/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Dårlig spamfighter vers. 2.3.4. eller hv~
Fra : bantam
Vist : 501 gange
250 point
Dato : 19-01-04 15:17

Jeg tilmeldte mig og downloadede spamfighter for længe siden da det næsten lige var startet op til outlook, og har været meget glad for det, det fjernede så at sige alt spammail.

Det vil sige når jeg lukkede mit outlookmailprg. op og der var 100 mail hvor de f.eks 96 var spam, ja så fjernede den rent faktisk dem, så jeg var virkelig glad for det.

Så her for et stykke tid siden fortalte en ven mig at det nu også virkede til outlook expres, og da jeg også har dette, men bruger outlook ville jeg sætte det til der også så det ligeså godt kunne fjerne spammailen derfra også.

MEN MEN MEN!!!!!!, det skulle jeg aldrig havde gjort for siden har det IKKE virket særlig godt. I outlookexpres fjernede det absolut intet, og i outlook hvor det før fjernede alt fjerner det måske hvis jeg er heldig 8-10 ud af 100.

Jeg har prøvet at skrive til dem og har også fået et svar at det blev bedre om 3 dage?, men de 3 dage er gået og det er IKKE blevet bedre tværtimod fjerner det mindre og mindre.

Jeg har slettet det helt på outlookexpres og prøvet at afinstallere helt og startet forfra i outlook, men lige lidt hjælper det.

Det er SÅ ærgeligt at de havde et produkt der virkede perfekt, og de så pludselig laver sådan noget møg og jeg kan næsten IKKE tro på at det skal være sådan??

Derfor håber jeg der er nogle her som også køre med spamfighter version 2.3.4. som er den nye, hvordan deres erfaringer er, og om de også har haft den "gamle" fra starten og kan mærke forskel.

Det kan jo også være der er noget med nogle indstillinger på den nye som jeg ikke har sat rigtigt, så hjælp modtages med tak

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 15:37

Hej

Jeg kører Spamfighter i OutlookExpress og den virker som spamfjerner bortset fra at den ind imellem snupper et af mine normale nyhedssbreve.
I starten havde jeg store problemer med den, da den ofte lukkede med en fejlmelding og altid gav fejlmelding når jeg lukkede OutlookExpress, men efter den seneste opdatering er den blevet væsentligt bedre. Det er sjældent at der er fejl.
Dit problem kommer nok af at du kører med to mailprogrammer og så vidt jeg kan se af download siden så har de to versioner og hvis du downloader en til OE så får du sikkert problemer med Outlook og omvendt.
Fordelen ved Spamfighter er at man ikke får alt muligt mærkeligt med som man får ved mange af den slags programmer.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 15:38

Versionen til Outlook Express var så vidt jeg ved en BETA-version med visse fejl.
Jeg mener også man blev gjort opmærksom på dette - samt at man ikke skulle installlere begge versioner da det kunne skabe konflikt.
Slet det hele - rens dine registreringer - og installer det til OUTLOOK igen.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 19-01-04 15:43

Jeg HAR som jeg også skrev afinstalleret den til outlook expres og KUN downloadet til outlook iflg deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 15:47

Du skal afinstallere BEGGE og rense dine registreringer så alle spor er slettet.
Derefter kan du geninstallere.
Det er ikke nok KUN at afinstallere den ene (det er jo der konflikten opstår)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-04 17:34

Jeg har aldrig brudt mig om outlook, da den før har skabt problemer for mig (nu får jeg nok øretæver), men kan bedst lide outlook express, som er et "rent" postprogram. Det er klart der opstår problemer med 2 beslægtede postprogrammer, du skal kun have et, og derfor ville jeg fjerne outlook, ved at sætte min office CD i og bede den om at fjerne outlook. Derefter ville jeg geninstallere spamfighter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 17:44

pallebhansen
OUTLOOK og OUTLOOK EXPRESS kører udmærket sammen. Det er ikke det problemet ligger.
Problemet ligger i at spamfighter er installeret i 2 versioner der modarbejder hinanden.
Praktisk taget alle maskiner med windows har da både outlook og express.

Kommentar
Fra : Nighthawkjunior

Dato : 19-01-04 20:37

http://www.mailwasher.net/

Den bedste mod spam....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-04 22:34

Nej ikke min, da det giver konflikter, og hvad skulle ide`n være.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 22:56

Palle Hansen
Nu har jeg lige argumenteret mod at kommentatorerne "snakker indbyrdes" men alligevel.
Mange bruger kun Outlook Express og har alligevel Office installeret.
Grunden til dette er nok mest at Express er lettere for de ikke helt så velbevarne i windows.
Outlook er klart den mest avancerede men i bund og grund kan de jo begge det samme, nemlig sende mail.
Personligt har jeg 5 forskellige mailprogrammer installeret uden problemer fordi enkelte kan noget som andre ikke kan.
Incredimail er f. eks. et fantastisk program hvis man vil lave "anderledes" mails.
Men konflikter bør de ikke give.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 27-01-04 15:54

> refi

Det råd om at rense reg.databasen hjalp ikke, men tak for rådet. Har fået adr. fra spamfighter support på et program jeg skal downloade og det vil jeg så prøve når jeg får tid.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 250 point
Dato : 27-01-04 16:03

OK det virkede hos mig.
Men der findes jo et utal af tools til altmuligt.
Held og Lykke - ellers vend tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 27-01-04 16:13

> refi.

Det var noget af en opg. at slette alt i reg.d.b., der var godt nok meget, og da jeg ikke er særlig teknisk måtte jeg lige finde ud af hvordan det foregik.

Da jeg så endelig havde slettet alt, glædede jeg mig til at endelig få s.f. op at køre, men så kom der bare en medd. som sagde at der ikke kunne installeres en ny p.g.a. en gammel version, og jeg skulle kontakte support, og det gjorde jeg så, og der har jeg så fået at vide hvad jeg skal gøre.

Jeg vender tilbage hvis jeg får andre problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 16:21

Ja du har fået slettet noget du ikke skulle slette og omvendt ikke slettet noget du skulle slette.
Meningen var ikke at du selv skulle rette i reg.
Der findes masser af programmer der kan gøre dette uden at ødelægge andet.
Fixit er et superprogram til at rydde op i reg.
Prøv det til næste gang (er altid rart at have ved hånden)