...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:51

Hold nu op for satan. De plejer at have et bjerg af det lort, som de hellere end gerne vil have at kunderne fjerner, så de er fri for selv at bøvle med det. De plejer at stable det op i et bjerg så stor, for at kunderne skal tage en kasse eller to istedet for at købe en plastikpose - så er det nemlig kundens bøvl at komme af med kassen. Om du så fjernede hele dyngen på en gang, var der ikke eeen der vil så meget som løfte et øjenbryn. Hentede du alle vores kasser, for eksempel, ville vi hjælpe med at læsse dem, og sige tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 14:04

Jeg syntes nu at det er ret store kasser man ser i varehuse. Jeg skal bruge ca. 15x15x15 til 30x30x30... Det er også sjællendt at jeg ser kasser man bare kan tage.. Endnu har jeg ikke set nogen her i Ringsted.. ikke een.
Så vil jeg spørge.. hvad gør andre sælgere som sender mange pakker???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 14:17

Snakker med sådan nogle som os, og henter alle vores kasser - gratis.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-01-04 14:24

Eller de køber kasserne på posthuset med forudbetalte adresselabdels.

Uanset om du skal have dem det ene eller det andet sted undgår du nok ikke at tale med enten en købmand, en postfunktionær ekker en ansat i et byggemarked el. lign

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 14:38

Det er forkskelligt at købe og at få... i hvert fald for mig.
tjaa... jeg ved ikke helt hvad jeg skal

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 21-01-04 15:05

>3773----> Hvorfor er du så hård mod ting27, vi er altså nogle mennesker som
har det meget svært ved at "gøre forskellige ting". Det er ikke noget vi selv kan
styre, og jeg kan sagtens sætte mig ind i at ting27 ikke tør.

Citat
3773> Direkte talt, så tør jeg ikke tage kontakt til nogen... det er vel en god nok grund?

Men hvis man ikke selv har nogen ting man er "bange" for, så er det svært at forstå
hvorfor nogen reagerer på den måde. Men sådan er livet nu engang for nogle mennesker, så accepter det, og lad være med at dømme.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 15:16

Jeg dømmer skam ikke.

Åbenbart er butikskulturen anderledes over there (Ringsted). Her i det dunkle jylland ligger kasserne til fri afhentning i alle dagligvarebutikker. Derfor er det i min verden dumt ikke at tage hvad du gerne MÅ tage, i særdeleshed når du kan spare penge ved det. Men bevares, gør som i vil. Der blev stillet et spørgsmål. Der blev svaret på det. Så er den ikke længere.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 21-01-04 15:44

Nej-nej, butikskulturen er ikke spor anderledes "over here". Der ligger skam også masser af kasser i supermakederne (københavns området), og sikkert også i Ringsted, det er jeg ikke i tvivl om. Men det er jo ikke ensbetydende med, at alle har det i sig, bare at tage dem, og sådan her ting27 det altså ikke.

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at det selvfølgelig ville være det billigste og mest smarte at hente kasserne der hvor de er gratis.

Men,men,men, vi er jo alle forskellige på hver vores måde ik'?

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 15:47

Rolig nu 3773...
Jeg har været i 2 ud af 3 netto-butikker, og ingen af dem har papkasser. Så har jeg været i Kvickly, og 2 aldi'er, og ingen af dem har kasser man bare kan tage.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 15:53

Heldigvis er vi forskellige. som 3775 skriver, blev der stillet et spørgsmål og der blev svaret. Når så, at alle de råd der er kommet, ikke kan bruges, fordi man inden man stillede spørgsmålet vidste, at ingen svar kunne bruges, burde spørgeren afslutte spørgsmålet, frem for at ulejlige de som bruger tid på at svare. Jeg vil her ønske held og lykke med papkasserne.
Torben

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 15:55

hvem helvede siger at de ikke kan bruges!!!! ??

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 21-01-04 16:04

Hej ting27

Prøv at kigge her... der er kasser i forskellige prislejer og størrelser... måske er der noget.

http://www.kon2r.dk/Products/List1.asp?PT=1&PC=19

Mvh/Chamira

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-04 16:05

Det gør du ting 27. Det der undrer mig er, at i starten kunne du ikke lide at spørge om papkasser fra købmand eller supermarked. Den sidste kommentar du kom med har du været flere steder. Det stemmer ikke overens.
Torben

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-01-04 16:07

Jeg siger, at jeg ikke har været inde i nogen forretninger hvor der har stået papkasser åbent fremme.!!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-01-04 16:15

>ting27

Hvis du ikke selv kan lide at spørge om lov til at få de papkasser - kender du så ikke een som du kan tage med til de forskellige forretninger - og som kan spørge for dig??

>Bauchmann

Hvis du virkelig føler det er en belastning at "ulejlige" dig selv og din dyrebare tid ved at bevæge dig rundt i dette forum - så syns' jeg ærlig talt, at du skal lade være med at logge dig på...

Frida.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 16:24

Snakker vi så mange papkasser som du nævner, så prøv at ringe til Danapak http://www.danapak.dk/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-01-04 08:25

Sgu da ikk' for 50 - 100 papkasser i forskellige størrelser Clan. Det er hvad vi kyler ud om ugen, og vi er en ganske lille virksomhed med 18 ansatte.

Et "papkasse-sted" der ikke er nævnt. Papcontaineren på en byggeplads. Den koster at blive tømt, så alt hvad du fjerner, er man kun glad for.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 11:44

3773 Det ku jo være han/hun ku' købe et restparti, der sker jo ikke noget ved at prøve

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-01-04 11:48

Hos postdanmark koster de melle 4,5 kr. for meget små til 11 kr. for meget store.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 11:49

NB: Nu ligger der jo en afdeling af Danapak i Grenaa, og jeg har da selv købt 5-10 flyttekasser hos dem (billigere end hos Silvan osv), så jeg ville helt afgjort prøve at ringe til dem og spørge.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-01-04 11:56

ok... jeg kigger på det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-04 12:02

Hej ting27
Du kan også prøve igennem
http://www.visible.dk/kategorier.php?kategori=4&subkategori=38
bare scroll ned af siden, her er 117 forsk. forhandlere
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-04 09:11

Ting27, du har fået ganske mange svar på dit spørgsmål. Hvad med at acceptere en af kommentarerne som svar?

Kommentar
Fra : J.Damm

Dato : 04-05-04 18:22

Det her er vist det rene papkasseshow hi hi, så ballade for nogle skide papkasser!!!

Jesper

Accepteret svar
Fra : Wizardz

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-04 11:28

HEJSA..

Prøv www.lomax.dk de er billige :)

Hilsen
Wizardz

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 28-06-04 15:32

Tak for svaret Wizardz.