/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Format xp
Fra : oscardino
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 21-01-04 01:27

Jeg har fået en virus der gør at jeg blev nød til at ligge win xp ind på mit d drev. Nu kan jeg ikke formatere mit C drev. har prøvet div. start disketter uden hjælp.
hvad gør jeg for at formatere mit C drev.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-04 01:34

Du skal bruge din bootbare installations cd til at boote med. Husk at ændre bIOS til boot fra cd-rom.
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-01-04 02:00

Hvis du ikke ved hvordan du booter direkte på CD er der en lille vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 21-01-04 02:50

Hej bjarned og catbody
Da jeg startede første gang, kunne jeg ikke state op pga. jeg manglede NTLDR.
Har siden haft den muglighed (eneste) at ligge xp ind på ny. kunne kun lægge det ind på et af mine andre drev (D-E) på C ligger min normale Windows, lagde det derfor in på D:\windows. C ville ellers blive overskrevet. Alligevel lagde det sig på C drevet i en mappe C:\D\windows. Jeg har nu brændt det der skal brændes, og er klar til formatering,
men er det nødventigt at bruge 6 disketeter ? Har iøvrigt prøvet at formatere mit C: drev på omkring 5-6 måder uden held. Hvad sker der !

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 04:41

Hejsa
Hvad med om du ikke bare slettet din partition når du sætter din Windows Xp Cd-rom i. Så er du sikker på der ikke er noget på din harddisk bagefter? Herefter opret en ny partition og installere Windows XP igen.....

Tips:
Bare et Tips inden der opstår problemer næste gang du skal formateret din harddisk???
Investere i programmet PowerQuest PartitionMagic 8.0 + Norton Antivirus/firewall 2003/2004
Angående PartitionMagic 8.0.....
Det er et meget brugervenligt program og man kan let oprette flere partition på sin harddisk. Man kan enda oprette op til 4 forskellige styresystemer på en gang. Opdel sin harddisk. Her kan du så ligge/downloade de programmer du er usikker på, indholder virus? Du kan opdele din harddisk til f.eks Musik, Film, Spil, Dokumenter, m.m.
Hvis der nu kommer virus ind på en af disse opdelte drev. f.eks Z:Musik....sletter du bare partition og oprette Z:musik igen.

Det lyder nemt...Det er det også....Prøv at tag en Flash Tour her: http://www.powerquest.com/partitionmagic/

Helle lykke Agent2002

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 05:18

Low level format er det et levn fra tiden før venden gik at lave

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-01-04 07:15

Hvad sker/sker ikke når du vil formatere?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-01-04 07:58

2243 > Low level format og wipe og killdisk er ikke helt ude af trit endnu for det er den sidste udvej
men folk piller jo også ved noget som de ikke burde for det er sg ikke legetøj

og man sætter sig jo heller ikke ind i hvad disse progs gør ;; man klikker og taster bare og håber på det bedste

______________________________________________

men nu er lowlevel jo egenligt et forkert ord fordi det der sker er jo rent faktisk det at harddiske bliver nulstillet
dvs.. at man skriver 0 på alle sector

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-01-04 08:38

oscardino <> Du kan også bruge en normal 98/95 bootdisk til at boote med, det gør jeg da jeg ikke gider at sidde med 6 forskellige disketter når jeg kan nøjes med 1

Kommentar
Fra : FuTTe_Mp3

Dato : 21-01-04 11:34

du skal nok bruge 98 bootdisk det er bedst det har jeg selv gjordt og mit C drev er så godt som nyt !

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 21-01-04 12:31

Hvis du kører med NTFS som filsystem, kan du ikke med en 95/98 bootdisk læse dit c-drev, men du kan slette partitionen med fdisk, hvis den ellers ligger på bootdisken, derefter kan du oprette en fat32 partion og så evt. konvertere dit c-drev til NTFS bagefter.

Du kan også vælge at lade XP oprette dit c-drev og formatere den med NTFS, men du kan risikere at XP vil flytte dit drev, så det ikke længere hedder C:

Under installationen af XP vil du blive spurgt hvilket drev du vil installere på, her kan du slette og oprette drev.

Jeg kan kun tilslutte mig anbefalingen af PartitionMagic, god investering.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-04 16:09
Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-04 21:34

jeg har en endnu ide` ....
når du booter fra xp cdrom - det vil den jo - for du først en mulghed at trykke
R for at starter op i - genoprettelse konsul - (hvis ikke skal du bare trykke F10 under boot fra cdrom)
når du kommer ind i den mender det om en dos mode....skriv blot
format c:
format d:
prøv også diskpart bagefter...genstart boot fra xp cdrom og indstallere xp på c:

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:33

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:33

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 02-01-06 01:23

Tak for svaret molokyle.