/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kender du et sted hvor jeg kan finde..?
Fra : Varla
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 21-01-04 01:25

Jeg vil forsøge at udvide tillægs-ordbogen på de 86.000 ord yderligere, men hvor finder jeg navnene på alle danske gårde, hovedgårde, herregårde og godser.

Ordbogen indeholder allerede alle danske stednavne, gadenavne, godkendte danske drengenavne, godkendte danske pigenavne, danske gadenavne, men hvad hedder de danske gårde, hovedgårde, herregårde og godser ?

MVH
Varla

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 21-01-04 02:20

Den var svær, men jeg fandt en litteraturliste så du må nok en tur på biblioteket
http://www.vestmark.dk/litteratur.htm
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-01-04 09:02

Jeg er helt enig i at den er svær. Derfor spørger jeg Kandu's dygtige og vidende brugere. De har hjalp mig også med at finde alle de navne som allerede nu er i ordbogen på 86.000 ord (navne).

Vestmarks side oplysninger er meget inspirerende, og opbygningen på siden med Slotte og Herregårde i Vendsyssel tiltaler mig rigtig meget. Det er et stort arbejde han har udført.

Jeg vil forsøge om der er andre tilsvarende sider, for det vil da lette opgaven rigtig meget. Samtidigt finder jeg ud af at jeg allerede har sey en del af hans sider, nemlig om Baggesvogn, men jeg kom direkte ind og så ikke den øvrige del af sitet.

Det giver da anledning til overvejelser om næste gang jeg finder interessante oplysninger at kikke mere på et site, men med så spændende sider vil det nok tage længere tid end jeg havde forudset til at løse opgaven.

Foreløbigt vil jeg side godt gået til Flemming Vestmark Jensen for sitet og jeg håber han finder tid til at supplere om alle de øvrige slotte og herregårde i Vendsyssel og samtidigt inspirere andre til at gøre noget tilsvarende i andre dele af landet.

Samtidigt en foreløbig tak til Bjarne D. - Jeg vil lige se om der kommer endnu bedre eller flere oplysninger fra andre, men jeg kommer helt bestemt tilbage med daglige mellemrum for at se hvad der viser sig.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-01-04 09:25

Kopiere "gårde, hovedgårde, herregårde og godser" til bjælken på Google, så kommer der en del materiale omkring gårde, hovedgårde, herregårde og godser, hvis du har dette , er der ingen andet udvej end biblioteket.
Held og lykke.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : Varla

Dato : 02-02-04 08:20

Tak for svaret BjarneD.

Det var ikke helt præcist det jeg tænkte på, men det gav mig en fin indfaldsvinkel, som jeg havde stor glæde af et par dage senere, så jeg lærte smatidigt noget mere ved hjælp af dette link.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-04 18:24

Ja så var det da godt for noget og sådan er det jo tit.

Hilsen
Bjarne