/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
8mm og super8 til DVD
Fra : lars2408
Vist : 646 gange
200 point
Dato : 20-01-04 09:27

Vi har i familien mange gamle 8mm og super8 smalfilm.
Vi vil nu gerne have dem over på DVD.

Jeg kender ikke noget dette emne, så i første omgang ønskes svar på -

1 Hvad skal PCen indeholde?
2 Hvad bruger man til at at afspille filmene til PCen
3 Hvad koster det ca.?
4 Kan man få det gjort ude i byen og til kr.?

Ikke for tekniske svar, men mere alm. oplysning. Så kan jeg altid vende tilbage med de mere tekniske.

På forhånd tak.
Lars

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-04 09:29

Når først du har dem på cd som du får lavet i byen Hvor ? kan de bare afspilles i mediaplayer som ligger i windows

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 20-01-04 09:32
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-04 15:04

1. Den skal ikke indeholde noget, da den iokke kan udføre opgaven, men når der først er lavet en cd eller DVD som jo er digitale informationer, kan man i Windows Movimaker eller et andet program selv arbejde videre med overgange lyd klipning mm.
2. Den enkelste metode er at "overspille" ved at vise filmen op på lærred og der optage det med moderne analog eller digitalcamcorder. Metoden har dog den ulempe at billedet forringes (men kan rettes op på nogle felter, feks. lys og mørke), billederne vil stadig opleves med hakkende bevægelser som på fremviseren.
Der findes også linser hvor filmfremviseren projektere ind i den ene side og camcorderen optager fra den anden side linsen, her bliver kvaliteten ikke meget bedre.
3. Der findes en del studier der på deres hjemmeside oplyser om startgebyr, og pris pr. rulle film, men tit kan man lave en billigere aftale hvis der er mange ruller.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lars2408

Dato : 21-01-04 06:24

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 23:29

Til een af svarerne.

Jeg mar modtaget en mail på min ping-adresse, men jeg kan ikke se hvem det er.

Hvis det har noget med smalfilm til video til dvd svarer jeg gerne på hvordan jeg gør det, men som sagt ved jeg ikke hvem der har sendt mailen.

Mvh
Ellebye