/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Outlook XP Pro, Dele samme kalender?
Fra : KingSix
Vist : 668 gange
150 point
Dato : 19-01-04 20:45

Hejsa..
Jeg kunne godt tænke mig at kunne bruge samme kalender for alle brugere af XP Win/Office. Vi er 2 forældre og 2 børn med hver sit log on, (på samme PC) og jeg ville gerne have at alle 4 kunne bruge samme kalender, så der er en samlet oversigt over hvad hvem skal hvornår....
Er det muligt???

M.v.h.
KingSix

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 21:11

Helt klart er svaret NEJ.
Hver bruger, der logger på med hver sin kode, har fire forskellige PST, meddelelsfiler, så man kan IKKE umiddelbart dele en kalender.

mvh
jms

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 21:20

Alternativt var der også mulighed for at bruge et andet kalenderprogram.
Der er utrolig mange i udbud også gratis.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 21:23

Med fare for at træde en kapacitet som JMS over tæerne så vil jeg forsigt foreslå at undersøge mulighederne.
Jeg bruger ikke selv Outlook, men har da tidligere opsat Oulook til at fungere via server så medarbejderne kunne tjekke hinandens aftaler og booke fælles aftaler ind, så måske kan det på en eller anden vis lade sig gøre.
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?View=en-us&p=0&s=0&c=&st=b&qu=sharing+calendar+in+outlook&na=54
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 21:25

refi har et godt forslag.
Husk at installere den under brugeren med administrator tilladelse, og så give fuld adgang til programmet.

jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 21:28

<<bjarneD
for det første er jeg ingen kapacitet.
Årsagen til at jeg skriver umiddelbar er, at det ikke kan lade sig gøre på en PC.
win2000 server exchange kan klare opgaven med delte kalendere i outlook.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 21:29

Forøvrigt kan det godt lade sig gøre på en PC.
Bevirker bare, at man skal dele smme PST fil, hvilke vil sige at man deler mail o.s.v.
Tror ikke dette var spørgerens hensigt.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 21:29

smme= samme
sorry

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 21:32
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 21:38

jeg skulle måske have sat ? bagefter.
Jeg bruger selv Yourtime som desværre ikke er gratis, mne heller ikke dyr.
http://www.ossoft.dk/
hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 160 point
Dato : 19-01-04 21:43

Svaret er helt klar JA.

...jeg mener i hvert fald helt bestemt, at følgende vil løse mysteriet..:

I menuen Filer er der et punkt der hedder Datafilstyring... Åbn denne.
Her kan du nu se, hvor den datafil, som indeholder kontaktpersoner, emails og KALENDER, ligger.
Denne fil kan du flytte til en mappe, som er tilgængelig for alle brugere af pc'en, ex. c:\.
>>>>Som der står, skal du lukke Outlook, før du flytter denne fil.<<<<
Når du så åbner Outlook igen, skal du gå ind i Datafilstyring og nu tilføje filen (fra dens nye placering). Det sidste skal gøres for alle brugere.

Det eneste problem, jeg umiddelbart kan se, er, at I også kommer til at se hinandens mails og kontaktpersoner...

Simon

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 21:48

Familien kunne måske bruge OutlookEkspess til private mails idet man der jo også får samlet mailen i brugerens mappe og så dele Outlook Kalenderen, tja?

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 19-01-04 22:08

Hold da helt K... det går stærkt det her...
Jeg havde regnet med at have et svar i morgen formiddag, som kunne prøves, jeg er nemlig på job nu. Det ser ud som kombinationen af Simons og BjarneD's forslag er lige hvad jeg har brug for, men lad mig lige lege med det i morgen, (eller efter 23.30 i aften...)
Jeg vender tilbage.

KingSix

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-04 23:04

Hvis man ikke vil dele mail, men kun kalender: http://web01.microsoft.se/tips/dk/showarticle.asp?articleId=199
Tilføje en anden brugers kalender til hurtigt gennemsyn
Du kan tilføje kalendere for personer, du hurtigt vil kunne gennemse. Når du har tilføjet en brugers kalender til hurtigt gennemsyn, kan du markere brugerens kalender direkte fra en værktøjslinje i din normale kalender for at få den vist.

Sådan gør du:
1. Klik på Kalender i Outlook-feltet.
2. Klik på Åbn en delt kalender.
3. Angiv brugerens navn, eller klik på Navn…, og dobbeltklik på et navn på listen.
4. Klik på OK.

