/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
SWen på besøg, og ikke til at få ud igen~
Fra : Dinah
Vist : 307 gange
200 point
Dato : 18-01-04 22:20

Jeg får beskeder af mit virusprogram at der ligger swen viraen i "C:\System Volume Information". Jeg kan ikke komme ind i dette bibliotek, den skriver at det ikke er tilgængeligt.

Jeg har så prøvet at hente remove tool fra Symantec. I logfilen skriver den at den ikke kan scanne "C:\System Volume Information". Den finder ingen viras ellers. Mit virusprogram + online scannere finder heller ikke noget.

Jeg fik en overgang en hel masse af de "microsoft mails", som jo er viraer. Jeg har 100% sikkert ikke klikket på nogen af dem, men der må jo være sluppet noget igennem aligevel

Hvem kan hjælpe?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-01-04 22:22

deaktiver din systemgendannelse og kør et scan, så bliver den slettet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-01-04 22:23

Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Så scanner du med det removal tools fra symantec , ellers tager vi grovfilen frem..

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 18-01-04 22:25

Jeg har slået min systemgendannelse fra... Og den kan stadig ikke scanne "C:\System Volume Information"

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 18-01-04 22:28

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Prøv så

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 18-01-04 23:06

Den bliver ved med ikke at kunne scanne den folder Og jeg kan stadig ikke komme ind i den. Det burde jeg da kunne . Jeg har dobbelt-tjecket at jeg har gjort det rigtigt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-04 23:55

Ja ja den kender vi godt, den prøvede at angribe pr. e-mail flere mdr i træk, den hedder W32.Swen.A@mm

Du kan bare hente denne:
http://www.symantec.com/avcenter/FixSwen.exe
Dobbeltklik på den når du har hentet den, så klarer den resten, også selv om du ikke gør alt det som man bør gøre iflg:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.swen.a@mm.removal.tool.html
PS: er du sikker på at Symantec ikke alerede har quarantined filen. Det kan du se i Symantec, reports, quarantined reports
VH palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-04 16:38

Da det er nogen tid siden du stillede spørgsmålet, og nok har fået problemet løst, bedes du lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 07-02-04 16:11

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-02-04 16:20

Velbekommen