/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP vil ikke boote - fejlmeddelelse
Fra : joeb
Vist : 356 gange
20 point
Dato : 28-03-02 17:17

Jeg har lige installeret en ældre udgave af Pagis Pro og Omniform fra Scansoft. De har kørt fint på mit tidligere Windows 2000, men nu har de tilsyneladende lavet rod i den. Under boot af XP fejlmeddeles der om at filen cp_1252.nls er beskadiget eller mangler. Jeg har forsøgt at lade min windows XP-cd reparere installationen, men det hjalp heller ikke. Kan jeg på nogen måde få afinstalleret disse programmer, når jeg nu ikke kan starte op?

I værste tilfælde ønsker jeg blot at kopiere nogle filer fra mit skrivebord og mine foretrukne og så installere påny. Hvordan kan jeg gøre det når jeg, selvom jeg logger ind som administrator i konsol-mode, kun har adgang til c:\windows? Det er da sært, at al anden adgang er nægtet - ik'? eller hvad. Vil jeg iøvrigt beholde de lange filnavne?

C-partitionen er NTFS.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 28-03-02 22:11

En metode kunne være at ladew Norton Utilities reparere din disk.
har du forsøgt om du kan boote op i sidste kendte tilstand der virkede... ?
DU kan godt installere windows oven i... Boot op fra din windows-CD og bed den installere på det drev, som du pt. er på...Men vær klar ove rat du mister alt, du ikke har backup af.