/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Nyt forslag til forbedringer
Fra : molokyle
Vist : 440 gange
62 point
Dato : 20-01-04 15:56

Tjae... Kandu.dk har jo snart lovet os nogle ændringer?

Lige på falderebet kommer jeg med endnu et forslag:

Ville det ikke være en god idé, som f.eks hos div. freemail services, at nedlægge brugere (samt deres åbne spørgsmål), hvis ikke de har været aktive i 3 måneder?

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-04 16:14

Brugbar ide >molekyle< de kan jo bare oprette sig igen hvis de vil deltage.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 20-01-04 16:22

Hvis åbne spørgsmål er til Sjene (ellerhvordan det staves):
super ide.
imo

Mvh KoL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 16:27

Kool -> Det staves gene..

Det er klart en belastning for søge mekanismen og data administrationen hos kandu.dk, at have mange ubesvarede spørgsmål åbne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 16:28

..og inaktive brugere for den sags skyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 20-01-04 16:35

Thx Molokyle :)

Ok, så sætiværksæt!

Mvh KoL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 16:43

Kool -> Kandu.dk skriver at denne kategori er den eneste de jævnligt følger med i. Derfor mit indlæg

Jeg har iøvrigt ingen indflydelse på Kandu.dk's gøren og laden. Jeg er blot en sølle, men glad (Super-) bruger.

Jeg prøver i al mindelighed at sende en bøn til 'Guderne'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 20-01-04 17:40

MOLOKYLE:
Jeg ved godt at du "blot" er en bruger ;D
Det er ikke altid jeg for mig formuleret rigtigt :/
Det var ment til admins. :D

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 20-01-04 17:42

Hey igen

Man kune jo sende en auto advarsel, en uge før.
Hvis det er et plaste på såret, for dem som ikke syntes iden er fed.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 17:56

S'føli' Kool

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-01-04 18:18

Men igen... de åbne spørgsmål kan jo være besvaret til kryds og slange, - er det så ikke unfair overfor svareren at fjerne dem, når der er brugt tid og kræfter på at besvare dem? (Her skal indskydes, at jeg er bedøvende ligeglad med de point, der hænger og dingler uafleveret i det tomme rum! Hvad er de egentlig værd, de snottede tal?).

Og at brugere slettes efter tre måneder... narj. Alle kan have brug for en pause fra selv kandu!, og så er det da træls at skulle logge ind som ny "person" og hele tiden henvise til, at "det altså er mig, der var XXXXX".

Jeg synes måske hellere, at ubesvarede spørgsmål efter en vis periode skulle lægges ud til afstemning ligesom tipsene - så kan et "uvildigt" panel give det bedste svar flest stjerner eller lignede og dermed vælge en svarer. Så hænger spørgsmålet ikke længere og flagrer, pointene er afgivet til glæde for dem der sætter pris på dét og de belaster ikke noget ved at være ubesvarede.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 20-01-04 18:26

Skingur:

Så lad os sige et havlt år. så for brugeren en mail med et link - hvorpå ved tryk, gør at man stadig er aktiv (dvs et halvt år mere - hvis ikke han/hun kikker ind igen)

Men ok - Afstemning af ubesvarret - cool ide :D

Mvh KoL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 18:52

skingur -> Næe.. det synes jeg ikke. Hvis ikke spørgsmålet interessere spørgeren mere end det? Så væk med det. Næh.. dt er heller ikke træls at miste sine svar efter 3 måneder. I hvert fald ikke værre end at miste sin Emil efter ikke at hav gidet at læse sin mail i 3 måneder.

Tuff luck

</MOLOKYLE>Z

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 18:55

Ps. Med hensyn til at fordele point for ubesvarede spørgsmål? Tjae... så var det vist for længe siden mit eget forslag at fordele dem efter 'Tip's princippet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-01-04 20:08

PAUSE fra KANDU
Okay fair nok at der kan være brug for det, men som Kool skriver er det jo bare at logge sig ind een enkelt gang - og man forbliver aktiv
Væk med alle de skide spørgsmål, som kun gør systemet piiissse langsomt

Frida.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 20:51

Dem der ikke 'gider' at lukke, endsige kommentere på egne spørgsmål er nok heller ikke så kede af at blive slettet.

Hvis de logger ind ind igen inden '3 måneders perioden's udløb, ja så viser de jo en vis interesse og så skal spørgsmålet selvfølgelig stå åbent.

Altså...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-01-04 21:56

ved evt. deaktivering af brugere som ikke har været aktive i en given periode (3-6 mdr.) bør de tilhørende åbne spørgsmål overføres til en "inaktive ikke accepterede spørgsmål"-gruppe.
Ligeledes kunne jeg tænke mig at "døde og samtidig åbne spørgsmål" bliver flyttet over i en tilsvarende gruppe.

Og et lille suk: savner stadig mulighed for at kunne fordele point på flere kommentatorer.

m v h
HC

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 22:20

catbody -> Hvis inaktive brugere slettes med tilhørende historik osv.. burde deres åbne spørgmål forsvinde ud i det blå. Med point og hele molevitten. Ingen vil savne dem.

Spørgsmål, derimod, der har været åbne i 3. måneder uden respons fra spørgeren, burde kunne lukkes med en auto-kommentar fra kandu.dk om; spørgsmålet er lukket (skal heller ikke kunne læses) og en 'mærkat' sættes ved det, samt at pointene hidrørende fra spørgsmålet udloddes alá Tip's point. Brugeren 'lever jo endnu

Dét var min pointe

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 62 point
Dato : 21-01-04 01:42

Molokyle >> Jeg tror, det er et spørgsmål om temperament. Hvor skal stregen trækkes? Jeg er i bund og grund enig med dig. Jeg ville bare godt have en form for Venteperiode før de slettes totalt, men det er måske bare en måde at trække pinen ud på. Afgørende for mig er bare at ikke-accepterede og dermed åbne spørgsmål fra inaktive brugere efter en periode får en form for frist eller varsel, inden de bliver slettet totalt.
En administrativ godkendelse synes jeg ikke om, og heller ikke om uddeling/udlodning af points.
Så for mig er der 3 muligheder (hvilken der vælges er mig underordnet, bare der sker noget)
1: Isoleres i en in-aktiv gruppe og bliver så der.
2: Slettes efter en given periode iht. afgivet varsel om sletningsdato. (kan evt. stå i de generelle regler)
3: Isoleres først med angivelse at efterfølgende sletnings-dato.

m v h
hcma

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-04 16:12

catbody -> Forstår jeg dig ret; går jeg også ind for 2: Slettes efter en given periode iht. afgivet varsel om sletningsdato. (kan evt. stå i de generelle regler)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-01-04 16:21

den stemmer vi så på

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-04 16:43

Tak for svaret catbody. Vi er vist enige.

</MOLOKYLE>