/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
UseNet? Hvad går det ud på?
Fra : moderjord
Vist : 558 gange
45 point
Dato : 20-01-04 22:38

Jeg er ikke helt med på hvad og hvordan det der usenet halløj fungerer, og hvorfor man ikke bare kan diskutere det i et alm. spørgesmål??

Anyone?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-04 22:48

Øhhh Ikke forstået Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 55 point
Dato : 20-01-04 22:58

Hej moderjord

Usenet, her på Kandu forstået, er et levn fra gamle dage på Kandu. Dengang kunne man når man stillede et spørgsmål vælge at stille det i nyhedsgrupperne (usenet) også. Formålet skulle være at få flest muligt kommentarer til sine spørgsmål og dermed få de mest fyldestgørende svar. Nyhedsbrugere i almindelighed er dog inkarnerede modstandere af point og kommercielisme i øvrigt. Så de mange mails fra vrede nyhedsgruppe brugere fik Kandu til at stoppe denne service. Ofte var der Kandu brugere, der troede, at alle der deltog i deres spørgsmål var "vilde" med deres point så du kan nok forestille dig at bølgerne de meget hurtigt kunne nå meget højt Andre Kandu brugere stillede deres spørgsmål i forkerte grupper. Således blev spørgsmålene også stillet i de forkerte grupper på usenet og der er brugerne lang mindre tolerante for den slags end de fleste Kandu brugere
Mange uheldige sammenfald bevirkede altså at Kandu smed håndklædet i ringen og stoppede denne ydelse

mvh srhansen

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-01-04 23:40

Men nyhedsgrupperne er hyggelige at færdes i. Spørgsmålene er "gratis" og man kan diskutere alt mellem himmel og jord. Jeg bruger "heste" "hunde" "katte" mv. Det eneste irriterende er, at man selv skal holde øje med om der er nye indlæg, hvis man bruger kandu som newsreader. Ellers kan man indstille sin outlook til at være newsreader, hvis man vil have besked om at der er indlæg i de tråde, man følger.
Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-01-04 08:25

Og direkte hvordan det virker, hvis det var det dit spørgsmål gik ud på:

Under "interesser" finder du den gruppe, der interesserer dig, fx "hunde". Klik på "hunde"! Blad ned på siden, så er du i usenetafdelingen. Hvis du vil skrive et "brev" eller spørgsmål selv, klikker du i "skriv nyhedsbrev". Hvis du vil deltage i en eksistrende debat klikker du på den tråd, du vil følge. Klik i det indlæg, du vil kommentere. Skriv og tryk send. Når der står "bemærk at det ofte vil tage et par minutter inden dit indlæg er i nyhedsgruppen" menes der alt fra et par minutter, et par timer eller sågar flere dage.

Både i hundegruppen og hestegruppen (og garanteret ligesom i alle de andre grupper) er der en masse enormt kompetente mennesker, der ved en masse om netop deres emne.

Mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : moderjord

Dato : 22-01-04 01:27

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : moderjord

Dato : 22-01-04 01:28

skingur du får også point, men vent lige til i morgen efter midnat, så har jeg 40 til dig også