/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problem med bevægelse i Powerpoint!!!
Fra : lufthoved
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 18-01-04 23:25

Hejsa. Jeg har et megamærkeligt problem med powerpoint.

Jeg har to kasser som helt enkelt skal bevæge sig mod højre, en ad gangen.
Det hele fungerer fint. Jeg laver to kasser tildeler dem en "motion path" (jeg har engelsk udgave) mod højre.
Mit problem opstår hvis jeg ændrer på længden af denne path. Nu flytter kassen jeg ændret pathen på, sig først en lille smule op, og dernæst til højre. Det resulterer i at det ikke ender nøjagtig der jeg vil have den til.
Det er drøntrælst at se på.

Nogen der har en forklaring og/eller løsning...
På forhånd mange tak
lufthoved

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-04 23:33

Det er vel ikke hjælpelinierne figuren klistrer sig fast til inden den bevæger sig.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-04 21:27

Din bevægelsespil skal altid starte i tyngdepunktet (centrum) af din figur. Ellers opstår det problem, du beskriver.
Så vidt jeg husker, kan du flytte pilen til tyngdepunktet på følgende måde:

På Tegning-værktøjslinien (i DK-version) kan du helt til venstre klikke på en menu der hedder Tegning. Under denne menu er der et punkt der hedder Gitter og hjælpelinier. Tryk på dette. Her skal du vælge, at fastgøre objekter til andre objekter OG for nemheds skyld vælge IKKE at fastgøre objekter til gitter.
Nu skulle det være muligt at flytte bevægelsespilen (ved at tage fat i start-enden af pilen) og flytte den til tyngdepunktet af figuren (når du nærmer dig midten, snapper den fast).

Hvis dette ikke hjælper, så skriv endelig igen.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 19-01-04 21:28

> Emesen

Nej, det har intet med hjælpelinierne at gøre.

Simon

Godkendelse af svar
Fra : lufthoved

Dato : 19-01-04 21:36

Lige umiddelbart ser det faktisk ud til at være løsningen, men hvis problemet opstår igen - ville jeg gerne at du evt. abonnerer på denne gruppe. Det giver mig mulighed for at kontakte dig endnu en gang...

Tak for svaret

Lufthoved

Kommentar
Fra : sion

Dato : 19-01-04 21:44

Jeg skal nok blive i nærheden...

Simon