/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
dbx filer accepteres ikke
Fra : arnsdorf
Vist : 775 gange
45 point
Dato : 20-01-04 17:37

Outlook express 6, Jeg har kopieret dbx filerne til CD før jeg formatterede min pc. Hvis jeg overskriver de nye dbx filer med de gamle, kommer de gamle mail ikke til syne. Hvis jeg prøver at importere dem igennem OE6 fra OE6 lagringsmappe får jeg beskeden om at der ikke er nogle meddelelser tilstede i mappen, eller at de er åbne. Begge dele er forkert. Ved tidligere formattering har jeg før fået dette problem, hvor jeg gav op, og ved en anden formattering gik det uden problemer. Kan det være pga. forskellige versioner af OE6 ? Håber der sidder en med svar på dette irriterende problem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 17:53

De dbx filer der er gemt skal importeres i det format de er lavet f. eks. OE 6, og når du importerer dem skal de importeres som lqagringsmappe det vil sige at du skal "pege" på mappen de ligger i, d.v.s. at de skal ligge i en mappe og det er mappen, ikke filerne du skal starte med at importere.
Hvis der er fra en ældre version kan du forsøge med at importere fra OE 4, men det er ikke sikkert at det lykkes.

Held og lykke med det
Bjarne

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 18:41

Jeg bruger outlook, ikke express, men hvis de virker ens, har du temmelig sikker tabt dine data.
I outlook skal du eksportere din PST fil, og bagefter importere. Kopiere er ikke nok.
Håber for dig, at det virker anderledes med express.

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 18:51

Hej JMS.
Den har vi diskuteret før, i OE hedder de dbx ikke pst, og nogen gange kan de reddes andre ikke.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 19:56

<<<bjarneD
Jeg er en mand med mange ting om ørerne, og erindrer ikke lige det du henviser til. Det er også total ligemeget, bare spørgeren ikke mister evt. værdifuld data. Det må være det primære.

mvh
jms
nb. kender godt forskel på filernes efternavne.

Kommentar
Fra : arnsdorf

Dato : 20-01-04 19:57

Tak for jeres kommentarer, det virker som Bjarne siger rigtigt nok, ikke ligesom i Outlook. Og jeg henviser til mappen med filerne, windows tillader ikke andet når du bruger gennemse til at finde filerne. Jeg er sikker på at min fremgangsmåde er rigtig, men der må være en eller anden ting der spiller ind som jeg overser.
Meddelelserne ligger godt nok i mapperne, jeg kan læse det hele som et langt dokument når jeg åbner dem med wordpad, men det ville være meget mere bruger venligt hvis jeg havde adgang til dem igennem OE.
VH Denis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 20:17

Jeg har eksperimenteret lidt og kan se at hvis indholdet af OE mappen ikke er intakt så kan du ikke importere, men jeg fandt også ud af at man i en vis udstrækning kan udpakke dbx filer.
HHvis det har interesse så kom igen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 20:20

Af ren nysgerrighed???
Findes kommandoen "eksporter" ikke i OE.

jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 20:24

jo da, men hvis man nu ikke har gjort det..

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 20:28

<<bjarneD
Ja så kan man få problemer...........

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 20:30

Jeg bruger Totalcommander til at læse dbx filerne. I programmet har jeg installeret en addon plug in der gør det muligt at bruge den indbyggede udpakker til at læse indholdet.
Totalcommander, der er shareware, er oversat til dansk og kan købes i DK hvis man vil, den virker uden.
Jeg downloadede plugin filen og installerede den efterfølgende og opdagede først nu hvad den kan bruges til.
Totalcommander kan hentes her:
http://www.ghisler.com
plugin downloades her:
http://www.ghisler.com/plugins.htm ,Den hedder DBX 1.2 og der er installationsvejledning med i zip filen
Det er et rigtigt godt program til filhåndtering, FTP, Styring af NUL modem overførsel, mange pakkesystemer mm.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : arnsdorf

Dato : 20-01-04 21:10

Hej Bjarne, hvad mener du med udpakker. Som sagt før, så kan meddelelserne læses imellem koderne hvis man åbner dbx filerne med note pad.
Jeg overvejer også om det betyder noget, at jeg ikke har komprimeret mapperne efter oprydning/før formattering.
VH Denis

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 45 point
Dato : 20-01-04 21:26

Ved udpakningen kommer dine mail til at være ligesom hvis du har valgt gem som altså er eml filer.
Jeg har tidligere importeret dbx filer fra en gammel brugerkonto fra en gammel installation, men der har mappen også været intakt.
Jeg tror nu godt, at du kan importere filerne. Jeg prøvede lige at oprette en mappe som jeg kopierede en række dbx filer over til og så kørte jeg import med indstillingen:
Importer meddelelser
Microsoft Oulook Express6
-Importer post fra en OE6-lagringsmappe - og det virkede.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 21:36

->JMS til orientering
Eksport i OE er kun til f.eks Outlook mm. ikke til lagring.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : arnsdorf

Dato : 26-01-04 02:26

Tak for svaret BjarneD.
Jeg har downloaded totalcommander og plug in, jeg kan stadig ikke finde en måde at importere mailene på.....Men hvis jeg åbner hver enkelt mail kan jeg vælge send, så lægger de sig i udbakken hvorefter jeg kan flytte dem til en anden mailmappe uden at sende dem. Det er en langsom proces, men for de virkelige vigtige mail er det det værd.
Desværre har jeg kun 40 point, du får hvad jeg har
VH Denis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-04 12:37

Takker og bukker.
Det var en glæde at kunne være til hjælp om end vi ikke kunne gøre det på den lette måde, og nu da du har Totalcommander så læg mærke til de mange fine funktioner.
Totalcomander er ofte blevet kaldt verdens bedste filhåndteringsprogram.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : lisbet11

Dato : 18-03-04 08:16

Jeg har rettet mig efter ovenstående - forsøgt i hvert fald - men nu ligger mine mails i outlook-zip - og jeg ved ikke rigtig, hvordan og hvorledes med at åbne den og hvor jeg skal placere dem. I de andre tilfælde fortæller man mig, at det er ikke et rigtgt win32 - program.

ER jeg mon på vej i rigtig retning med outlook-zippen?

Hilsen
Lisbet