Brugerens navn vises nu i feltet Andre kalendere. Marker afkrydsningsfeltet ved siden af for at få vist brugerens kalender ved siden af din egen. Hvis du skifter dag, vises kalenderne hele tiden parallelt. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet ud for brugerens navn i feltet Andre kalendere for at lukke visningen af brugerens kalender.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 11:26

Nu venter jeg jo spændt !!!!!
Hvis jeg skulle have taget fejl, modtager alle her min uforbeholden undskyldning.
Jeg tror ikke på, at disse flotte henvisninger virker på en enkelt PC, men det hører vi nok nærmere om.
På et LAN, kan man opsætte kalenderdeling.

mvh
jms
KingSix (nb. afventer spændt resultatet)

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 20-01-04 18:19

Hej Alle.
Jeg er ked af at skuffe nogen, men jeg er ikke kommet gennem hele processen i løbet af dagen, der kom lige noget praktisk arbejde i vejen..
Jeg har nået følgende: Sikkerhedskopieret "Outlook.pst" filen fra placeringen under min profil (administrator), omdøbt originalfilen til "NytNavn.pst" og plac. denne i roden af datadrevet, som alle har adg. til. Opstartet Outlook og ændret min datafilstyring til D:\NytNavn.pst. Hertil virker det når jeg starter Outlook, men der skal også lige ændres i Mail konti indstillinger, - hvor skal nye mails leveres. Så mangler jeg at gøre dette for ungerne, men de bruger ikke outlook som mail program, de foretrækker SOL, Hotmail, Ping og flere andre. Jeg håber jeg får mere tid ved puteren i morgen..

Indtil videre,- tak for de gode ideer/svar..
KingSix

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 20-01-04 18:21

P.S ....
pallebhansens link ser jeg først nu, så den har slet ikke været med i testen - endnu...

KingSix

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 18:24

KingSix
STOP....
Du kan ikke nøjes med at kopiere filen,du SKAL eksportere den fra:
filer<eksporter
bagefter
filer<importer
Dette er meget vigtig, ellers kan du tabe alle dine data...

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-01-04 18:24

altså: PST filen

jms

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 21-01-04 17:36

>jms
Faktisk virker det for min egen profil, selv om jeg har kopieret filen, og derefter ændret datafilstyringen, jeg fik både kalender, kontaktpersoner og mails med. Mailprogrammet skal så bare have at vide hvor nye mails skal puttes hen.
Er den .pst fil der eksporteres ikke pakket, komprimeret eller lign.? Så kan jeg jo kun importere den i andre brugeres profiler, men de gemmer ikke i den fil der ligger og er eksporteret??? - Eller gør De...??
Men lige nu må jeg indrømme at det er min gamle bil, der beskæftiger mig i dagtimerne, (gid F..... havde den omstændige karburator på Peugeot fra sidst i 80'erne)
Jeg anmoder om en Time Out indtil weekenden, men jeg kigger forbi på aftenvagten indtil torsdag 23.00.

KiongSix

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 21-01-04 17:37

UPS....... i og o ligger for tæt sammen for tykke fingre....

KingSix

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-01-04 18:39

<<kingSix
Du er hermed, under sagens omstændigheder, bevilget time out
Årsagen til eksporter / importer er, at outlook nogle gange komprimerer data. Hvis du så ikke anvender disse komandoer, kan du miste alle data. Jeg har prøvet
Hver bruger har en PST fil, eksempel "Kingsix.pst", "frukingsix.pst" eller hvad brugernavne i øvrigt er. Disse er i de enkelte brugeres mapper. (bibliokteker)
Vi ser frem til din kommentar...

mvh
jms

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-01-04 00:45
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-01-04 21:16

Hva så KingSix, har du fået det gennemført?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 29-01-04 12:55

Hej alle ....
Undskyld, undskyld, undskyld, jeg har været helt væk fra computerverdenen siden i torsdags, det med weekenden blev ikke til noget, og på dagvagt er der ikke tid til at sidde og hygge sig på samme måde...
Jeg er ikke nået videre, men så vidt jeg kan se på Palle's ide, kræver det en manuel opdatering af alle 4 brugere, før den er aktiv. Mit ønske var at alle 4 var "hooket" op på den samme .PST - fil, da der alligevel kun er en profil åben på PC ad gangen. Jeg mangler som sådan bare lige at fixe en af ungernes Outlook til at teste med, jeg har fundet ud af at min kone bruger min profil, "for der er det hele jo sat op, og virker..."
Scenariet med en PC på hvert børneværelse er ikke langt ude i fremtiden, da min kones arbejdsplads er ved at udskifte til nyere maskiner, så når det sker får jeg bare en anden problemstilling.....
Jeg håber at få testet Simons ide i aften, den ser lovende ud.
Jeg vender tilbage.

KingSix

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 30-01-04 22:07

Heureka,- det virker. Simons forslag viser sig at kunne fungere....
Jeg er nu i stand til at kunne bruge den samme .pst fil, som 4 forskellige log-on identiteter. Ulempen er som Simon nævner, at E-mails og kontaktpersoner kan ses af alle. Til gengæld skal brugerne ikke opdatere eller foretage sig noget, bortset fra at rette og tilføje i kalenderen..
Jeg takker ydmygst, og vender tilbage når der er mere jeg ikke kan finde ud af....

Tak for denne gang.
KingSix