/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er der kommet for mange uvidende svar på~
Fra : maya123
Vist : 443 gange
72 point
Dato : 19-01-04 18:11

Kære Alle
Ja, overskriften lyder både som en provokation og også som et spørgsmål, der skulle have været under kategorien kandu.dk.
Overskriften er også en provo og den får jeg nok på panden for.

Jeg har tænkt....i den sidste tid og læst her næsten dagligt. Det forekommer mig, at ret mange giver svar, som de ikke selv har afprøvet eller set lidt efter i sømmene, eller læst spørgsmålet igennem og spurgt efter, hvad der egentlig er problemet.

STooooop, jeg ved godt at mange nyere og (halvgamle), brugere ikke er gode til at stille spørgsmålene, men det er ikke med her. (Den kan vi tage en anden gang).

Nu er jeg selv en af dem, der tiltider stiller vanskelige spørgsmål og måske også lidt rodet, så er det skrevet på forhånd. [hør]

Det forekommer mig alligevel, at der er ret mange svar, der er ganske ubrugelige, heldigvis kommer der som regel en hjælper til sidst. Det kan bare være uoverskueligt, at skælne mellem de forkerte svar og de brugelige svar.
Jeg har ikke sat dette under kandu.dk, da jeg ville have en smalltalk om problemet og om vi overhovedet kan gøre noget ved det.
Det kan da godt være, at jeg husker forkert, men det forekommer mig at "vi", fik mere kvalificerede svar før i tiden. (mere provo).

Jeg skriver ikke dette som en græde-kone-klage, mere som et lille debatemne og for at høre jeres opfattelse.
Er svarerne på kandu.dk (generelt), gode nok - brugelige - perfekte. Hvad mener I?
Jeg ved godt, at man bare kan kigge på "stjernerne", for at se hvor godt svaret har været, men er standarden god nok, eller er den blevet dårligere

Mange hilsner fra maya

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-01-04 18:21

Jeg er rimelig ny her, så jeg håber ikke jeg har været med til at sænke standarden.
Men du har ganske ret. Op til 60-70% af indlæg i mange spørgsmål, er i realiteten det rene spam.
Nu mener jeg ikke spørgsmål her i smaltalk, her må alle indlæg være mere eller mindre tilladte.
Men hvad gør vi for at ændre dette????

mvh
jms
nb. nu kan jeg da i det mindste følge tråden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 18:25

Indenfor det tekniske syntes jeg da svarene er tip-top.
Det der mange gange er problemet er når der pludselig bryder en ind og kommer med ubrugelige bemærkninger - så går de næste 10 kommentarer med at få den kommentar ryddet af bordet. Dette kan hurtigt forvirre en spørger (særlig en ny).
Derfor - Lad værev med at kommentere hinanden med mindre det er i direkte relation til spørgsmålet.
Det andet er tiden - Inden dette indlæg er skrevet er der kommet 2 nye med måske mere eller mindre forvirrende bemærkninger.
AK-JA Det er ikke nemt.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 19-01-04 18:34

jms og refi, tak og nej jms du har ikke sænket noget
Jeg tænker også mere generelt og gerne med lidt humor.
Jeg ved faktisk ikke om man kan ændre på det, problemet er jo at spørgeren ikke
har en jordisk chance for at gennemskue svarerne, hvis de viste det, ville de jo nok ikke spørge..............ææææhhhh ja.
refi, kan man tillade sig at skrive, lad være med at læse ovenstående svar, det er
ganske ubrugeligt?
Nej ikke nemt, vel..............
VH maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-04 18:36

Det spørsmål er jeg for uvidende til at svare på så jeg holder mig væk.
Manse9933

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 19-01-04 18:37

Jeg skal spise, se alle mine tv-aviser, sove osv.............
Jeg er et mega A-menneske, så jeg vender tilbage i morgen tidlig.
Måske kommer aftenholdet med en masse guldkorn her..............
Mange hilsner fra maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 19-01-04 18:38

Neeeeeeeeeeeeeeeej Manse, bliiiiiiiiiiiiiiv

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 19-01-04 18:39

Manse skal også se tv-avis, helt sikkert..............derfor.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-01-04 18:39

