/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musikprogram
Fra : Hemmingsen69
Vist : 1232 gange
50 point
Dato : 18-01-04 23:46

Er der nogen der kender et musikprogram hvor man kan komponere musiken fra bunden?.. Det må gerne være avanceret.

Kommentar
Fra : badhabit

Dato : 18-01-04 23:50

der er noget der hedder ejay det kan ved jeg:
http://www.skole-it.dk/laeringMedIT/musik/musik/ejay/kommentar.html

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 18-01-04 23:53

Hejsa

Jeg håber jeg forstår dig ret, når du siger komponere... At du selv indspiller de forskellige tracks f.eks. guitar, klaver, sang, kor mv. og så lægger effekter og reverb osv. på bagefter, inden du kører det hele sammen til sidst. Hertil kan du evt. bruge Cool Edit Pro. Det er et ganske glimrende program, som har de effekter "der skal til". Og muligheder for at fjerne/dæmpe "uønskede" lyde etc.

Mvh
Chamira
C",)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-04 23:55

Jeg har både ejay og Magix musicmaker og foretrækker klart Magix og det er også det mest avancerede Men jeg ved også at der findes nogle der er endnu mere proofe men husker ikke hvad de hedder Mvh Sune Ps jeg har da en ca 50 numre jeg selv har kreeret

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-04 23:57

I de programmer jeg nævner kan du både sample købte færdige lydsekvenser med egen stemme eller instrumenter mvh Sune

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-04 00:00

Et af de mere professionelle programmer hedder Cubase SX. Det er rimelig avanceret, men mange profesionelle musikere bruger det faktisk!

Her er deres hjemmeside:
http://www.steinberg.net/en/index.php

Mvh Niels

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-01-04 01:04

så skal du lige se her det er noget der vil noget
http://maven3d.com/en/show_the_product.asp?PID=1

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 19-01-04 06:05

Inden vi bruger al båndbreden på www, kunne det jo være rart at vide om vi snaker "sample" eller "midi".
Bruger iøvrigt selv Midi. inale 2003 og PrintMusic fra http://www.finalemusic.com.

mvh

2243 /claus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 09:11

Dette program musikator kunne også være et relevant program. Har selv brugt en lavere version meget.

http://www.musicator.com/notation.htm

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-01-04 10:31

Mucicator til at komponere i er rigtig god.

Til at optage og redigere vil jeg klart anbefale Samplitude Sampling.

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 19-01-04 11:21

Hejsa...jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med store programmer da jeg ikke kender nogen særligt store musik programmer, men hvis du ikke har prøvet at lave noget musik eller komponerer noget i et program, synes jeg da du skal starte med at vælge ejay...det er nemt og sjovt at bruge og er et kanon godt program at starte med....www.ejay.com

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 19-01-04 11:39

Cubase SX er sgu' genialt men dyrt.

FL Studio er godt hvis du vil lave Techno & Trance. Der er også noget der hedder Reason men det har
jeg aldrig set eller brugt.

ModPlug er gratis og det er et Tracker program. Det er ret svært at bruge, men det er jo gratis :) www.modplug.com

SoundForge er super godt til at redigere i dine samples. Reverb - Chorus osv...

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 21-01-04 21:55

Der er et program der hedder Ejayy... Det kan man downloade.. Eller låne på sit bibiolotek....
Peace out BoWie

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 21-01-04 21:55

Der er et program der hedder Ejay... Det kan man downloade.. Eller låne på sit bibiolotek....
Peace out BoWie

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 21-01-04 23:33

Dem jeg kender, bruger et program, som hedder "Sibelius". Det er ret avanceret, men foretrækkes vist nok af de professionelle. Fidusen er, at man kan høre det, man har lavet - og så evt. gå ind og rette. Og så kan man transponere fra en toneart til en anden - praktisk hvis man f. eks. skal finde frem til en sangbar toneart. Men det kræver nodekendskab.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 29-01-04 17:17

Jeg komponerer selv musik og er uddannet til det!!! Musicator sutter røv!!! Ejay og Magix er simpelthen under lavmålet!! Sibelius er et node udskrivnings program!!! Men Cubase sx, eller cubase vst, er et kvalitets program.....det har det hele...midi programmering....wave-editering (samplings-modulation), nodeudskrivning...software synth'er...Det er ikke for sjovt at 7 ud af ti af verdens proffesionelle bruger netop dette program, men det er små dyrt (5-6K)....pro-tools er også suverænt, men at det er studie software antyder vist også at det er MEGA dyrt.....Men Cubase sx er totalt suverænt, hvis man ved hvad man har med at gøre (ellers tager det en rum tid at lære det at kende), Samplitude er et godt Mastering program, som varmt kan anbefales til at lægge sidst hånd på værket med......

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 20:41

Tak for svaret NielsPT.