/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langt bip
Fra : Bodil
Vist : 458 gange
250 point
Dato : 29-03-02 13:55

Har samlet ny pc. Pentium 4 på chaintech 9bja bundkort. Har atx kabinet med en strømforsyning, der understøtter Pentium 4: pw1, pw2 og pw3. Tilslutter jeg pw2 lyder der et langt bip som gentages. Blæseren kører, men der kommer ikke noget på skærmen. Fjerner jeg pw 2 lyder der ikke noget bip, men der kommer heller ikke noget på skærmen. Har prøvet alle de almindelige ting og altså fundet ud af at det er pw2 der forårsager det lange bip.
Giver gerne 200 point for den der hurtigt kan løse mit problem

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-03-02 14:47

Hvor mange ramklodser har du i maskinen?

Bo

"Bodil" <Bodil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HjZo8.2610$567.160429@news000.worldonline.dk...
> Har samlet ny pc. Pentium 4 på chaintech 9bja bundkort. Har atx kabinet
> med en strømforsyning, der understøtter Pentium 4: pw1, pw2 og pw3.
> Tilslutter jeg pw2 lyder der et langt bip som gentages. Blæseren kører,
> men der kommer ikke noget på skærmen. Fjerner jeg pw 2 lyder der ikke
> noget bip, men der kommer heller ikke noget på skærmen. Har prøvet alle
> de almindelige ting og altså fundet ud af at det er pw2 der forårsager
> det lange bip.
> Giver gerne 200 point for den der hurtigt kan løse mit problem
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Bodil

Dato : 29-03-02 15:19

1 modul - 256mb pc133 sdram

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-03-02 14:58

"Bodil" <Bodil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HjZo8.2610$567.160429@news000.worldonline.dk...
> Har samlet ny pc. Pentium 4 på chaintech 9bja bundkort. Har atx kabinet
> med en strømforsyning, der understøtter Pentium 4: pw1, pw2 og pw3.
> Tilslutter jeg pw2 lyder der et langt bip som gentages. Blæseren kører,
> men der kommer ikke noget på skærmen. Fjerner jeg pw 2 lyder der ikke
> noget bip, men der kommer heller ikke noget på skærmen. Har prøvet alle
> de almindelige ting og altså fundet ud af at det er pw2 der forårsager
> det lange bip.
> Giver gerne 200 point for den der hurtigt kan løse mit problem

Hvad med at give dig selv 300 point hvis du kan finde den rigtige gruppe?

Hint: Den starter med dk.edb.hardware

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-03-02 20:17

Hvor mange ramklodser har du siddende i maskinen?

Bo

"Bodil" <Bodil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HjZo8.2610$567.160429@news000.worldonline.dk...
> Har samlet ny pc. Pentium 4 på chaintech 9bja bundkort. Har atx kabinet
> med en strømforsyning, der understøtter Pentium 4: pw1, pw2 og pw3.
> Tilslutter jeg pw2 lyder der et langt bip som gentages. Blæseren kører,
> men der kommer ikke noget på skærmen. Fjerner jeg pw 2 lyder der ikke
> noget bip, men der kommer heller ikke noget på skærmen. Har prøvet alle
> de almindelige ting og altså fundet ud af at det er pw2 der forårsager
> det lange bip.
> Giver gerne 200 point for den der hurtigt kan løse mit problem
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Bodil

Dato : 29-03-02 21:13

"--=BGN=--" skrev d. 29-03-02 20:17 dette indlæg :
> Hvor mange ramklodser har du siddende i maskinen?
>
> Bo
>
> "Bodil" <Bodil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:HjZo8.2610$567.160429@news000.worldonline.dk...
> > Har samlet ny pc. Pentium 4 på chaintech 9bja bundkort. Har atx kabinet
> > med en strømforsyning, der understøtter Pentium 4: pw1, pw2 og pw3.
> > Tilslutter jeg pw2 lyder der et langt bip som gentages. Blæseren kører,
> > men der kommer ikke noget på skærmen. Fjerner jeg pw 2 lyder der ikke
> > noget bip, men der kommer heller ikke noget på skærmen. Har prøvet alle
> > de almindelige ting og altså fundet ud af at det er pw2 der forårsager
> > det lange bip.
> > Giver gerne 200 point for den der hurtigt kan løse mit problem
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> Et modul 256mb pc133 sdram
>

Kommentar
Fra : JAJakaobsen

Dato : 29-03-02 23:16

Start med en ramklods i maskinen og se om den virker. Virker det, så tager du den ramklods, som du mener er defekt og sætte den i i stedet for, virker det så ikke, så har du løst problemet og køber en ny ramklods. Sætter du en ramklods i 1 og 3 så virker skidtet ikke og er nr. 2 defekt har du samme problem.

Kommentar
Fra : Bodil

Dato : 29-03-02 23:31

Har prøvet med tre forskellige rammoduler uden nogen af dem virker og de virker i en anden computer, så det er ikke det, der er fejlen.

Kommentar
Fra : JAJakaobsen

Dato : 29-03-02 23:47

Hmmm skal bundkortet så køre med DDR ram? og kan ikke køre med SD?

Kommentar
Fra : Bodil

Dato : 29-03-02 23:49

Bundkortet kan både køre med sd og ddr ram.

Kommentar
Fra : JAJakaobsen

Dato : 29-03-02 23:53

Så er der kun en mulighed tilbage. Dit bundkort er defekt

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-03-02 14:37

Så nu er der 2 muligheder tilbage, enten er RAM-klodsen defekt eller også er dte bundkortet.

Kommentar
Fra : Bodil

Dato : 03-04-02 00:18

Har returneret bundkornet. Men tak for ideerne.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 250 point
Dato : 07-04-02 12:49

Du kan sgu da ikke bare skrive at du returnerer bundkortet UDEN at lukke sagen. Og da jeg virkelig kommer med et seriøst svar som er en mulig løsning afviser man den da ikke bare.

Og som jeg skrev var der den mulighed at bundkortet var defekt, og det har jo vist sig at du returnerede bundkortet og dermed fik jeg jo ret i mit løsningsforslag. Så lige nu skylder du 250 point væk......

Tænk over det