Det kan nok ikke undgås, at de fleste spørgsmål bliver besvaret af en lind blanding af mere eller mindre brugelige svar. Og det er vel heller ikke bar skidt. Det fungerer jo nærmest som en slags "brainstorm" -en posefuld ideer, og så er det op til spørgsmålsstilleren at sortere og komme med kommentarer som fortæller svarerne lidt om, hvem der er inde på noget, der kan bruges..
-Men man har vel lov til at stikke en "føler " ud selv om man ikke ved ret meget om emnet. Nogle gange kan det være de nye, uvidende øjne, der ser svaret.. Det er jo ikke sikkert, at den der skriver et indlæg anser sit indlæg for ubrugeligt. Det er en lidt hoven holdning at have..(undskyld)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 18:42

Nu venter vi bare på BjarneD - Jeg har lige "pillet" lidt ved hans ego i et andet spørgsmål for at komme med bemærkninger der ikke har noget med spørgsmålet at gøre.
Er det her det sner????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 18:43

Goddag Birgitta
Tak for sidst
No hard feeling.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-01-04 19:02

Jeg syns' Refi sænker niveauet

Frida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 19:11

Hva´mener du med fridaflip ?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-01-04 19:12

Jeg synes såmænd ikke der er SÅ mange uvidende svar, men det er da klart, at der vil komme flere ideer, til at løse det samme problem, og det er vel også OK.
Hvem der sænker niveauet vil jeg helst ikke ind på

dabj

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 19:14

Hovsa en smutter
Hva´mener du med det - skulle der stå

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-01-04 19:18

>Refi

Jeg mener du tager alting liiiidt for seriøst - og gør Kandu til et kedeligt sted at være.
At der falder en bemærkning i et spørgsmål, som måske ikke har noget med svaret at gøre - skal der gerne være plads til - og hvis du virkelig mener, at spørgeren har vanskeligheder med at sortere disse bemærkninger fra som et muligt svar - tjaa så synes jeg du nedgør andres intelligens.....

Frida...

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 19-01-04 19:22

Uvidende eller ej - det ved man vel først, når der er andre der har svaret anderledes end en selv ?

Jeg syntes faktisk at de personlige kommentarer er meget sjove at følge og gør sitet mere menneskeligt, hvor man har lyst til at komme på besøg.

Mange af spørgsmålene finder jeg tillige er af den karakter, at det ofte er en holdningssag - dog ikke reglerne for ex. offentlig retshjælp, inkassogebyrer m.v., men en opskrift på en gulerodskage, hvis nogen mangler det, ja det er da et holdnings eller smagsspørgsmål ligesom fx. hvilket tag og hvilken PC man skal vælge.

Så jeg syntes alt i alt at spørgsmål og svar er gode og så får man en god "snak" en gang i mellem ikke at forglemme.

Er det mig der har taget fejl af formålet ?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-01-04 19:25

nej iben, det synes jeg ikke det er (altså dig der tager fejl ) - Når bare de store smalltalk-sniksnaks bliver holdt i - smalltalk!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 19:28

Neeeeeej fridaflip
Du misser min pointe
Det er da helt iorden at komme med en ulødig (det er vist for fint) kommentar. Det har jeg da selv lyst til engang imellem.Men når 2-3 kommentatorer begynder (indenbyrdes) at kommenterer hinanden med noget der intet har med spørgsmålet at gøre, så syntes jeg det er for meget.
Spørgeren sidder og håber på et kvalificeret svar han kan bruge til noget (eller nogle at vælge imellem), og så behøver man da ikke kommentere vejrudsigten.
Jeg er FAKTISK en meget humoristisk person og absolut ikke snerpet, men nogle skal jo lukke tastaturet op.
Så tag det ikke så tungt, vi har jo smalltalk til at p... (undskyld) tisse på hinanden, og skal jeg have en over fingrene for det er det også i orden - jeg kan tåle det.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-01-04 19:36

