/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Privat lærer i engelsk til dreng på 9
Fra : _paj_
Vist : 495 gange
20 point
Dato : 18-01-04 23:19

Hej,

vi er en familie som søger en privat lærer til vores dreng på 9. Til sommer 2004 flytter vi til USA, og vil gerne give vores dreng den bedste mulige start, ved at han lærer noget engelsk inden han kommer derover.

Hvor finder man en privat lærer til det formål? Og er der andre gode forslag til hvordan han kan lære noget engelsk så hurtigt som muligt?

MVH
_paj_

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 23:39

Du må da angive hvor i bor, en fra skagen, skal vel ikke rejse til KBH, i 2 timer.
Men ellers sæt en seddel op i "brugsen", der er da mange dygtige unge mennesker der vil tjene en extraskilling.
Eller spørg på skolen, om der er nogle fra 9 eller 10.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-04 23:51

Man kan også låne børnebøger på engelsk på biblioteket Men han skal jo have hjælp og jeg går da ud fra i selv kan engelsk so you can read with him before beadtime Mvh Sune

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 18-01-04 23:57

Hej _paj_

Et andet godt forslag er at lade ham se DVD'er på engelsk - uden undertekster...

Virker faktisk på alle sprog, og er en af de bedste måder at lære det talte sprog, sprogrytmen m.v. at kende. Så hvis du har en god film du kender, så kast spansk eller fransk lyd på uden undertekster. Giver meget

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : _paj_

Dato : 19-01-04 00:00

Palle - du har fuldstændig ret - jeg glemte at skrive vi bor syd for København - Greve.
Og ja vi kan godt engelsk - men jeg er ikke selv lærer - og har stor respekt for folk som er dygtige til at undervise. Vi ville gerne have en "rigtig" engelsk lærer som gerne ville tjene lidt extra...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 19-01-04 00:08

Ja ja, rigtig engelsklærere, behøver nu ikke at være dygtigere end mange der går på HF og lign.
Og ikke at forglemme at der er mange "Englændere" (fra div. lande) både børn og voksne i Danmark.
Men ellers må du bede diverse undervisningssteder om at sætte en seddel op på lærerværelset.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-04 00:36

Sæt en annonce i den lokale avis eller opslag i div. supermarkeder. Der er mange unge studerende, som gerne vil tjene lidt. En rigtig engelsklærer er i flere tilfælde ikke bedre end de unge studerende.
Du skriver at I skal flytte til sommer, så det er jo begrænset, hvor meget han kan nå at lære.
Når han først er kommet til USA vil han i løbet af meget kort tid kunne klare sig lidt.
Lån selv nogle engelske billedbøger med tekst på biblioteket. Som ni-årig kan han jo selv læse, men i må hjælpe ham med udtalen. Lån bånd med eventyr, hvor sproget er engelsk.
Han skal nok klare sig.
mvh ans

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-01-04 00:53

Jeg gentager mit tidligere svar, da det OGSÅ giver udtalen med...

Citat
Et andet godt forslag er at lade ham se DVD'er på engelsk - uden undertekster...

Virker faktisk på alle sprog, og er en af de bedste måder at lære det talte sprog, sprogrytmen m.v. at kende. Så hvis du har en god film du kender, så kast spansk eller fransk lyd på uden undertekster. Giver meget

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 09:22

Hej.

Jeg vil give mange af svarerne ret. Det er ikke nødvendigvis at du benytter en lærer. Det er jo primært selve sproget han skal lære at tale, ikke så meget gramatikken for slet ikke at tale om det skrevne.
Han skal blot have en rimelig dygtig person der let kan lære ham det mest dagligdags nødvendige, resten kommer formentlig meget hurtigt når du er kommet derover. Børn lærer hurtigt i den alder.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : tkrage

Dato : 19-01-04 10:28

Vil bare lige kommentere at bare fordi man er god til f.eks engelsk, gør det jo nødvendigvis ikke en god til at undervise i engelsk.... Mener helt klart at hvis en 9 årig knægt skal ha noget ud af den korte periode vi her snakker om, skal du ha fat i en didaktisk velfungerende underviser, jeg ville helt klart undersøge muligheden for at få en 3-4 års studerende på lærerseminariet i nærheden af jer til at komme og gi jeres knægt lidt undervisning.

Men tror ærlig talt ikke det bliver et problem for ham at komme OVER there, han vil lynhurtigt tilegne sig sproget,,, unger er bedre indlæringsmæssigt end os gamle hoveder.

HELD og LYKKE med din søgen

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-01-04 10:50

tkrage > couldn't agree more

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : _paj_

Dato : 25-01-04 23:09

Tak for svaret pallebhansen.