/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Afdragsfrit lån?
Fra : bassenborg
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 21-01-04 08:50

Jeg er lidt forvirret over de nye lån.
Kan man få et afdragsfrit lån til køb af bolig, hvis man ikke har en bolig i forvejen?
Og hvordan foregår det?

Accepteret svar
Fra : nenita

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-04 08:58

Bassenborg
Ja, det kan du (hvis kreditforeningen godkender dig).
Du låner penge og skal betale tilbage i f.eks. 30 år. I løbet af de 30 år kan du vælge ikke at betale afdrag
i op til 10 år - MEN husk du skal stadig betale renter i de 10 år.
Den afdragsfri periode er selvfølgelig indregnet i hele tilbage betalings beløbet.

Håber det er til at forstå.....

Mvh. Nenita

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 21-01-04 08:59

Ja det kan du, men de penge du dermed ikke afdrager med vil bankerne som regl ikke tillade at du bruger som forbrugslån dsv. bil og tøj, men det er en god hjælp til at afbetale feks. boligmax lån med. Og det er faktisk ikke så dumt.
KH.

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 21-01-04 09:03

Ja, i forbindelse med køb af bolig kan man indhente lånetilbud fra de forskellige kreditinstitutter med sikkerhedsstillelse i boligen - og med fremvisning af ens egen økonomiske formåen.
Mvh. Johs

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 25-01-04 19:29

Tak for svaret nenita.
Også tak til resten af besvarelserne.

Kommentar
Fra : iFinans

Dato : 02-11-08 17:10

Vi kan give dig 3 måneder afdragsfrihed fra start og herefter 2 måneder pr år efter eget valg, så det passer dig bedst.

Se på http://www.ifinans.dk hvis det skulle være interessant.

Mvh
iFinans