/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzin system
Fra : FuTTe_Mp3
Vist : 481 gange
20 point
Dato : 21-01-04 09:34

Hvordan bliver turboladeren drevet ?
Hvad er det der skyldes at moteren larmer unormalt ?
Hvad er luftfilterets funktion?
hvordan svare man på andres spørgsmål?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-04 09:40

Hej Futte
Ja den er altså ikke bare så'n lige at besvare, men kort...
1: Af varme (med mindre det er en tvungen turbo).
2: Slitage, forkert(e) justeringer eller kold motor.
3: At rense luften for skidt / støv.
4: Klik øverst oppe til højre ved det svar du syntes om.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : FuTTe_Mp3

Dato : 21-01-04 09:44

Tak for svaret Søren men du skrev ikke hvordan jeg fik point ! hmm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 10:01

Du får kun points ved at besvare spørgsmål, ikke ved at stille dem (det koster).
Du må op og kigge under Kom godt igang http://www.kandu.dk/dk/faq.asp
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-01-04 10:13

CLAN>> Det er ikke helt rigtig turboen bliver drevet af varmen. Det er udstødningsgassen der driver en turbo, jo mere ud jo mere blæser den. En tvungen turbo må gå under Kompresser, der er trukket af en rem fra kromtappen.
FuTTe_Mp3 se ellers her, det er en god side. http://www.powerpage.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-01-04 17:22

geu -> Så er spørgsmålet jo bare lige hvordan opstår og hvad består udstødningsgas af? Jeg har selv været tvivlende over for at det skulle være varme (entalpi) men det er altså svaret på MM-skolen (varme).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-01-04 17:24

NNBB: Turbolader eller kompressor... på STORE skibsdieseler +10.000 HK er de alle tvungne turbolader. De trækkes af en elmotor over et gear.