/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprillia SR50 Ditech hmm gameboy
Fra : krill
Vist : 1349 gange
100 point
Dato : 20-01-04 16:47

hej jeg har en Aprillia SR50 Ditech og den kører ca 70 men det er ikke nok for mig.. har høret noget med at man kan få den til at kører Hurtiger ved hjælp af en Gameboy color hmm hvem gør det er det forhanlern eller kan man selv gører det og hvor hurtig vil den komme til at kører og hvor meget vil det Koste bare ca.

Håber i kan Hjælpe mig

Hilsen Krill

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-04 17:00

Gameboyèn bruges til at stille diagnoser, og kræver en speciel CD, det kan fåes som en pakke med kabler og stik og CD mm, men er temmelig dyr. Kun nogle knallertmekanikere har indvisteret i et sæt.
Sættet kan ikke Tune, men kun finde elektriske fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 20-01-04 23:06

det kan godt tune det passer man køber et helt sæt til ca. 2000 kr. jeg ved desvære ikk hvor du kan købe det men jeg kender en der har gjort det den kom op og køre uden noget andet tun sHhhhhh!!!!det rimeligt godt og panserne kan ikk finde ud af det haha!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-04 00:01

Nu betyder Tune, faktisk at finindstille, ligesom at indstille "tune ind på stationen", og det er rigtigt, at den kan hjælpe med en finindstilling, men det er den jo også fra fabrikken.
Men tune som du forstår det, det kan den ikke. Det siger sig selv, at den ikke kan lave kompressionen størrer, eller udstødningen, eller skifte dysen, eller lave karburatoren og indsugningskanalen størrer, eller polere indvendige motordele. Det er et testværktøj der har indlagt nogle værdier for de enkelte scootere, feks. hvormange Ampere generatoren lader med, hvor stor spænding der gives til gnist osv. Hvis disse værdier for feks. til en SR50 Ditech er anderledes, kan den komme med en fejlmelding at batteriet eller CDIèn er dårligt, osv.
Jeg kan godt finde adressen hvor man kan købe den, men det er jo spildt, hvis man kan køre ned og få det målt billigt en gang for alle hos sin knallertmekaniker.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : krill

Dato : 23-01-04 09:13

Tak for svaret pallebhansen. Tror bare jeg går ned til Speedline han kan nok hjælpe mig

Kommentar
Fra : RAffA88

Dato : 07-02-05 23:56

nej det passer ikke helt... jeg ved at man kan "chip tune" sådan en fætter men kun 45'er versionen siden 30'er versionen er låst komplet fast jeg vil ikke modsige dig i at den kan diagnoisere fejl i scooteren.. men du kan dog ændre på hvordan den fungerer for til forskel til en normal scooter har en ditech en indsprøjtning's enhed som styrer hvor meget benzin og luft scootern skal have.. siden den har en kompressor og en pumpe til luft/benzin plus at en 45'er styrings enhed har en omdrejnings begrænsning ligesom 30'ern men som dog bare lige er sat lidt højere... sry jeg blander mig sådan men jeg har en ditech selv og jeg kender hele prosidyren.. :D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-02-05 00:32

http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=1692

Ja, ja man kan stille indsprøjtningmængde tændingstidspunkt og et par andre , men chiptune som på biler, vil jeg nu ikke kalde det. Og at 30 er låst vil jeg nu heller ikke give dig ret i, så er der jo ikke megen ide i at sætte en gameboy til.
Kompressor, nej den må du længere ud på landet med, den trækker nu selv det luft ind som den vil have, og som gashåndtaget bestemmer, og afhængig af gashåndtagets position bestemmes benzinindsprøjtningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : RAffA88

Dato : 08-02-05 12:27

det der var låst fast på en 30'er version er omdrejnings begrænsningen.. den er LÅST fast tro mig... og når du chip tuner en bil gør du faktisk det samme som ved en 45'er hos ditech du fjerner omdrejnings begrænsningen HELT som tillader motorn at dreje over...

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 23-06-05 00:25

Jeg bliver lige nød til at tilføje en klar linie..!

Det er sådan at et firma som hedder Orbital har udviklet et system til Aprilia's ditech modeller som gør at man kan opdatere sin knallert..! Det fungerer på den måde at nogle kloge folk sidder og ændrer i motorens tændings tidspunkter og en hel masse som jeg ikke har forstand på..! Jeg ved bare at boxen er uhyggelig advanceret.. Der ligger ca 1 mb intern hukommelse i den som man selv kan opdatere.. Jeg kan fortælle at så sent som i går opdaterede jeg en forhandlers interface.. Det tog ca 10 min at opdatere interfacen, og derefter ud i knallerten med den og 1 min senrere.. Vupti.. så var den opdateret til version 2.8.0..

Så Jo.. det er en slags chiptuning..! og Ja... 25kmh boxen er låst..
Man kan ved 45 boxen gå ind og vælge en anden opsætning end standart..!

Man kan i øvrigt se i et Faults display hvor man kan se om der har været problemer eller om det er et nuværende problem.! Man kan også se batteri volt, Gas håndtag i %, antal RPM, og noget med nogle indsprøjtnings grader, moterens temp, og hvor lang tid knallerten har kørt.!

Det er alt hvad jeg kan huske lige nu..

Mvh Nicklas