/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
min harddisk kan ikke formatteres hjælp!
Fra : return
Vist : 302 gange
7 point
Dato : 20-01-04 11:30

hej til allle !

Har et meget stort problem ang: min harddisk ,
det startede med at jeg kørte xp pro. og i NTFS men ville lige prøve me (Me lavede selv om til fat 32) og fandt så ud af at xp var bedst så den installerede jeg så ,men gjorde det ikke som jeg åbenbart skulle have gjort . for når jeg sætter min 98 bootdiskette i for at formatere min harddisk skriver den ,at det ikke er et gyldigt fat eller fat32 system og min xp er sat til NTFS og nu nu fylder det over 3 gb på min harddisk og har ikke andre programmer installeret , men da jeg kørte me havde jeg både en del programmer havde også nortorn og sidst nævnte var aktiv. men installerede bare xp oven på uden at slette min harrdisk først og da jeg gjorde det blev jeg spurgt om den skulle køre opgradere til NTFS og nu kan jeg slet ikke slette mine partitioner har prøvet at slukke for min hd inde i bios men det hjalp ikke

p.s. har læst nogle bøger som fortæller mig at harddisken bare overskriver nye data oveni de gamle er det så derfor at min xp pro. nu fylder 3.2 gb ?

N:B findes der slet ikke en måde hvor man kan slette sin harddisk helt og så starte helt fra bunden ?

p.s. glemte lige at fortælle at når sætter min bootdiskette i skriver den at det er en forkert ms dos version hvad betyder det ?

håber vitterligt at der er nogen der kan hjælpe mig for jeg er ikke spor nørd !

hilsen hansi

min mail er hansi@jubiimail.dk

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 17 point
Dato : 20-01-04 11:35

hent denne bootdisk her
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk

læs grundigt hvad du skal gøre
og så virker det igen

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 20-01-04 12:07

Du kan vel godt starte op med CDen? Hvis du kan det, så skal du bare ind og slette den partition som ME har lavet, du vælger der hvor me ligger, vælg slet og derefter slet partition, så skulle den virke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 12:43
Kommentar
Fra : return

Dato : 21-01-04 06:25

hej igen

skrev et indlæg for en del timer siden ang: formattering af min harddisk
fik så et link hvor jeg kunne hente en bootdiskette så jeg kunne slette min disk og oprette nye partitioner troede jeg ,men noget er helt galt ,

problemet er at jeg har lavet en LOWLEVEL og da den langt om længe blev færdig skulle man så til at begynde forfra med at lave fdisk og lave de partioner man gerne ville have oprettet ,men hvordan opretter man partioner når man gerne vil køre i NTFS for den bliver med at skrive fat16 og fat32 ,
og ved faktisk heller ikke om jeg skal køre store diske eller bare skrive N når den spørger om det

p.s.har forsøgt at oprette partioner til xp.pro ,ville gerne have haft et C drev på 20 gb og resten på et andet drev , min harddisk er på 120 gb men ved faktisk ikke hvordan jeg skal gøre ,for når jeg forsøger at lave et på 20 gb ,skriver den noget med at der kun er plads til 2047 mb hvad menes der med det ?

og endnu mere underligt er det at når jeg bootede fra a drev samtidigt med at min xp.pro var i cdrom drevet meldte den dette her
Ugyldig systemdisk diskI/0-fejl skift disk og tryk på en tast, så er det jeg lige ville spørge hvordan det kan være at jeg kunne bruge den til at lave en LOWLEVEL med og så ikke få xp ind på harddisken , men tog så og prøvede med min me og vupti så skete der noget , men ønsker ikke at køre me ,vil køre xp ,men skalæ men så installere den oveni den me jeg lige har nu eller hvad gør jeg ??

lidt om hvad der stod om den bootdiskette jeg hentede.

her er en windows 98 boot disk med cd-rom driver
og denne diskette kan bruges til at formatere sin harddisk med , og det er især hvis man har windows xp ( fat32 eller ntfs)
og gerne vil have andre styre ind istedet . ( F.eks windows 98),

men betyder
det så at der er en helt anden bootdiskette til xp.pro nå man har me og vil køre xp,pro ??

hilsen hansi

hansi>@<jubii>mail-dk

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 21-01-04 06:28

Tak for svaret technet.