Alt forladt. Jeg har sikkert bare misforstået din pointe

Frida.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 19:38

Se så nemt bliver man enige fridaflip

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 19-01-04 20:00

hovedparten af svarene er ok. jeg mener ikke 60-70 % er spam der er mange gange man er nød til at spørge mere ind til spørgsmålet for at svare mere korekt og så er det tit mens man skriver så når sender indlæg så når den opdaterer så opdager man at der er kommet 3 indlæg også så kan det godt virke som om der er for meget ligegyldigt skriveri men det er ikke lige nemt
Der skal også være plads til alle og flere forskillige meninger det gør det jo også mere interesant at følge

thomat

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 19-01-04 20:01

Når vi nu taler forbedringer af KANDU : Jeg synes der er for mange som undlader at lukke spørgsmålene. Måske synes de at svarene ikke er gode nok og lader spørgsmålet stå i håb om noget bedre eller måske er det blot ubeslutsomhed eller åndelig dovenskab? Man skulle tro det var ret enkelt at etablere en søgefunktion som systematisk udvalgte alle åbne spørgsmål som var over en vis alder f.eks. 1 måned. Så skulle funktionen sende en venlig mail til spørgeren og gøre opmærksom på forholdet. Det kunne jo gøres fuldautomatisk. Men jeg er ikke klar over om der sidder en funktion og administrerer visse ting i KANDU. Jeg ved indlægget rammer lidt ved siden af emnet, men det er jo small talk.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 20:18

Jeg kan da kun tilslutte mig essensen af spgm,jeg går ud fra man spørger fordi man ikke ved det,når man så ser eks.vis
34 svar på at install en hard disk hvoraf de 21-22 er fra den samme bruger eller i øjeblikket 43 svar på at finde en driver
til en mus,så er det da ikke underligt man ,når man ikke ved det i forvejen,bliver smask forvirret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 20:20

penelope
søgefunktionen på ubesvarede spørgsmål har du allerede ved at klikke på "din historik" - se i øvrigt http://www.kandu.dk/dk/tip/6328
Kandu rydder ikke op i spørgsmålene - det er heller ikke deres opgave, det kunne jo have en årsag, som du selv siger, at spørgsmålet ikke er lukket.
Og NEJ - indlægget rammer ikke ved siden af emnet. Spørgerens formål er vel at få kommentarer til hvad andre syntes om det hele (tror jeg nok)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 20:24

Ofa........
Der tror jeg du tager fejl.
Det er netop en dialog om en meget bestemt ting.
Da man er nødt til mange gange at spørge fordi spørgeren ikke har givet de oplysninger man som "svarer" har brug for, så opstår netop en så lang dialog. Det viser jo netop at der er nogle der vil hjælpe.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-04 20:43

Det er mange gange svært, at svare. Men det er dælme også svært, at spørge.
Det er jo ikke altid spørgeren ved hvilke oplysninger der skal til for at få et svar, der kan bruges til noget. Og vi må ikke glemme, at mange som prøver at svare, også lærer noget ind i mellem. (mig selv incl.) Og så er der jo det, at et problem måske kan løses på flere måder. Nogle vil gå den firkantede vej til løsningen, mens andre ved hjælp af koder ol. kan ordne problemet, men måske sidder spørgeren i den anden ende og ...................gisp hva' gør jeg nu.
Det var bare lige.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-04 21:09

En klog kvinde sagde - Det sværeste som findes er kommunikation mellem mennesker. -
Så meget er underforstået, prøv bare en samtale hvor intet er givet.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 19-01-04 21:11

Mange af svarene er delvis ubrugelige, og man kan se at mange bare skriver et eller andet hurtigt, for at komme i betragtning til lidt point.

Samme fænomen finder ofte sted på www.eksperten.dk og der kan man vælge at lægge en kommentar, eller et svar.
En kommentar er ment som et spørgesmål til ham/hende der har oprettet spørgesmålet, så man evt. kan få uddybet det lidt mere eller få nogle ting på plads så man lettere kan svare rigtigt.
Et svar lægger man når man har på fornemmelsen at man har hjulpet så meget at man fortjener lidt point for sin ydelse.

Og det er netop her at mange bare kommer ind og lægger et svar, uden overhovedet at have bidraget med noget relevant.

Så det gælder vel også nogle gange herinde, selvom systemet er lidt anderledes opbygget.

P.S. Jeg er selv meget tilfreds med den hjælp jeg personligt selv har fået.
Men når jeg til tider læser andres spøgesmål kan jeg se at mange bare skriver et eller andet halvt.

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 72 point
Dato : 19-01-04 23:42

Kandu er vel som den er og det er ikke der problemerne kommer fra. Det er udelukkende brugerne - spørgere og kommentatorer - der styrer teksterne i trådende. Nogle er seriøse mens andre bare er overfladiske og ligeglade. Enkelte er dominante og vil gerne "opfinde" regler for brugen af kandu.
De regler der findes er såmænd gode nok; men hvad hjælper det, når folk ikke læser dem eller bare tolker dem efter eget forgodtbefindende.
Det er dog mit indtryk, at hvis man går ud i de enkelte faggrupper er problemet slet ikke så stort. Her har man konkrete spørgsmål, der som regel får konkrete svar.

