/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Grafik-kort"
Fra : morten_m
Vist : 407 gange
75 point
Dato : 20-01-04 20:46

Min ven har en 4 år gammel computer (windows 98). Hans grafikkort virker ikke og hvis man laver om på faverne skifter de tilbage. Nogle gode ider?

MVH Morten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-04 20:50

Idé
Driveren til grafikkortet passer ikke helt.
Det er nok standard driver den bruger.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 21:07

Læs på grafik kortet/chippen hvilken producent type-/serienummer, så finder vi en driver til ham

..Og fortæller (..mod et par hundrede point mere ) hvordan han får skidtet til at virke

Husk : Hvis du højreklikker på skrivebordet og vælger : Egenskaber->Fanen : Indstillinger og vælger [Avanceret] og sætter 'flueben' ved : 'Anvend de nye farveindstillinger uden at genmstarte' og REBOOTER.

Så skulle alt være i den skønneste orden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-04 21:13

Du kunne også "rulle" 98 CD'en ind og se om det hjælper. Alle programmer og filer bibeholdes.
Emesen.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 21-01-04 19:17

Jeg stiller lige et nyt spøgsmål: ( jeg klarede det selv :)

Hvordan åbner man en .cue fil???

MVH Morten

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 19:27

det gør du eks med nero, det er en fil der bruges til at brænde en cd med.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 21-01-04 20:49

Jeg har ik nero!!!

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 22-01-04 16:57

det er en fil der normalt bruges til brændning evt. med CDRWin, som regel sammen med en .bin fil. Oplysninger fra http://filext.com
På eksperten kan du også læse lidt om det, men der er delte meninger om den er strengt nødvendig. http://eksperten.dk/spm/449091

2243 / claus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-04 17:06

morten_m
>>>( jeg klarede det selv :)<<<
Du kunne da godt fortælle hvordan du klarede det.
Så kunne vi måske også lære lidt.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 75 point
Dato : 22-01-04 17:06

en cue fil er egentlig noget man bruger i forbindelse med en bin fil. I cue filen er der nogle instruksioner til brænderen om hvordan bin filen brændes. Du kan bruge notepad eller en anden txt editor til at åbne cue filen!
Eh og hvad var der så i vejen med grafikkortet?

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 22-01-04 17:07

Jeg fandt ud af hvad den hed og hentede driveren

MVH Morten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-04 17:09

OK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-04 17:18

Jep du fandt selv driveren, men som jeg ser der så blev du altså ledt på sporet fra både emesen og Molo! Så der burde jo egentligt gives point til en af dem!

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 22-01-04 17:20

Jeg har fundet ud af at man også kan brænde .cue filer i roxio easy CD & DVD Creator 6...
Alle mine .cue filer kunne brændes untagen en og den åbende den med notepad og i filen stod der en masse ting som der ikke stod i de andre .cue filer. Så jeg rettede texten så der stod det samme i filen som på de andre .cue filer og det virkede.

MVH Morten

P.S. tedd får pointene fordi at uden ham ville jeg ikk have fundet ud af det.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 22-01-04 17:21

Jeg lader spøgsmålet stå oppe lidt endu...

MVH Morten

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 22-01-04 17:21

Jeg lader spøgsmålet stå oppe lidt endu...

MVH Morten

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 22-01-04 17:22

ups!!!

Godkendelse af svar
Fra : morten_m

Dato : 08-02-04 11:28

Tak for svaret tedd.