/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
AC'97 lydkort
Fra : Baracca
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 19-01-04 11:54

Jeg har et problem med lyden på min bærbare pc. Det er er Lifetec, men motherboardet skulle være et ASUS L7 eller L7000. Lydkortet i den er noget AC'97 Avance Logic et eller andet...
Jeg har fundet et program, der kan installeres og så virker driveren også nogen gange. Men det kommer og går lidt som vinden blæser. Fx. kan det lige pludselig virke to dage efter, at jeg har kørt nævnte program. Og pludselig er det så væk igen.
Når det ikke virke fremgår lydkortet ikke i enhedshåndteringen.

Håber, der er nogen, der kan hjælpe!!

/Baracca

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 14:45

Du kunne forsøge med en ny driver her fra:
http://www.driverguide.com/indexddc.htm
Jeg ville nok fjerne gammel driver i enhedshåndtering før installation af ny.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 14:49

Ello :)
hmm - du skal finde ud af hvad det er for et lydkort du har i
og så finde den helt rigtige driver.
her er nogle forslag til det du tror den hedder

http://www.electronics.mcs.mn/pro/fileinfo.php?fid=72

http://www.electronics.mcs.mn/pro/fileinfo.php?fid=71

http://www.electronics.mcs.mn/pro/fileinfo.php?fid=70

Mvh KoL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 14:58

Du kan jo hente og installere dette systemoplysningsprogram, der både kan vise hvad for en hardware du har og hvor du kan hente original driver.
Hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-04 14:59
Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:05
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 15:28

SiSofts Sandra er en trialversion der kører 50 gange, Aida er freeware.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:37

øhh ups :P

50 gange er da oxo nåk til det :D

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 15:41

Ja selvfølgelig, men hvorfor bøvle med download af noget man ikke kan beholde ikk'

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:43

hehe - Sandra er go - derfor har jeg købt hende :D

Mvh KoL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 15:52

>>>Kool Nogen er til købte piger og andre er til noget der varer længere

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:54

ROFLOL :D
heheheh

Godkendelse af svar
Fra : Baracca

Dato : 20-01-04 10:09

Tak for svaret BjarneD.

Det lader til, at der er måske er et hardwaremæssig ustabilitet, for i dag fandt den igen lykortet. Men Aida kan nu se hvad det er og det burde gøre det nemmere af finde den rigtige driver til en anden gang.

Derfor får du pointene, Bjarne...