Jeg er godt tilfreds med kandu; men p.g.a. af de mange ørkesløse diskussioner om hvad kandu bør gøre ved dit og dat, ikke mindst pointsystemet, har jeg dæmpet min skrivelyst radikalt. Nu skriver jeg kun hvis der kommer et spørgsmål, jeg mener ar kunne svare på, eller selv har et spørgsmål.
Jeg forstår ikke helt diskussionen om at lukke besvarede spørgsmål. Jeg lærer da meget af at læse gamle spørgsmål og svar; men jeg har da heller ikke problemer med at finde point til at købe adgang til en tråd. Jeg får da point hver dag jeg logger ind, og jeg kan ikke finde på andet at bruge dem til. Så for mig at se, er det oftest en storm i et glas vand.

Publikum er jo en blandet skare med vidt forskellige baggrund, alder og uddannelse, så det er vel ikke så underligt, at skriverierne får vidt forskellig karakter. Jeg syntes vi skal være glade for, at der ikke findes en eller anden form for censur. Så ville der først blive ballade.
m.v.h.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 05:54

Godmorgen

Top Rfou og netop ja, vi er alle forskellige og dermed kommer der forskellige spørgsmål og svar.
Tak for alle de mange indlæg her, rart at se at I alle har en mening om oplægget.

For mig at se, er det vigtigt at svareren, forsøger at få så meget ud af spørgeren om problemet, før der bare bliver kastet et svar.
Det jeg også har bidt mærke i, er alle de link, der automatisk bliver sat på som et svar. Så kan spørgeren ellers sidde der, ææhhhh "hvad er det egentlig, jeg skal kigge efter på den her side".

En der ikke er så god til f.eks programering og den slags, får bare et link og så der måske, kig på den her side. Er det et svar til et konkret spørgsmål?

Eller lad mig komme med et andet eksempel: En spørger har problemer med at lave frikadellesovs, så får hun et link til et "sovse-sted", med fine, dyre soucer, der er temmelig mange at vælge i mellem og flotte billeder, fint nok, men intet om hendes problem og ingen løsning.
For at gøre dette opdigtede eks. værre, er linket måske til et sted på tysk eller overklasse-engelsk og spørgeren kan kun læse 30% af det.

Mange hilsner fra maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 06:03

Det er kedeligt, hvis et svar udelukkende bliver givet for at få point. Desuden er det
igen, meget svært for spørgeren at gennemskue. Jeg tror desværre ikke at der er så meget at gøre ved det problem. Det værste jeg kan se ved problemet er:
Hvis det nu er et computerspørgsmål, kan den stakkels spørger risikere at hans/hendes maskine går i sort.
God formiddag fra maya

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 10:17

maya123 -> Ok ja; der er mange ubrugelig svar på kandu.dk : MINE for et eksempel

Ofte giver man i et spørgsmål en KOMMENTAR. Dette skal ikke altid opfattes som et svar på spørgsmålet, men nærmere som et hint, der kan lede spørgeren eller andre der kommenterer på rette vej. Mange spørgsmål kan ikke besvares entydigt.

I kategorier som Politik, Religion, Filosofi, Alternativ behandling, Spitisme osv... findes der ofte ikke noget 'rigtigt' svar.

I andre spørgsmål finder spørgeren selv svaret og spørgmålet lukkes efter tilfældigheds princippet. I sådanne spørgsmål spørger jeg altid ind til løsningen hos spørgeren,således at svaret kommer til at stå i det lukkede spørgsmål. En go' vane synes jeg

Mht. til at give et link som svar synes jeg det er ok. Som regel pointerer man, hvor på siden svaret findes : Øverst, nederst til højre/venste. Hvis al information skulle kopieres fra et sådant link kan det blive et endda overordentligt lang svar : 1000 linier i nogle tilfælde.

Jeg går (måske lidt naivt) ud fra; alle kommenterer på spørgsmål ud fra bedste evne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 10:30

Hey Molo
Ledte efter din GB på din HP, men fandt ingen, tak for din hilsen.
Du har fuldstændig ret, jeg er også sikker på at, ihvertfald den "gamle" garde (skal IKKE forstås, hvem der har været på kandu længst), gør deres yderste hver gang.
Jeg tror det er meget få spørgere, der opfatter en kommentar, som en kommentar, snarere, tror jeg de opfatter det som løsningen og det er nok her problemet ligger. Måske skulle vi bede kandu.dk om at sætte nogle bedre forklaringer op ved indmelding.
Eller vi skulle være bedre til at skrive: Dette er kun et hint/tip, ikke en løsning.
Jeg vil lige skrive, at det forekommer mig, at det er meget få, der skriver når de sætter link, hvor på siden løsningen findes.
God dag til dig fra maya

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 11:07

maya123 -> Der er en forklaring på dette. Min side har været 'lukket' siden min ex opsagde vores internet abonnement, så jeg har ikke længere mulighd for at opdatere den. Der er lukket for FTP adgang. Mit mirrorsite giver ikke mulighed for gæstebog

TDC siger dog; så længe der er trafik på siden inden for 3 måneder lukker de den ikke
Du er altid velkommen til at sende en emil, men hvorfor dog det? Vi sladre da bare i smalltalk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 11:22

Det skulle da lige være, hvis jeg faldt over noget ekstra sjovt
Næhhh, det vil de andre vel også gerne have glæde af, så det bliver nok smalltalk.
Et eller andet sted har jeg dette:

Det er din forbandede borgerpligt, at fortælle det videre,
hvis du hører en sjov ting/vittighed eller historie.

maya

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 11:42

Vittigheder lægges som spørgsmål eller tip her : http://kandu.dk/dk/emne/20611

Hvis du vil sende mig noget, så ikke større en 3Mb. ..Please; jeg har kun 5Mb. at rutte med i min indbakke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 11:52

ja ja,da, jeg er jo ikke spammer, vel
maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 11:54

hedder det spamer eller spammer ???

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 11:56

jeg må vist hellere logge af for nu.............. maya

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-01-04 12:13

Har lige kikket de mange fine indlæg igennem, Og glæder mig især over Rfous svar...
For jeg skal da ærligt indrømme, at jeg føler mig lidt hetzet af nogle af de ting, der kommer op i tråden her: F. eks. at man kun skal svare, hvis man er sikker på, at ens svar er brugbart?

---Eller den med at lukke spørgsmål føler jeg mig også ramt af hver gang, den dukker op. Men jeg ved ikke, hvorfor jeg skulle lukke et spørgsmål, hvis jeg ikke synes, at jeg har fået nogen brugbare svar? Det er da netop at opfordre folk til at levere "spam-svar" i håb om at lige netop DERES kommentar er den mindst åndssvage. -Og jeg kikker da også indimellem i andres gamle spørgsmål, og gider altså ikke at betale 20-50 points for at få lov til at læse kommentarerne.

Og goddag refi... kender vi hinanden??

Mol, jeg tror slet ikke, der er så mange spørgsmål, hvor der er DET rigtige svar til.
Jeg har forøvrigt lige nydt din hjemmeside, den er heltfin..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 12:29

maya123 -> Det hedder spam'er ..godt !

Birgitta ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 15:06

Hej Birgitta
Jeg har siddet og ledt efter:
Dit citat:
For jeg skal da ærligt indrømme, at jeg føler mig lidt hetzet af nogle af de ting, der kommer op i tråden her: F. eks. at man kun skal svare, hvis man er sikker på, at ens svar er brugbart?
Citat slut.

Citat mig:
I mit oplæg, øverst skriver jeg: Det forekommer mig alligevel, at der er ret mange svar, der er ganske ubrugelige, heldigvis kommer der som regel en hjælper til sidst. Det kan bare være uoverskueligt, at skælne mellem de forkerte svar og de brugelige svar.
Citat slut.

Hvis det er det du mener, skriver jeg ikke at man kun skal svare, hvis man er sikker på, at ens svar er brugbart? Jeg lægger bare det hele lidt op til debat og du må endelig ikke tro, at det er møntet på nogen herinde specielt, det er mere en generel betragtning.

Det er da rart nok, bare engang imellem at se sig selv efter, hermed mener jeg både som bruger, spørger og svarer. Gamle som nye, unge som "voksne".

Der har i den sidste tid været mange opfordringer til at lukke sine spørgsmål, den debat har jeg overhovedet ikke deltaget i. [hør] (hvisker lige til dig), jeg er en af dem, der lukker mine spørgsmål, meget hurtigt, nok lidt for hurtigt for nogles vedkommende, ak ja, nej det er ikke nemt, vel.

Lukning af spørgsmål, er jo en spørger-del (os selv) og her har jeg mest prøvet at tage fat i svarer-rollen (også os), men alt er velkommen her i smalltalk.

Jeg har for det meste fået både gode og brugbare svar, men jeg er også blevet forvirret over de ikke brugbare, især hvis svareren ikke har læst spørgsmålet korrekt eller forsøgt at spørge ind til kernen, før de skriver en løsning/kommentar. (Man ved jo ikke at det kun er en kommentar.

God eftermiddag til dig og alle der følger tråden fra maya

Jeg håber ikke at der er nogle herinde, der følger sig særlig "ramt", af mit oplæg, i så fald burde det måske snarere være os allesammen, inkl. mig selv, i værste fald, er det ihvertfald ikke meningen og derfor har jeg med vilje heller ikke, hevet en masse eksempler med herind.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 15:10

Det er jo ikke plenum, på Tvinds højskoler vi sidder i ....

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-01-04 15:12

det hedder føler, når det er noget med følelser, jeg kom til at skrive følger......æv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 15:32

Du har min fulde sympati maya123

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-01-04 16:43

Ni,Ni,Ni,ni,ni, maya. Det var ikke specielt dit debatoplæg, jeg følte mig ramt af. Du giver jo udtryk for, at du godt vil høre folks mening op den aktuelle sag. Og det er der da heller ikke noget galt i.
Og selvfølgelig må der komme en række vidt forskellige reaktioner fra folk, som er mere eller mindre enige med den holdning, som du giver udtryk for.

Så er det da altså rart, når jeg smutter ind og kikker på tråden, at jeg minsandten også finder nogen, som JEG er enig med.
At jeg skriver, at jeg føler mig lidt hetzet, er mere en lille "stakkels mig-følelse" og ikke et udtryk for, at jeg ønsker at aflive hetzerne. Endelig ikke!! Jo større mangfoldighed, jo bedre. :oS
(Er de ikke bare prægtige, vores smiley'er?)

Jeg har selv prøvet at få god og seriøs hjælp her på kandu, og jeg synes egentlig ikke, at det var så svært at "følge tråden" fra dem der vitterlig VAR til hjælp, -og glide let hen over dem, der kun havde løst krudt i kanonen..

Jeg har også stillet spørgsmål, som jeg kun har fået --øh-- utilfredsstillende svar på, -og nogle gange har jeg så ikke lukket spørgsmålet. Det syns jeg altså er -ikke bare ok- men korrekt og ønskværdigt. Sådan kan man da begrænse pointjægernes spamskrivning. For det er jo heller ikke alle kloge hoveder i hele verden, der færdes her på kandu, så man kan ikke forvente, at der altid er nogen, der har specialviden om lige netop det, man spørger om.

Men det er MIN mening. Den ændrer jeg da ikke, bare fordi nogen har en anden mening, eller jeg føler mig lidt hetzet.. Jeg er dog noget sejere end det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-01-04 16:44

Øuv nr. 2 skulle være

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 16:49

Dig er jeg osse enig med Birgitta

Ja, ..og lav enedelig flere Smiley's. Dem ka' vi li'. Det gi'r Kandu.dk sin helt egn personlighed

..så se lige her, hvor der er point på højkant :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 16:51

Her kommer URL'en : http://kandu.dk/dk/spg/29751

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-04 20:55

Birgitta der er da vist ingen som hetz'er dig. For jeg tror du har et hjerte af guld.
Jeg fedter ikke, men mener det bare.
Eyvind.

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 21-01-04 01:30

Jeg har åbenbart været heldig, for jeg har fået gode og forståelige svar på mine spørgsmål Dsv.har jeg selv givet et forkert svar, vdr. skjul nr.på mobil tlf.jeg troede, at når der stod skjul nr. så galdt det også smser, men det gør det ikke, så blev jeg så klog.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-01-04 03:19

Godmorgen
Tak for alle meningerne.
En vits til de morgenfriske, skader vel ikke:

En kvinde møder en flot mand i en bar. De falder i snak, hygger sig og
forlader baren sammen.
De tager hen til hans lejlighed på Østerbro og mens han viser hende rundt,
lægger hun mærke til, at hans soveværelse er fuldt af søde bamser.
Snesevis af små teddybamser står på en hylde ved gulvet, middelstore
bamser på en hylde lidt højere oppe og kæmpebamser på den øverste hylde.
Kvinden er forbavset over at denne mand har sådan en stor samling af
bamser, især nogle der er så dyre, men hun siger det ikke til ham, men er rørt
over hans følsomhed.
Hun vender sig imod ham, de kysser og river hinandens tøj af og går i seng sammen.
Efter en lidenskabelig nat ligger de side om side og kvinden spørger ham
smilende: Nå, hvordan var det?
Manden siger: Du kan tage en bamse fra den nederste hylde.

Hav en rigtig god dag fra maya

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-04 16:05

maya123 -> Jeg ved, hvad en bar er; men hvad er en flot mand ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-01-04 17:31

Mol og emesen, I er bare dejlige! Nu kan jeg godt gå ud og skrapperappe lidt op igen, når jeg finder noget jeg får lyst til at blande mig i!

Jeg følte mig måske osse bare lidt kuet den dag, fordi jeg lige var blevet taget i at stjæle en lakrids i Føtex'es "vej selv slik" afdeling.......

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 22-01-04 04:35

Hejsa Alle
Vores server var nede i går, så jeg fik ikke lukket her.
Jeg lukker dog her nu, da der jo er kommet fine meninger frem.
Tak til alle, mine point går til Rfou.

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 22-01-04 04:37

Tak for svaret Rfou.
God dag til alle fra maya

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-01-04 18:41

Tak for anerkendelsen maya123 og tak til de kommentatorer der kom med en anerkendende bemærkning til mit indlæg. Det varmer mere end nogle tilfældige point, som alligevel ikke kan bruges til ret meget.
Denne tråd er jo et godt eksempel, på et spørgsmål, der i grunden var ment som oplæg til en debat, og derfor umulig at give det endelige og fuldgyldige svar på. Det må have været svært at skulle vælge en af kommentarerne og dermed blåstemple netop den som det rigtige svar.
Det er jo ingen sag når der bliver stillet et konkret spørgsmål som f. eks.: Hvem var Konge i Danmark i 1948. - Der kan kun findes et svar og det er nemt at vælge den der kom først med dette.

Men stiller man et spørgsmål der begynder med: Hvad mener Du om kandu - eller Hvad mener Du om regeringens politik.
Her beder man om en holdning og der vil sikkert være delte meninger om hvilke kommentarer der er rigtige. Det vil afhænge af ens egen holdning der kommer til at bestemme; men det vil ofte være mere end svært.
Så kan det være fristende at lade spørgsmælet stå åben for ikke at fornærme nogen af de andre kommentatorer.

Om spørgsmålet om gamle spørgsmål åbne eller lukkede er den diskussion værd, som de er genstand for, tror jeg ikke. Men nogle får jo megen tid til at gå med den, og sikkert også noget fornøjelse. Og syntes man at diskussionen er nytteløs og overflødig, kan man jo bare lade være at blande sig. Så får man jo ingen mail om den.

Men som et A'propos kan jeg fortælle, at jeg netop har modtaget positiv respons på et spørgsmål jeg stillede i slægtsforskning i december 2002. Altså 13 måneder efter at jeg havde lukket det.

Ang. alle de velmente forslag om ændringer og stramninger af reglene på kandu. Er der nogen der tænker på hvem der skal håndhæve og administrere dem. Og vil de overhovedet hjælpe noget: Regler er jo ikke noget værd så længe man ikke kender dem, og det er min egen personlige erfaring, at det kun er gennem aktiv brug af kandu, man efterhånden lærer spillereglerne at kende.
Mange af spørgsmålene i "kandu" og "small talk" går jo netop på brugen af kandu. Måske burde man gøre de 2 kategorier pointfrie, evt. begrænset til et vist lavt antal kommentarer. 5 eller 10 gode besvarelser vil være gode at kunne henvise nytilkomne til.
Inden vi stiller for store krav til teamet bag kandu, bør vi måske lige tænke på, at det er en gratis ydelse de stiller til rådighed for os. Og det er jeg ihvertfald taknemmelig for.

med venlig hilsen